Uskaltaako mennä kuntosalille?
Tartunnat nousee ja kysymys kuuluu: uskaltaisitko tai käytkö tällä hetkellä kuntosaleilla? En ole hysteerikko mutta en myöskään piittaamaton.
Nyt kun itse kerkeäisi niin eikös siellä omalla salilla just ole ruuhkaa (tänään)... maski päässä treenaaminen käy varmasti tukalaksi, ja riskeeraaminen tuntuu arveluttavalta jos ei saa turvavälejä pidettyä. Mut kortti lojuu turhanpanttina jos en palaa! Mitä ihmettä teen.. En asu Uudellamaalla, mutta alueella jossa on todettu viimeisen 2 vkn aikana tartuntoja. Haluaisin vaan palata kuntosalille, mut kuinka järkevää se on?!
Kommentit (15)
Jengi tunkee samaan bussiin, hissiin ja vessaan, mutta salille eivät uskalla kun se on niin vaarallista.
Olen itse miettinyt samaa. Ehkä pitäisi mennä mahdollisimman aikaisin aamulla tai myöhään illalla.
Ukko37 kirjoitti:
Jengi tunkee samaan bussiin, hissiin ja vessaan, mutta salille eivät uskalla kun se on niin vaarallista.
Mistä tiedät mihin ap "tunkee"?
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Mistä tiedät mihin ap "tunkee"?
No kyllä sen kuule näkee naamasta!
Itse olen käynyt koko korona-ajan. Mieluummin otan pienen riskin sairastumisesta kuin varman sairastumisen.
itse mietin samaa kauan kunnes päätin jättää menemättä, parempi olla liian varovainen kuin katua ja saada tartunta (joku voi kantaa koronan salille tietämättäänkin, oireettomana levittäjänä). Koti treenistäkin saa tehokasta
Niin..mielipiteitä puolesta ja vastaan, eli pitää vaan päättää sitten oman harkinnan mukaan. Mut tosiaan jos meen, niin ei ainakaan ruuhkaseen aikaan.
Tuolle oudolle kommentoijalle vastaukseksi että enpä ole kulkenu ainoallakaan bussilla, vaan mennyt arkimatkat pyörällä.
Että jatka sinä vaan sinne bussiin ja samaan vessaan toisten kanssa menoa, ja minä jatkan ihan päinvastasella tyylillä.
Itävallassa on ollut muutamia tartuntoja kuntosaleilla. Itse en ole uskaltanut käydä salilla sitten maaliskuun...
Käyn salilla. On ollut helppo pitää turvavälit. Pesen kädet tullessa ja mennessä, sekä tarvittaessa välissä. Laitteiden pyyhkimiseen on puhdistusainetta. Joku kaupan kassajono arveluttaa enemmän.
Parempi vaan lenkkeillä, kohta tulee ruska ja kauniit syysilmatkin. 😊
En ole käynyt helmikuun lopun jälkeen eikä ole suunnitelmissa mennä lähitulevaisuudessa. Astma perussairautena ja viimeisin keuhkokuume jätti keuhkot sellaiseen tilaan, etteivät pef-arvot ole enää koskaan nousseet yli 300 millään lääkityksellä. Kun ikä alkaa kakkosella ja on muuten terve, pitää vähän miettiä sitä mitä elämän laatu merkitsee. Selviäisin ehkä hengissä mutta nykyistä vielä huonompaa keuhkojen tilaa en jaksaisi.
Uskaltaisiko nyt mennä? Toisaalta olen saanut kaksi rokotetta, toisaalta kuulun riskiryhmään eikä rokotteen teho ole 100 %.
Salit on auki. Onko joku käynyt katsomassa, miltä meiniki siellä näyttää? Onko vähemmän porukkaa kuin normaalisti?
Ei kannata mennä.