Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mä jaksan juosta nyt 2 minuuttia, niin

Vierailija
24.09.2013 |

milloin on toivoa pidemmästä lenkistä? Onko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä, jos juoksee joka päivä? Kuinka usein pitäisi tehdä tuota, että kunto kasvaisi vauhdilla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta itsellesi juoksuohjelma.

Vierailija
2/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden päästä menee puoli maraton noin 2 tunnin ajalla. Kuntoilua / lenkkeilyä 4-5 kert viikko.

Tiedän tämän ihan kokemuksesta, tosin en aloittaessani jaksanut juosta kahta minuuttiakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Porin juoksukoulu. 10 viikossa ohjelama noudattamalla pystyt juoksemaan 10 km ilman että täytyy kävellä tai levätä välillä. 

Toimi jopa minulla, vaikka olen ylipainoinen nelikymppinen, ilman mitään aiempaa kuntoiluhistoriaa :)

Vierailija
4/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, käyt siellä lenkillä 4-5krt viikossa, huomaat isoja tuloksia jo 3-4viikossa. Mutta ole sinnikäs ja pyri parempiin tuloksiin. Tsemppiä!

Vierailija
5/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, aika hyvin on, jos puolimaratonin vetää alle 2 h, jos nyt ei jaksa 2 minuuttiakaan. mutta jos on syntynyt juoksijaksi ja tahtotila kohdallaan, miksi ei. kaikille se juoksu vaan ei sovi.

Vierailija
6/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa SAA harrastaa päivittäin! Hyvä tavaton!

Ja sinä kohotat kuntoa ihan silläkin että menet kävelemään ja otat välillä pieniä spurtteja. Itse opettelin näin juoksemaan. Eli keksi joku kävelyreitti, siitä juokset vaikka 5 pätkää, juokse aina samassa kohdassa. Näin huomaat hyvin kun kunto kasvaa: jaksaisit myöhemmin juosta kovempaa tai pidemmälle.

Olen sitten samaa reittiä myöhemmin kun kunto kasvaa koventanut niin että juoksen vaan pidemmän osan matkasta ja lopuksi meni koko matka.

Tätä matkan rasittavuutta kannattaa myös asteittain kasvattaa, ei siis niin että alat jo viikon päästä juoksemaan pidempää matkaa vaan oikeasti huomaat sen kropasta parin kuukauden päästä. Aluksi sinun pitää vaan oppia siihen että käyt säännöllisesti kävelyllä, voit tehdä päivittäin!!

Sitten vähitellen rankemmaksi ei taaskaan tarkoita että joka kerta joka lenkki on samanlainen ja yhtä rankka vaan voit koittaa vaikka kerran viikossa juosta enempi ja sitten loput sitä samaa vanhaa. Kun teet tätä pitkään, sanotaan vaikka kuukausi niin huomaat sen kropastasi jos että sinä jaksat palautua ja lenkillä tuntuu että voisit taas juosta saman. Mutta tässä kannattaa olla pitkämielinen ja antaa kropan tottua asioihin. Välillä siis ihan vaan liikkuu ja tottuu siihen ja joskus laittaa vähän rankempaa.

Sitten joskus voi käydä ihan vaan juoksemassa ulkona sen muutaman minuutin. Annat vaan palaa sen hetken ja kropan tehdä työtä. Ei ihminen tartte sohvaa niin paljon kuin mitä nykyään ihmiset on siellä.

Eli eikun liikkumaan!

Vierailija
7/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti! En luovuta. Ostin jo hyvät lenkkaritkin ja tahtotilakin kohdillaan. =)

Ap

Vierailija
8/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oma lenkki on ollut alussa 3,5 kilsaa. Koko ekan talven sitä vaan joskus tahkosin: kävelin ja juoksin osan. Aloitin syksyllä ja keväällä kun lumet suli niin juoksin koko matkan, olin silloin pisteessä että parantelin vaan nopeutta.

Kesällä sitten lähdin tekemään uutta lenkkiä muutamana kertana kuussa, se oli yli 10 kilsaa ja jatkoin sitä vanhaakin lenkkiä ja otin yhden 7 kilsan lenkinkin vaihtoehdoksi.

Muutaman kerran juoksin sitten 15 kilsan lenkkiä ennenkö tulin raskaaksi ja juokseminen jäi mutta noin minä tein.

Liikun sitten paljon ihan perusliikuntaa: leikkejä ja pelejä lapsien kanssa jne. Minusta ihmiset puhuu vähän liikaa siitä että pitää olla jotain huilipäiviä ja ei liikuntaa koska ihmisen myös kyllä kuuluukin liikkua. Käyttää ihmiset koiraansakin kusella päivittäin ja monta kertaa päivässä versus ne jotka ajaa autolla joka paikkaan. :D

Kyllä kroppaa saa käyttää ja liikuttaa.

7

Vierailija
9/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 12:30"]

Kiitti! En luovuta. Ostin jo hyvät lenkkaritkin ja tahtotilakin kohdillaan. =)

Ap

[/quote]

Toi on hyvä!

Minusta on hyvä alku mutta sut pelastaa vaan se että teet samaa ja pitkään.

Koitin sanoa miehelle että kannustaa vaan sitten ulos minua -ja se unohtuu parissa kuukaudessa. ;)

Eli sä olet itse tässä lirissä. Sä itse teet valinnan liikutko, miten ja miten usein. Vaikka ei huvitakaan niin lähdetkö vai kuinka pitkän tauon otat ennenkö saat taas niskasta kiinni? Sen takia liikunnan pitää olla säännöllistä ja mielummin liikkuu niin että siitä ei ole isoa kynnystä. Jos et tahdo lähteä asfaltille niin lähde kokeilemaan urheilukenttää tai mene metsään.

Ja ihanaa on kun itseään palkitsee. Onko painossa joku tavoite jolloin voisi keksiä jonkun kivan palkinnon? Menette koko perheen kanssa kylpylään tai hommaat uudet verkkarit kun juokset vaikka puolet matkasta?

7

Vierailija
10/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niitä ihmisiä, jotka joko liikkuvat tosi paljon tai sitten ei ollenkaan. Pitäisi löytää tasapaino tuohon hommaan ja olen ajatellut lenkkeilyn olevan hyvä vaihtoehto, koska sinne pääsee milloin vain ja missä vain. Ei ole aikarajoituksia. Mulla on yksi aivan ihana lenkkikin, joka kiertää metsän ja hiekkatienkin. Mä olen jo pidemmän aikaa haaveillut pystyväni juoksemaan pitkiäkin matkoja, joten uskoisin saavani itseni liikkumaan huonoinakin päivinä.

Alankin miettimään tavoitetta, jotain kivaa koko perheelle, niin saan ehkä lenkkeilykavereitakin. =)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän