siis farkkuja ei tarvitse pestä - yök
http://www.iltalehti.fi/muoti/2013092317524546_mu.shtml
siis onko tämä uutinen joku vitsi vai luuleeko joku oikeasti, ettei housuja tarvitsisi pestä? Pakastin varmaan raikastaa juu, mutta ei puhdista. Miten kukaan haluaa kulkea kuukausitolkulla pesemättömissä farkuissa?
Ja tuossa on vielä ohje, ettei farkkuja saisi pestä ensimmäiseen puoleen vuoteen(!). Please paljastakaa nyt joku, että tämä on joku vitsi tai vedonlyönti, muuten uskoni normaali-ihmisten perushygieniaan on mennyt.
Kommentit (31)
Voi yrjö! Luin tän jutun viikonloppuna ja pidin sitä tosi varhaisena aprillipäivän juttuna....Raikkaus varmaan on hetken juu,mutta kuvottava ajatus,että housut eivät kestäisi hyvinä pesuja!
Sama pätee myös villavaatteisiin - nekin pitäisi pestä vasta kun itse pyytävät sitä:) En muista koska olisin pessyt villapaitojani - laitan ne henkariin ja pakkaseen yön yli. Sukat pesen n kerran pari talvessa. Ja huuhteluveteen tilkka ruokaöljyä sukkiin ja ulkoiluvillapaitoihin (sellaisiin kunnollisiin pässinpökkimiin).
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 08:03"]
Sama pätee myös villavaatteisiin - nekin pitäisi pestä vasta kun itse pyytävät sitä:) En muista koska olisin pessyt villapaitojani - laitan ne henkariin ja pakkaseen yön yli. Sukat pesen n kerran pari talvessa. Ja huuhteluveteen tilkka ruokaöljyä sukkiin ja ulkoiluvillapaitoihin (sellaisiin kunnollisiin pässinpökkimiin).
[/quote]
Villavaate ei ole yleensä suoraan kosketuksessa ihoon kuten farkut. Villapaidan päällä harvemmin myös istutaan kahviloiden tuoleissa yms. Lisäksi se on aika erilaista materiaalia muutenkin.
Mutta villasukat on taas asia erikseen :-o Ne on hikisissä jaloissa ja kengissä, joissa on ollut hikiset jalat ja niillä kävellään lattialla, joka ei joka paikassa kuitenkaan ole vastapesty.
Siis OIKEITA farkkuja ei saisi kovin usein pestä. Esim mulla meni "pilalle" Leviksen farkkutakki, kun pesin sen. Muutti väriään, ja muuttui sellaiseksi tönköksi. Kyllähän jotain h&m halpis stretchfarkkuja pitää pestä yhtä lailla kun mitä tahansa muitakin housuja.
Yäk!
Ne, jotka eivät pese vaatteitaan kyllä haistaa jo kaukaa, itse vain eivät huomaa hajua (sama kuin spurgujen kohdalla).
Hygieenisyydestä ei ole tietoakaan, tietysti tuuletus ja pakastus raikastavat vaatetta, mutta eivät poista likaa, rasvaa ja kuollutta ihokudosta, jota irtoaa jaloistanne farkkujen sisäpuolelle.
Minulla on käytössä kalliita ja halpoja farkkuja, molemmat pesen pesukoneessa eivätkä ole menneet pesussa pilalle ja värikin haalistuu vain niistä halvemmista.
Ohje koskee raakadenimiä, eli aitoja laatufarkkuja. Teillä lienee halpis strechfarkkuja, jos ongelmana on pussiutumiset ja kiiltäminen.
Käsin värjätty ja kulutettu denim on vaalimisen ja oikean hoidon arvoinen, mutta eipä näytä kuuluvan teidän garderoobiin, jos hoito-ohje tuli noin yllätyksenä.
Denimkulttuuri on oma hifistelyalueensa, jota perus av-mamma ei ymmärrä - eikä tarvitsekaan.
Todella typeriä ohjeita ja kehtaa vielä nimellään lehdessä kertoa.
TIETENKIN kaikki vaatteet pitää aika ajoin pestä! Itse pesen aina kaikki uudet vaatteet kerran pari ennen kuin alan edes käyttämään sillä haluan pestä pois kaikki ylimääräiset kemikaalit, säilöntäaineet yms. sotkun mitä vaatteissa aina on.
Minä pesen farkut sen takia usein että istun julkisilla paikoilla (bussin penkit jne)enkä viitsi moisia housuja pitää jalassa montaa viikkoa.
Millainen on oikea denim-tuote? Linkatkaa joku sivusto josta sellaisia voi ostaa.
Tiesin nuo ohjeistukset ja minulla on hyviä farkkuja. Pesen niitä silti usein.
Esimerkiksi eilinen päiväni
-istuin 2x bussissa ja 2x junassa
-opiskelen eli istuin kahdessa eri luento salissa
-istuin ruokalassa
-menin suoraan luennoilta hakemaan lapset päiväkodista ja mentiin puistoon istuin erikohdissa hiekkalaatikon reunaa ja keinuissa
Tänään saman verran istumis paikkoja julkisissa paikoissa samoin huomenna.
Kyllä housut menee huomenna pesuun. Miettikää jos kaikki muut jotka ovat istuneet noissa penkeissä käyttävät housujaan puoli vuotta ilman pesua! yök!
Käyn päivittäin suihkussa ja vaihdan sukat ja alushousut. Kyllä minusta silti lähtee esim. hilsettä noihin housuihin! Kokeilkaa käyttää samoja sukkahousuja viikko. Niissä näkyisi hyvin se hilse!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 06:54"]
Pesen tosiaan farkkujani muutaman kerran vuodessa, aina käsin. Laatudenimille tuo on oikea hoito.
[/quote]
Mun mielestä kyse ei ole laadusta,jos ei kestä pesua.