Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi suomessa ei auteta ensin suomalaisia?

Vierailija
22.09.2013 |

kaikkea yritetään vähentää, tukia, vanhuksille ei saada mitään, työttömille tai lapsiperheille, saatika se reumasairaala, mutta sitten on rahaa antaa muille maille?!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 07:59"]

Halla-aho fiksusti tyrmäsi tänään Syyrien muslimien mamutuksen.

Suvaitsevaiset, vapiskaa! Te tulette häviämään tämän sodan. Aivan varmasti.

"Kaikki totuudet ovat yksinkertaisia - Eikö tämä ole jo kaksinkertainen valhe?"

[/quote]

Anitsuvaitsevaiset nousevat kapinaan, apua! Pian Suomessa ei hyväksytä enää yhtään mitään, luvallista on vain luke Seitsemää veljestä kynttilän valossa, ostaa markoilla lauantaimakkaraa ja lyödä naapuria puukolla keuhkoon. 

Vierailija
42/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 06:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 10:48"]

No voisko joku sitten kertoa mulle, että miksi sitä rahaa riittää syydettäväksi ulkomaisiin kohteisiin, mutta kun täällä tarvittaisiin uutta lastensairaalaa, niin siihen pitää kerätä rahaa kaiken maailman tempauksilla ja konserteilla. Olin aina ajatellut, että veroja maksetaan siksi, että niillä varoilla kustannetaan lastensairaalat, mutta nähtävästi olen aivan väärässä.

[/quote]

Kaikki on niin kovin suhteellista. Suomalaiset kermapyllyt nyt vinkuvat ja valittavat joka ainoasta asiasta, mutta ei jakseta ymmärtää, että täällä ei tämän maailman mittakaavassa ole kenelläkään asiat oikeasti huonosti. Kukaan ei aloita työntekoa kolmevuotiaana, kaiva työkseen katopaikalta roskia euron kuukausipalkalla tai joudu prostituoiduksi tai myymään lastaan pedofiileille, että saisi elätettyä muun perheensä. Kaukana siitä. Täällä itketään köyhyyttä, jos ei saa JUST sitä ruokaa, mitä tahtoo tai juuri niin hienoja vaatteita, kuin haluaa.

Tuo lastensairaala vikinäkin tuntuu käsittämättömältä. Kun kuitenkin niiden vanhojen seinien sisäpuolella on tarjolla maailman mittakaavassa loistavaa hoitoa  - parhaiden joukossa ainakin. Ja kyllä, omakin lapseni on ollut siellä pitkiä hoitojaksoja hoodettavana. Että toedän mistä puhun. Olen vain kiitollinen siitä lapseni saamasta hyvästä hoidosta. Ei tulisi mieleenkään lähetellä lehtiin kuvia kuluneista seinistä ja pienistä tiloista, niin kuin kotkut imbesillit tekevät. Koska hyvin tiedostan, että monessa muussa maailman kolkassa lapseni ei olisi näin pitkään edes elänyt, kun hoitoa ei yksinkertaisesti olisi ollut. Sama se, missä hoidetaan. Vaikka teltassa.

Niin kauan kuin suomalaisilla on asiat paremmin, kuin 90 prosentilla maailman väestöstä, niin KYLLÄ meillä on varaa auttaa muita. Lopettakaa jo se ainainen vinkuminen!!!

[/quote] "myy lasta pedofiileille että saisi elätettyä muuta perhettä" .....kuulehan,minä sanon sinulle,vaikka kuolisit lapsesi kanssa mutta et taatusti antaisia miesten nussia säännöllisesti lastasi!!! Saatanan älykääpiö!

[/quote]

Tässähän tämä tiivistyy. Suomalaisen hyvinvoinnin (tämä todella on edelleen hyvinvointia, kun vertaa muuhun maailmaan) keskeltä on helppo ladella tällaisia mielipiteitä ja kertoa, että "ennemmin kuolisi kuin myisi lapsensa hyväksikäyttäjille". Niin varmasti. Täällä Suomessa ei kenenkään tarvitse sellaista tehdä ja aivan takuulla ihminen, joka täällä antaa tietoisesti lapsensa sellaisten sairaiden kynsiin ansaitsee itse kuulan kalloonsa.

Mutta mieti (yritä edes) tilannetta, jossa sinulla on vaikka 7 lasta. Tiedät, että jos myyt heistä yhden, niin pelastat loput 6 vaikka nälkäkuolemalta. Olisiko ihan helppo valinta antaa kaikkien kuolla? 

En tiedä miten tuossa tilanteessa itse toimisin. Eikä varmasti ole montaa äitiä maailmassa, joka pystyisi tuollaisen päätöksen helposti tekemään. Mutta kun se VOI OLLA jollekin ihan TODELLINEN valinnan paikka. Sitä vain ei suomalaiset hyväosaiset vinkujat (tätä sanaa käytän minäkin) todellakaan tajua. Ei, kun ollaan vaan sitä mieltä, että voi, kun joku just sai hienomman pyörän kuin mun petteri. Tai mä en ole vuosikausiin voinut käydä hierojalla. Tai mulla ei ole uutta sohvaa, vaikka joku muu on sellaisen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 09:23"]

kaikkea yritetään vähentää, tukia, vanhuksille ei saada mitään, työttömille tai lapsiperheille, saatika se reumasairaala, mutta sitten on rahaa antaa muille maille?!

[/quote] Koska on ihan eri mittakaava jos sinulla ei ole taulutelevisiota tai reumaa sairastava joutuu hoitoon vain yliopistolliseen keskussairaalaan, kuin se että sinulla ei ole vettä, ruokaa, kotia tai puolet lapsistasi kuolee ripuliin. Mieti!

Vierailija
44/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen minäkin. Loogisinta olisi tykätä eniten oman maan asukkaista ja suomenheimoisista mutta onko suomalaiset todella niin katkeran kateellisia, että auttavat mieluummin vierasheimoista kuin naapurin suomalaista? Tätä joskus mietin.

Olisipas jossakin muussa maassa noin kova sympatia suomalaisia kohtaan, niin ehkä he sitten auttaisivat meitä suomalaisia kun omat heimoveljet ja -sisaret eivät halua.

Vierailija
45/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 07:59"]

Halla-aho fiksusti tyrmäsi tänään Syyrien muslimien mamutuksen.

Suvaitsevaiset, vapiskaa! Te tulette häviämään tämän sodan. Aivan varmasti.

"Kaikki totuudet ovat yksinkertaisia - Eikö tämä ole jo kaksinkertainen valhe?"

[/quote]

Anitsuvaitsevaiset nousevat kapinaan, apua! Pian Suomessa ei hyväksytä enää yhtään mitään, luvallista on vain luke Seitsemää veljestä kynttilän valossa, ostaa markoilla lauantaimakkaraa ja lyödä naapuria puukolla keuhkoon. 

[/quote]

Valhe paljastaa aina. Ja sitten tulee kostonaika. Politiikka on heiluriliikkettä.

Vierailija
46/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 10:21"]

Kuka niitä muita maita sitten auttaa jos ei Suomi joka on edelleen yksi maailman rikkaimmista maista... Millä maalla muka menee niin hyvin, että heidän vaan pitää auttaa eikä meidän? Tuolla periaatteella kenenkään ei tarvitse koskaan auttaa ketään koska aina jossain on työttömiä tai sairaita. Eikä Suomessa edes työttömillä ja sairailla mene erityisen huonosti maailmanmittakaavassa.

[/quote]

Niill' avuilla ei ole mitään merkitystä. Esim. Afrikassa tuet on vaan lisännyt ongelmia. Tukien avulla Afrikan väkiluku kasvaa rajahdysmaisesti mutta ei talous. Eli koko ajan tulee lisää ja lisää autettavia. Myös Aasian väkiluku kasvaa kohisten.

Yksikään näistä maista ei ikinä auttaisi Suomea.

Vierailija
47/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 07:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:55"]

Mistä tällainen käsitys on syntynyt? Suomessahan nimenomaan autetaan ensin suomalaisia. Sosiaalimenot ovat vuodessa noin 60 miljardia ja se pitää sisällään  valtion, kuntien, työnantajien maksut. Kolmannes bruttokansantuotteesta menee sosiaalimenoihin, kehitysapuun sen sijaan ehkä noin 0,5 %. 

[/quote]

Niinpä.

[/quote]

Sillä rahalla voisi rakentaa uuden lastensairaalan joka vuosi.

Vierailija
48/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 10:34"]

koska suomalainen ei ole kellekkään niin myrkyllisen kateellinen kuin toiselle suomalaiselle. mielummin nakkaisi leivän vaikka kaivoon kuin näkisi sen nälkäisen naapurinsa käsissä :(

[/quote]

Tässä on Kokoomuspolitiikan ydin. Otetaan vaikkapa Sonera, tuo yhtiö joka osti Saksasta ilmaa miljardeilla. Onko kukaan vaatinut päitä vadille sen tähden? Ei. Mutta jos joku saa huijattua pari sataa sossulta rahaa, niin hirvee älämölö päälle. Köyhiä kuritetaan samalla kun veronmaksajien rahoja hassataan guggenheimselvityksiin ja himasen aivopieruihin. Miksi ihmiset ovat niin vitun lampaita, että heti kun joku vetäsee puvun päälleen, niin muuttuu koskemattomaksi?

Vierailija
49/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapippeleiden lutkuttajiin ei järkipuhe tehoa, ainoastaan nyrkki, ruoska ja vankila.

Kuolema vääriuskoisille suvaitsevaisille! Suvaitsevaisuus on harhaoppia.

Vierailija
50/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomi ottaa lainarahaa ja antaa sen eteenpäin isommalla korolla, Suomi tienaa ja sillä on kohta varaa muuhunkin.

Jos Suomi ottaa lainarahaa ja käyttää sen sairaalaan + henkilökuntaan, Suomi ei tienaa eikä sillä ole kohta varaa muuhunkaan.

Vierailija
51/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi. Mun mielestä on vain kiva vittuilla suomipojille ja ottaa lisää mamuja.

Vierailija
52/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka sanoit että jos minulla olisi 7 lasta niin myisinkö yhden ja pelastaisin kuusi....sun täytyy olla sairas ihminen. Ihmisarvo on niin tärkeä että minä uskovaisena kuolisin seitsemän lapsen kanssa ja pääsisimme taivaan iloon,kuin myisin yhden ja tuottaisin helvetin yhdelle rakkaalle lapselleni.nälän kestää siihen turtuu,taintuu ja kuolee mutta seksuaaliseen väkivaltaan ei totu,turru eikä välttämättä kuole.olet sairas ihminen...älä puhu insestin uhrille tuollaista,kiitos! Olen köyhyydessä elänyt en ole edes suomesta. Ja minulla on kuusi lasta tällähetkellä. Olen köyhyyden kokenut. Se ei tuntunut missään,mutta veljeni joka öinen ja päiväinen ahdistelu,pakottaminen ja raiskaaminen tuntui.....minulle kehittyi psykoosi ja persoonallisuushäiriö. Enkä pysty kunnolla seksiin aviomieheni kanssa,elämäni on pilalla.

Vierailija
53/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 07:38"]

Se, että rahaa jaetaan todella epäoikeudenmukaisesti ja sen seurauksena kantaväestö kurjistuu, on fakta.  

[/quote]

Kiva ja pitkä kirjoitus, mutta missä ne faktat? Kuulopuheita, lasten kerskailua ja "kävin Helsingissä ja näin maahanmuuttajilla kalliit vaunut". Jostain syystä näissä keskusteluissa ei koskaan ole kukaan kyvennyt osoittamaan, mitä ne maahanmuuttajien ylimääräiset edut on joita he kuulemma niin paljon saavat. 

Minusta olisi ihan mielenkiintoista keskustella maahanmuuton todellisista ongelmista, mutta tuollainen mutuvouhkaaminen latistaa kaiken innon siihen. 

PS. Jäin vähän aikaa sitten työttömäksi ja olen liikkunut nyt paljon päiväsaikaan Helsingissä, mm. keskustassa ja Itäkeskuksessa. Olen ollut todella yllättynyt miten vähän maahanmuuttajan näköisiä ihmisiä on näkynyt, erityisesti Itiksessä jossa pyörii porukkaa vaikka kuinka mutta ulkomaalaisen näköisiä asiakkaina vain kourallinen, työntekijöinä toinen mokoma. 

Vierailija
54/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin, koska minulla ei ollut jalkoja,

kunnes näin miehen, jolla ei ollut kenkiä.

Näinhän se menee.

Vierailija
55/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 15:40"]

Itkin, koska minulla ei ollut jalkoja,

kunnes näin miehen, jolla ei ollut kenkiä.

Näinhän se menee.

[/quote]

Tarkoitit varmaan toisinpäin? Sinä itkit kun ei ollut kenkiä ja sitten näin miehen jolla ei ollut jalkojakaan.

Vierailija
56/56 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 11:22"]

Mokkapippeleiden lutkuttajiin ei järkipuhe tehoa, ainoastaan nyrkki, ruoska ja vankila.

Kuolema vääriuskoisille suvaitsevaisille! Suvaitsevaisuus on harhaoppia.

[/quote]Hullu.. pysy siellä perähikiällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi