Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan kaksivuotiaan tottelemaan?

Vierailija
29.08.2020 |

Ei tottele sitten yhtään eikä ketään. Ollaan aina oltu johdonmukaisia eikä sääntöjä ole mitenkään liikaa. Meidän säännöt on pääasiassa turvallisuuteen liittyviä: ei saa tahallaan yrittää juosta auton alle, ei saa tahallaan yrittää työntää yhtäkkiä sormia rattaiden pyörien pinnojen väliin, ei saa hypätä tuolista pää edellä lattiaan, ei saa lyödä ja purra muita jne. Lapsi ei usko mitään käskyjä eikä kieltoja. Ei vaikka kuinka vihaisena karjuisi että seis pysähdy ei auton alle. No enää kulkee vain valjaissa kun ei usko. Mutta elämästä on kadonnut kaikki kiva kun lapsi ei usko yhtään mitään ja yrittää tahallaan tehdä noita asioita joka päivä. Neuvoja?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö lapsi oikeasti mitä sanot?

Jos ei ole todettu ymmärtämisen vaikeutta, jatkat toistoja niin kauan kuin lapsi sen uskoo.

Vierailija
2/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole todettu ymmärtämisen vaikeutta, jatkat toistoja niin kauan kuin lapsi sen uskoo.

Ymmärtää oikein hyvin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäytä lapsesi ja rauhallisesti kiellät. Älä huuda , eikä hermoilua , tiuskimista.Karso lasta silmiin ja toista  ,kunnes tajuaa mitä tarkoitat.Jos kiellot on kokoajan ei , ei , ei , niin EI VARMASTI reagoi.

Vierailija
4/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtää oikein hyvin. Ap

Sitä suuremmalla syyllä pysyt johdonmukaisena ja toistat kiellot vaikka 36353583 kertaa. Ilkeyttään lapsi ei ole tottelematon, taitaa olla varsin päättäväinen vain.

Vierailija
5/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppäs tuota äidiltäsi ja anna lapsi hänelle käytösoppiin viikoksi.

Vierailija
6/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysäytä lapsesi ja rauhallisesti kiellät. Älä huuda , eikä hermoilua , tiuskimista.Karso lasta silmiin ja toista  ,kunnes tajuaa mitä tarkoitat.Jos kiellot on kokoajan ei , ei , ei , niin EI VARMASTI reagoi.

Näinhän minä teen. Ei auta yhtään. Auton alle juoksunbsuhteen on ollut pakko karjaistavpari kertaa. Ap

Vierailija
7/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysymällä johdonmukaisena ja kasvattamalla. Voi tosin ottaa aikaa, mutta eiköhän sen noin 18 vuoden aikana opi. Tai sitten ei, mutta silloin voit ainakin höllätä.

Jotkut lapset ovat jääräpäisempiä kuin toiset.

Vierailija
8/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika! 2 vuotias vasta opettelee elämään! EI hänelle merkitse mitään "älä juokse auton alle" älä sitä älä tätä. Huutamalla ja raivoamalla et saa mitään aikaan!

https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/

Lue täältä ja opi.

Vierailija
9/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapselle mitä hänen PITÄÄ tehdä. On helpompi ajatella punaista kuin olla ajattelematta sinistä. Voit kieltää, kunhan kerrot sen jälkeen miten haluaisit hänen käyttäytyvän. :)

Vierailija
10/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmaa, menee ohi, joillakin nopeammin kuin toisilla.. Nyt kannattaa keskittyä lapseen, teet asiat hänen kanssaan helposti, leikkipuistossa käynti ennemmin kuin shoppailemaan, pienet lähikaupat helpottaa hermoja kun saa tenavan kärryyn istumaan ja ostokset äkkiä kasaan, käytä nettikauppoja, valitse kävelyreitit sen mukaan missä on turvallisimmat tiet kulkea...

Rattaat voi olla lapsesta tylsät ja ei enää jaksa istua, näihin voi ostaa vaikka sellaisen ratin. Tai käyttöön kolmipyörä työntöaisalla, osassa näissä on vyöt /turvakaari lapselle, mikä noin pienelle on ehkä vielä hyödyllinen.

Vierailija
11/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂 2-vuotiaan? Tottelemaan? Oletko tosissasi?

Vierailija
12/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäväinen 2-vuotias ei tottele vaikka tekisit mitä. Pysy johdonmukaisena ja vaikka harhauta siihen asti että lapsi vanhenee ja alkaa tajuta miksi kielletään. Meillä samanlainen lapsi 4-vuotiaana alkoi hiljalleen uskoa. Tsemppiä.

Vierailija
13/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppii oppii kirjoitti:

Hyvänen aika! 2 vuotias vasta opettelee elämään! EI hänelle merkitse mitään "älä juokse auton alle" älä sitä älä tätä. Huutamalla ja raivoamalla et saa mitään aikaan!

Lue täältä ja opi.

Kyllä lapsi tietää ja ymmärtää että ei saa riuhtaista yhtäkkiä kävellessä itseään vaikkapa kädestäni irti ja juosta autotielle. Tietää hyvin jalkakäytävän ja autotien eron. Tekee niin koska se on kiellettyä. On lyönyt minua tänään ihan yllättäen jo yli 10 kertaa. Tietää hyvi että ei saa lyödä. Enkä raivoa vaan sanon rauhallisen tiukasti ei ja katson silmiin ja vuen pois tilanteesta. Autoon liittyen olen karjaissut pari kertaa koska pelästyin niin paljon. Ap

Vierailija
14/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oppii oppii kirjoitti:

Lue täältä ja opi.

Kyllä lapsi tietää ja ymmärtää että ei saa riuhtaista yhtäkkiä kävellessä itseään vaikkapa kädestäni irti ja juosta autotielle. Tietää hyvin jalkakäytävän ja autotien eron. Tekee niin koska se on kiellettyä. On lyönyt minua tänään ihan yllättäen jo yli 10 kertaa. Tietää hyvi että ei saa lyödä. Enkä raivoa vaan sanon rauhallisen tiukasti ei ja katson silmiin ja vuen pois tilanteesta. Autoon liittyen olen karjaissut pari kertaa koska pelästyin niin paljon. Ap

Ei hän sitä ymmärrä,näkee vaan jotain kiinnostavaa ja sillon läks! Se on taivahan tosi!

Vierailija
15/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kultsinuppusen juosta auton alle. Ongelma poispyyhitty.

Vierailija
16/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuksklan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oppii oppii kirjoitti:

Lue täältä ja opi.

Ei hän sitä ymmärrä,näkee vaan jotain kiinnostavaa ja sillon läks! Se on taivahan tosi!

Kyllä ne parivuotiaat nimenomaan uhmaa kieltoja. Ei-ap.

Vierailija
17/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä lasta yksin kiellon jälkeen. Hän kaipaa selvästi huomiotasi. Kysy miksi hän lyö jne. Yritä ymmärtää ja antaa sanat sille mitä lapsi yrittää sinulle kertoa ”uhmaamalla ” kieltoja. Hän ei vielä itse osaa sitä kertoa vaan kaipaa apuasi. :)

Vierailija
18/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oppii oppii kirjoitti:

Lue täältä ja opi.

Ei lapsi ymmärrä miksi asiat ovat kielletty, he eivät ymmärrä mitä kipu on saati kuolema.

Sinun pitää opettaa näitä, kun lapsi lyö sano että sattuu, itke leikisti ja pyydä lasta antamaan halaus/suukko /anteeksi pyyntö lohdutukseksi.

Hyvä että lapsi pelästyy ja pysähtyy kun huudat perään, eikä juokse ajotielle, joka kerta pitää käydä läpi miksi ajotielle ei saa mennä.

Vierailija
19/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa et eka/ainokainen ku ei mitään ymmärrystä 2 vuotiasta kohtaan.

Vierailija
20/34 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jätä lasta yksin kiellon jälkeen. Hän kaipaa selvästi huomiotasi. Kysy miksi hän lyö jne. Yritä ymmärtää ja antaa sanat sille mitä lapsi yrittää sinulle kertoa ”uhmaamalla ” kieltoja. Hän ei vielä itse osaa sitä kertoa vaan kaipaa apuasi. :)

En yksinkertaisesti pysty antamaan enää enempää huomiota. Olen hoitovapaalla eli lapsi saa koko ajan huomioni paitsi mitä välillä yhdessä laitetaan ruokaa ja siivotaan (silloin saa vain puolet huomiostani). Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä