Nallen haukkuu nyt Keynesin.
Onko tällä taliaivolla kaikki ihan kohdallaan. Tuskinka ainakaan alapäässä, puhumuttakaan yläpäästä.
Keynes oli ainoa (siis ainut) talousoppinut, jonka tarinoissa oli järkeä. Ja Nalle, punikkimonetarismi, jee kyllä mä oon sitten cool.
Kommentit (9)
En ole ap, mutta ajattelinkin heti otsikon nähdessäni, että nyt meni suurimmalta osalta yli hilseen. John Maynard Keynes, ks. wikipedia.
No mutta mitä nyt libertaristilta voi muuta odottaa!
Keynes on toki aino nero talousoppineiden joukossa, joka sanoi vain, että kyllä valtiotakin tarvitaan yritysten ohella. Ei voi ajatella, että yhteiskunta muodostuisi vain rahan ahneistä limanuljaskoista eli kapitalisteista. Valtiolla (ja kunnilla) on elintärkeä rooli. Tämä ei Nalle Puhille kelpaa tietenkään eli köyhät kyykkyyn.
Olen yo-merkonomi markkinointilinjalta, valmistunut 1992, mutta sanottava on, että tuo nimi lyö täysin tyhjää. Ikäni olen kaupan ja myynnin alalla työskennellyt. Oikeestiko muut tietää tuon tyypin?!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 20:22"]
Olen yo-merkonomi markkinointilinjalta, valmistunut 1992, mutta sanottava on, että tuo nimi lyö täysin tyhjää. Ikäni olen kaupan ja myynnin alalla työskennellyt. Oikeestiko muut tietää tuon tyypin?!
[/quote]
Sosiaalipolitiikan luennolla käydään läpi, mutta en minäkään muista herrasta muuta kuin nimen. Ap haluaa tuntea ylemmyyttä tai ei oikeasti itsekään tiedä tyypistä mitään.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 20:22"]
[/quote]
Sosiaalipolitiikan luennolla käydään läpi, mutta en minäkään muista herrasta muuta kuin nimen. Ap haluaa tuntea ylemmyyttä tai ei oikeasti itsekään tiedä tyypistä mitään.
[/quote]
Miksi tuntisin alemmuutta siitä, että olen ylimies? Toki olen - ja siksi en pidä degenoituneista idiooteista ala Nalle.
No en kyllä olisi odottanutkaan, että joku av-merkonomi tietäisi Keynesin.
Keynesiläisyys tarkoittaa pähkinänkuoressa vastasyklistä talouspolitiikkaa, jolloin valtio tasapainottaa taloutta laman aikana elvyttämällä (laskemalla liikenteeseen lisää rahaa) ja investoimalla. Keynesiläisyys niitti suurta suosiota 50-70 -luvuilla, kunnes kansantalouksien stagnaation myötä monetarismi ja itävaltalainen koulukunta nostivat päätään. Keynesiläisyyden ideaan kuuluu myös valtion vetäytyminen noususyklin aikaan - tätä ei olla juurikaan onnistuttu Euroopassa noudattamaan. Keynesiläisen politiikan ongelmia ovat mm. elvytyksen oikean ajankohdan/määrän ajoittaminen sekä syntyvä inflaatio.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 21:21"]
No en kyllä olisi odottanutkaan, että joku av-merkonomi tietäisi Keynesin.
Keynesiläisyys tarkoittaa pähkinänkuoressa vastasyklistä talouspolitiikkaa, jolloin valtio tasapainottaa taloutta laman aikana elvyttämällä (laskemalla liikenteeseen lisää rahaa) ja investoimalla. Keynesiläisyys niitti suurta suosiota 50-70 -luvuilla, kunnes kansantalouksien stagnaation myötä monetarismi ja itävaltalainen koulukunta nostivat päätään. Keynesiläisyyden ideaan kuuluu myös valtion vetäytyminen noususyklin aikaan - tätä ei olla juurikaan onnistuttu Euroopassa noudattamaan. Keynesiläisen politiikan ongelmia ovat mm. elvytyksen oikean ajankohdan/määrän ajoittaminen sekä syntyvä inflaatio.
[/quote]
Juuri näin - julkista valtaa siis tarvitaan.
Junttimamma täällä. Viittitkö briiffata Keynesin tärkeimmät ajatukset? En ole kuullutkaan kyseisestä herrasta.