Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te yrittäjät kitisitte alvista

Vierailija
23.09.2013 |

Asiakashan sen maksaa. Pieni alv tietää pieniä tuloja. Herra jumala teitä jotka valitatte isoa alvia, ettehän te tajua yritystoiminnasta mitään! Te maksatte alvia yhteistyökumppaneille, mutta verovirastolle te tilitätte asiakkaan maksamat alvit vähennettynä itsenne maksamilla alveilla. Lopettakaa se alveista kitiseminen, saatte itsenne vaikuttamaan idiooteilta. Olisiko se kiva jos alv oilsi pieni? No sehän on helppoa saada se pieneksi, myykää vähemmän! 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiakas jossain vaiheessa jättää palvelun tai tuotteen ostamatta kun ei enää ole varaa maksaa. 24% alvia on aika paljon.

Vierailija
2/23 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:01"]

Johan on ketju. Mä olen itse pääosin palkansaaja, mutta mulla on myös alvillista toimintaa ja musta toi alv on ihan selkeä homma. Mä lasken toimintani ilman alvia ja sitten toi alvi on vain läpikulkumatkalla mun tilin kautta. Tietysti se kirpaisee joka kerta kun sen tilittää verottajalle, mutta eihän se raha ole koskaan mun ollutkaan, joten turha sen perään on itkeä. Sama on palkasta otettavan veron kanssa, en mä ole koskaan ajatellutkaan, että se koko palkka olisi mun rahaa, ainoastaan se mikä jää verojen jälkeen.  

[/quote]

Eipä kukaan ole väittänytkään etteikö alv olisi selkeä homma, mutta etkö sinä ymmärrä sitä että jos alv olisi vaikka 10% pienenpi, voisit hinnoitella tuotteesi tai palvelusi vähän halvemmaksi, ja se menisi paremmin kaupaksi? Kun myyntiä on liian vähän siihen nähden että sillä hyvin pärjäisi, on paineita alentaa hintaa myynnin parantamiseksi, mutta koska alv on niin korkea, sitä ei voi tehdä. On totta, että yksinyrittäjillä on usein liian pieni palkka, mutta kun se toinen vaihtoehto on jäädä työttömäksi, ja maksella työttömyyskorvauksella toiminimen velkoja, on sitä aika ikävässä välikädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, itse et tajua mistään mitään. Jos alv nousee, hinnat nousee, ja myynti vähenee. Tai sitten jos et laita alv nousua hintoihin, se on sinun pussistasi pois. Sitten jos olet pieni yrittäjä asiakkaat yrittää vielä tingata alennuksia jopa tarjoustuoteista joita myyt jopa tappiolla saadaksesi asiakkaita. Ja esim. kampaajat jotka tekevät työtä käsillään, maksavat siitä tekemästään työstä alvin, aina se on itseltä pois.

Vierailija
4/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 22:24"]

Kuule, itse et tajua mistään mitään. Jos alv nousee, hinnat nousee, ja myynti vähenee. Tai sitten jos et laita alv nousua hintoihin, se on sinun pussistasi pois. Sitten jos olet pieni yrittäjä asiakkaat yrittää vielä tingata alennuksia jopa tarjoustuoteista joita myyt jopa tappiolla saadaksesi asiakkaita. Ja esim. kampaajat jotka tekevät työtä käsillään, maksavat siitä tekemästään työstä alvin, aina se on itseltä pois.

[/quote]

No en minä tuota tarkoittanut, vaan sitä, että yrittäjät kitisevät siitä kuinka iso alv pitää taas verottajalle maksaa. Kampaaja ei maksa alvia, vaan asiakas. Niin pitää laittaa hintaan, mutta asiakas sen maksaa. Sellaisessa työssä minäkin olen, missä ei vähennyksiä ole. Kampaajalla on kyllä vähennyksiäkin, koska heillä on alvillisia ostoja, mutta meillä suunnittelualalla ei ole ostoja lainkaan. Mutta asiakas sen maksaa. Alv pienenee samassa suhteessa kuin hinta pienenee ja jos myyt tappiolla, alv palautetaan. 

Vierailija
5/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on yrittäjän lapsi ja tekee omalla työpaikallaan kaikki laskut. Te ette tosiaan tajua...

Vierailija
6/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 22:30"]

[/quote]

No en minä tuota tarkoittanut, vaan sitä, että yrittäjät kitisevät siitä kuinka iso alv pitää taas verottajalle maksaa. Kampaaja ei maksa alvia, vaan asiakas. Niin pitää laittaa hintaan, mutta asiakas sen maksaa. Sellaisessa työssä minäkin olen, missä ei vähennyksiä ole. Kampaajalla on kyllä vähennyksiäkin, koska heillä on alvillisia ostoja, mutta meillä suunnittelualalla ei ole ostoja lainkaan. Mutta asiakas sen maksaa. Alv pienenee samassa suhteessa kuin hinta pienenee ja jos myyt tappiolla, alv palautetaan. 

[/quote]

En mä kitise, tällä hetkellä laskutan vain toisilta kaupallisilta toimijoilta ja panen alvin heti saman tien laskusta alvitilille. Mutta mun on tarkoitus tämänhetkisen ammattini lisäksi hankkia toinen ammatti, joka taas on suoraan yksityisille henkilöille suunnattavia palveluita. Asiakas sen alvin maksaa joo, mutta kun alalla on myös pimeästi tekeviä toimijoita, helposti säästeliäs ihminen ostaakin sitten mieluummin palvelunsa tyypiltä, joka ei alveja tai muitakaan veroja maksa. Näin ollen hän voi laskuttaa asiakkaalta pienemmän summan ja saada siitä kuitenkin enemmän rahaa kuin alvit ja verot tunnollisesti tilittävä yrittäjä.

Vaikutat muuten tekstisi perusteella aivan vitun rasittavalta.

Vierailija
7/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä asiakkaana tiedostan, että maksan itse yrittäjälle vähemmän kuin mitä kassa veloittaa. Jos laitatan satasen kynnet, niin tiedän kyllä, että yrittäjälle siinä menee vajaa 80 euroa, josta yrittäjä maksaa omat veronsa aivan kuten minäkin palkansaajana maksan veroni. 

Amerikassahan alv on laitettu selkeästi asiakkaan tiedostettavaksi, koska siellä markettien hyllyissä lukee vain alviton hinta, ja totuus paljastuu vasta kassalla. En kannata sitä, mutta ihmisten pitäisi tajuta, ettei se suomalainen yrittäjä ahneuksissaan kisko sitä 100 e niistä ripsien pidennyksistä.

Vierailija
8/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 22:44"]

Minä kyllä asiakkaana tiedostan, että maksan itse yrittäjälle vähemmän kuin mitä kassa veloittaa. Jos laitatan satasen kynnet, niin tiedän kyllä, että yrittäjälle siinä menee vajaa 80 euroa, josta yrittäjä maksaa omat veronsa aivan kuten minäkin palkansaajana maksan veroni. 

Amerikassahan alv on laitettu selkeästi asiakkaan tiedostettavaksi, koska siellä markettien hyllyissä lukee vain alviton hinta, ja totuus paljastuu vasta kassalla. En kannata sitä, mutta ihmisten pitäisi tajuta, ettei se suomalainen yrittäjä ahneuksissaan kisko sitä 100 e niistä ripsien pidennyksistä.

[/quote]

Aloituksen pointti oli se, että valituksia on siitä kuinka pitää taas maksaa VEROTTAJALLE alvia...en ilmaissut sitä selvästi. 

Yrittäjien keskenhän ilmoitetaan aina alviton hinta tarjouksissa. Mutta esim. meillä on turha kitistä siitä, että joudumme taas maksamaan alvia. Emme joudu vaan asiakas joutuu sen maksamaan, me vain tilitämme asikkaan maksaman alvin eteenpäin. 

Vierailija
9/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei tiedä yrittäjyydestä yhtään mitään. Kokeileppa huvikses. Ai niin, ei sulla ole munaa moiseen. 

Vierailija
10/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pientä yrittäjää kirpaisee maksaa ne alvit, meni ne kenelle tahansa, kun tilille ei sen ja muiden kulujen jälkeen jää mitään palkkaa itselle.

Vierailija
11/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]ei alvia palauteta jos myy tappiolla, itse ainakin maksan kaikesta myynnistä alvn, oli voitollista tai ei.

Vierailija
12/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]ei alvia palauteta jos myy tappiolla, itse ainakin maksan kaikesta myynnistä alvn, oli voitollista tai ei.

Vierailija
13/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kirahvinperse tätäkin aloitusta. Joskus sitä melkein miettii, että pitäisikö, mutta turhaahan se olisi.

Vierailija
14/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte te asiakkaat sitten lopettaa sen kitinän kun kaikki palvelu on niiin kallista! Pienyrittäjä maksaa 24% ALV:tä kaikesta käsin tehdystä työstä (kampaaja, kosmetologi tms.) Ei se ihan niin mustavalkoista ole, että ALV lisätään hintaan ja saadaan ostoista vähennyksiä. Jokainen joka yrittäjänä tienaa elantonsa, tietää millaista on tasapainoitella hinnoittelun kanssa niin, ettei asiakkaat häviä liian korkeiden hintojen takia ja saisi itselleen maksettua edes kohtuullisen palkan.

Vierailija
15/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

verot kuin verot. kaikissa samat hommat, miksi valitatte yhdestä ja puolustelette toisia??? perseestä kaikki kädet meidän taskuissa!

Vierailija
16/23 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei se kampaamon tuotteiden myynnistä saatu alvivähennys vähennä senttiäkään siitä pääelannon ei eli palvelun alvista, ihan se ja sama. Jos ostat jotain ainepulloja sinne hyllyyn seisomaan, niin kyllä sulla on rahat kiinni siinä varastossa, ja omasi saat pois vasta kun saat ne myytyä.

Vierailija
17/23 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 23:02"]

Kyllä se pientä yrittäjää kirpaisee maksaa ne alvit, meni ne kenelle tahansa, kun tilille ei sen ja muiden kulujen jälkeen jää mitään palkkaa itselle.

[/quote]

Jos yrittäjä on laskenut alvin ITSELLEEN "tuloksi",  joka "menee" sieltä tililtä niin ei ole kovin vahvissa kantimissa talouspuoli...

Yrittäjä on vain rahan läpikulkutsydeemi - tosin työllistävä sellainen - ja alvilla ei ole mitään tekemistä yrittäjän OIKEIDEN kulujen tai palkkatason kanssa. 

Vierailija
18/23 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 23:53"]

Voisitte te asiakkaat sitten lopettaa sen kitinän kun kaikki palvelu on niiin kallista! Pienyrittäjä maksaa 24% ALV:tä kaikesta käsin tehdystä työstä (kampaaja, kosmetologi tms.) Ei se ihan niin mustavalkoista ole, että ALV lisätään hintaan ja saadaan ostoista vähennyksiä. Jokainen joka yrittäjänä tienaa elantonsa, tietää millaista on tasapainoitella hinnoittelun kanssa niin, ettei asiakkaat häviä liian korkeiden hintojen takia ja saisi itselleen maksettua edes kohtuullisen palkan.

[/quote]

En kitise, maksan mielelläni hyvästä ja laadukkaasta työstä. Alv-korotus ei paria euroa enempää lisää siihen kampaamolaskuun tee. Jos asiakkaasi kaikkoavat alv-prosentin noston myötä, niin kannattaa katsoa peiliin.

Vierailija
19/23 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 00:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 23:02"]

[/quote]

Jos yrittäjä on laskenut alvin ITSELLEEN "tuloksi",  joka "menee" sieltä tililtä niin ei ole kovin vahvissa kantimissa talouspuoli...

Yrittäjä on vain rahan läpikulkutsydeemi - tosin työllistävä sellainen - ja alvilla ei ole mitään tekemistä yrittäjän OIKEIDEN kulujen tai palkkatason kanssa. 

[/quote]

Just näin, mutta miinusten määrästä päätellen eivät tajua. 

Vierailija
20/23 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 22:52"]

Aloittaja ei tiedä yrittäjyydestä yhtään mitään. Kokeileppa huvikses. Ai niin, ei sulla ole munaa moiseen. 

[/quote]

Kyllä tietää, mutta ymmärtää myös kirjanpidosta ja liiketaloudesta enemmän kuin pienyrittäjät, jotka eivät näköjään edes tajua mikä alv on. 

Alv:n maksaa asiakkaat, jos ei tätä tajua, ei pidä yrittää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä