Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella Streptokokki A +++ ja lähti kouluun?!

Vierailija
23.09.2013 |

Pitäiskö soittaa kotiin sieltä, ettei vaan tartuta muita? Oli siis viime viikon kotona kuumeessa ja kovassa kurkkukivussa. Lähti tänään kouluun, kun kuume laskenut ja vointi ok. Soitin tk:sta labratulokset, joista kävi ilmi, että Streptokokki A +++ (mitä noi plussat tarkottaa?) ja lääkekuuri pitää aloittaa... Lapsi ei ole koskaan ollut lääkekuurilla ja nyt oon ihan ahdistunut, vaikka kaiketi mistään vakavasta ei olekaan kyse...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ihmeessä kotiin, jos tauti on tarttuva.

Vierailija
2/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Streptokokki A -infektioon sairastuneen tulee olla pois päiväkodista, koulusta tai työpaikalta kunnes on kulunut 24 tuntia tehokkaan antibioottihoidon aloituksesta. Jos märkärupea hoidetaan paikallisantibiootilla, on syytä pysytellä kotona pidempään, 48 tuntia."

http://www.thl.fi/fi_FI/web/infektiotaudit-fi/a-ryhman-streptokokki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä luultavimmin siis ihan angiinasta on kyse jos kerran ollut kuumetta ja kurkkukipua sekä nyt todettu streptokokki a.

Vierailija
4/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi  kökkö, pahoittelut jos jonkun lapsi nyt saa tartunnan... :(

Oli tosiaan outo tauti, kun koko viikon piti yllä lievää lämpöä, kertaakaan ei noussut yli 38.

Tänään vasta saadaan lääkekuuri käyntiin. ap

Vierailija
5/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 -

Vierailija
6/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koulussa lapsesi on, niin tietää olla valppaaana, jos kurkkukipua tulee omalle lapselle

Vierailija
7/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lapsi pois koulusta ja tuo mainittu vrk vielä kuurin aloituksen jälkeen! Kuitenkin kyseessä tarttuva tauti, jolla voi olla vakavia jälkitauteja! Tuo+++ tarkoittaa, että bakteereja paljon eli reilu angiina kyseessä. Tauti voi myös pitkittyä. Kannattaa kertoa ainakin opelle, jotta voi kehottaa kurkkukipua potevia näytteisiin, koska kyseessä voi olla bakteeritulehdus virustaudin sijaan! Ei syytä paniikkiin, mutta kannattaa hoitaa!

Vierailija
8/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti pois koulusta ja luokkakavereille ja vanhemmille olisi hyvä kertoa.

Vierailija
9/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaapas nyt hyvät ihmiset, kyseessä on ihan tavallinen angiina... siihen EI kuole.

Vierailija
10/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannoin streptoa oireettomana nielussani ties miten pitkään. Vasta kun muut meidän perheessä alkoi saada toistuvia infektioita, koko perhe tutkittiin. Ja minun kurkussanihan se kyti, ilman mitään oireita. Ties miten monelle muulle olen sen tietämättäni tartuttanut. 

Ja yleensä näitä oireettomia ei edes hoideta, minä söin kuurin vain siksi että kierre saatiin omassa perheessä loppumaan. Mutta tartunnan voi siis saada keneltä vaan, milloin vaan, että sinällään ei ole mikään ruttoon rinnastettava tauti ap:n lapsella, eli ei tod tartte alkaa koko luokkaa soittelemaan läpi kun pöpö on jollain luokkalaisella ollut. 

Mutta järkeväähän lapsen olisi tulla kotiin ja aloittaa hoito mahd pian, että tartuttavuus vähenee ja lapsi ennen kaikkea paranee. Hoitamattomana voi aiheuttaa jälkitautejakin, joten toipilaana paikka on kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi