Ärsyttääkö, jos joku selviää elämästä liian helpolla?
On vanhempien antamaa ennakkoperintöä, sijoitusasuntoja yms.? Koetko, että tuollaiset ihmiset eivät ymmärrä normaalia elämää?
Kommentit (24)
hetkittäin voi tulla kateudenpisto. Sitten voi lohduttaa itseään, ettei raha ole ainoa asia, joka tekee onnelliseksi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 10:29"]
Ärsyttää suunnattomasti ap: n kaltaset yksinkertaisuuden huipentumat, jotka ajattelee et rahahan se onnelliseks tekee. Taitaa itelläs olla vähä liian helppoa????? Kyllä, vanhempani ovat auttaneet mua rahallisesti paljonkin mm ostaneet mulle uuden auton. Onko elämäni ollut helppoa? Äidin vakavat mielenterveysongelmat mun lapsuudessa, väkivaltainen isä, omat helvetilliset mielenterveysongelmat, oma fyysinen sairaus, oma osittainen työkyvyttömyys. Antaisin ilomielin nuo tonnit mun tililtä jos saisin terveen mielen ja terveen ruumiin. Ois ihana olla opiskelu ja työkykynen ja hankkia ite omat rahat!! Ärsyttää myös suunnattomasti ihmiset jotka ei ymmärrä terveytensä arvokkuutta.. toivottavasti herätti ajatuksia...
[/quote]
minulla taas on ollut noita samoja ongelmia kuin sinulla ja kärsin niistä vieläkin. Vanhempani osittain ovat nämä kärsimykset minulle aiheuttaneet joten minua ärsyttää, etten ole saanut siitä edes mitään ". rahallista korvausta". Vanhempani eivät ole säästäneet minulle lapsuudessani mitään.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:17"]
Jos ap on fiksu, hän on itse pystynyt kouluttautumaan ja huolehtimaan itselleen hyvän elintason.
Jos on vähemmän fiksu, osaa vain kadehtia muita, niinhän se menee. Ja nämä ihmiset ovat niitä, jotka huutelevat kovaan ääneen, kuinka paremmin tienaavien ja itsensä likoon laittaneiden ihmisten pitäisi maksaa heidänkin elantonsa. Ihan vain siksi, koska eivät itse ole osanneet.
[/quote]
Tällaset ihmiset (olettaen ettei ole provo) on niitä, jotka luulee muiden kadehtivan heitä, tosiasiassa kukaan ei kadehdi tällaista :(
Ei kannata kadehtia sellaisten ihmisten onnea, joiden murheita ei tunne. Ei se, että on saanut talouden kuntoon ilman omia ponnisteluja, tee vielä ihmisestä onnellista. Meillä esimerkiksi oltaisiin valmiita luopumaan maallisesta mammonasta lapsen vuoksi, mutta kun ei onnistu niin ei onnistu...