Mies läksi lapsen kanssa päivystykseen..
Poika 10v valitteli eilenillalla jonkinlaista vatsakipua, sanoi että kipuilu alkoi la-aamuna, lisäksi päätä hieman särkee.
Oli nukkumaanmennessä aika outo, käsikin oli kipeä ja omituinen olo ja puhui lääkärille menosta. No, kävi kuitenkin nukkumaan mutta puoliltaöin tuli makkariimme ja valitteli samaa ja halusi välttämättä tulla viereemme nukkumaan.
Yö oli tod levoton, hän heräili useasti ja minä tietty myös, vatsanseudulla edelleen kipua.
Ja nyt aamulla kun kävi pissalla (siitä jo yöllä kysyinkin että onko pissaaminen sattunut ja vastaus oli että ei) niin tuli kertomaan että se tuntui hieman oudolle ja epämiellyttävälle.
Kuumetta tms ei ole, ei edes lämpöä.
Läksivät nyt sitten isänsä kanssa päivystykseen, odottavat lääkärille menoa, ilmottautuessa jo ottivat lämmön korvasta ja verikokeen sormesta, saa nähdä mitä se lääkäri meinaa ja tutkii..
Pitipähän purkaa, sanoin miehelle että kertoo lapsen jatkuvasta erittäin löysästä ulosteesta myös, niin ollut oikeastaan aina, pienempänä oli kananmuna-allergia mutta ei enää vuosiin. Voihan se uloste olla erilaista itsekullakin mutta että noin löysää ja aina..
Vaikka eihän tuo liitykään mahd pissaamistuntemuksiin niin mahd vatsaoireisiin kyllä..
Huokaus.
Kommentit (40)
onko kuulunut mitään ap:n lapsesta? Kyllähän pikacrp jo otettu ainakin varmaan ja sen tulos jo tiedossa?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 09:28"]
onko kuulunut mitään ap:n lapsesta? Kyllähän pikacrp jo otettu ainakin varmaan ja sen tulos jo tiedossa?
[/quote]
ap on varmaan nukkumassa, kun on joutunut valvomaan koko yön. Kuka jaksaa päivystää jossain aihevapaalla.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 09:28"]
onko kuulunut mitään ap:n lapsesta? Kyllähän pikacrp jo otettu ainakin varmaan ja sen tulos jo tiedossa?
[/quote]
ap on varmaan nukkumassa, kun on joutunut valvomaan koko yön. Kuka jaksaa päivystää jossain aihevapaalla.
[/quote]
no heh...kovin oli "huolissaan" lapsestaan ja nyt sitten vetää unta täysin huoletta?
Toivottavasti AP lapsesi voi hyvin. Täällä huolestuneet jo varmaan odottelee tietoa.
Kasvukipua. Lapsi on varmaan ollut huonolla nesteytyksellä ja siitä johtuu päänsärky.
Epäilen ettei ole mitään vakavaa. Mutta hyvähän se on tarkistaa asia, mutta onko se sitten päivistysasia yölle? Ehkä kipu ja sen kuvailu on haastavaa?
umpparikipu ei todellakaan aina ole siellä alhaalla ja oikealla. Itselläni umpparikipu oli keskellä ja ylhäällä, loppuun asti. Vasta kuvausten jälkeen selvisi, että se todellakin on umppari. Enkä ole ainoa, jolla umppari on oireillut nimenomaan noin.
Vatsakipu pitää aina ottaa vakavasti.
Poikani mursi jalkansa ja kieltämättä sapetti istua lasten päivystyksessä 7h, kun ap:n kaltaiset vanhemmat kiikuttivat lapsiaan sinne ihottuman, nuhan, kuumeen tai vatsakivun vuoksi. En toki vähättele lasten sairauksia, mutta hitusen voisi miettiä onko lapsi niin kipeä, että päivystykseen tarvitsee lähteä, vai voisiko sitä odottaa arkipäivään tai miettiä onko tarvetta lainkaan lääkärissä käymiseen.
Noooh, siellä päivystyksissä ja ylipäätänsäkin useimmiten vastaanotoilla laitetaan asiakkaat ns kiireellisyysjärjestykseen. Eli lapset menevät yleensä aikuisten edelle etc. Joten ihan turhaan keuhkoat siellä ja imeskelet herneitä reikääsi. Toisekseen vatsakivun syy voi hyvinkin olla jotakin "vakavampaa" esim juurikin puhkeamassa oleva umpilisäke tai milj muuta vaihtoehtoa ja silloin ei todellakaan ole aikaa hirveästi odotella. By the way, olisit kärrännyt sen murtuneen koiven hallitsijan suoraan yksityiselle, ärsyttää kun tulette pikkumurtumisen takia päivystykseen viemään akuutimpien potilaiden aikoja.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:46"]
Poikani mursi jalkansa ja kieltämättä sapetti istua lasten päivystyksessä 7h, kun ap:n kaltaiset vanhemmat kiikuttivat lapsiaan sinne ihottuman, nuhan, kuumeen tai vatsakivun vuoksi. En toki vähättele lasten sairauksia, mutta hitusen voisi miettiä onko lapsi niin kipeä, että päivystykseen tarvitsee lähteä, vai voisiko sitä odottaa arkipäivään tai miettiä onko tarvetta lainkaan lääkärissä käymiseen.
[/quote]
No vatsakipu ja kaksi päivää jatkunut on minusta kyllä syy mennä päivystykseen. Ettei sitten tarvitse tilata sitä ambulanssia.
Onhan näitäkin vähättelijöitä nähty että on kouhkattu kaksi päivää jatkuneen vatsakivun johtuvan noroviruksesta ja lopulta se umppari puhkesi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:46"]
Poikani mursi jalkansa ja kieltämättä sapetti istua lasten päivystyksessä 7h, kun ap:n kaltaiset vanhemmat kiikuttivat lapsiaan sinne ihottuman, nuhan, kuumeen tai vatsakivun vuoksi. En toki vähättele lasten sairauksia, mutta hitusen voisi miettiä onko lapsi niin kipeä, että päivystykseen tarvitsee lähteä, vai voisiko sitä odottaa arkipäivään tai miettiä onko tarvetta lainkaan lääkärissä käymiseen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:52"]
Noooh, siellä päivystyksissä ja ylipäätänsäkin useimmiten vastaanotoilla laitetaan asiakkaat ns kiireellisyysjärjestykseen. Eli lapset menevät yleensä aikuisten edelle etc. Joten ihan turhaan keuhkoat siellä ja imeskelet herneitä reikääsi. Toisekseen vatsakivun syy voi hyvinkin olla jotakin "vakavampaa" esim juurikin puhkeamassa oleva umpilisäke tai milj muuta vaihtoehtoa ja silloin ei todellakaan ole aikaa hirveästi odotella. By the way, olisit kärrännyt sen murtuneen koiven hallitsijan suoraan yksityiselle, ärsyttää kun tulette pikkumurtumisen takia päivystykseen viemään akuutimpien potilaiden aikoja.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:46"]
Poikani mursi jalkansa ja kieltämättä sapetti istua lasten päivystyksessä 7h, kun ap:n kaltaiset vanhemmat kiikuttivat lapsiaan sinne ihottuman, nuhan, kuumeen tai vatsakivun vuoksi. En toki vähättele lasten sairauksia, mutta hitusen voisi miettiä onko lapsi niin kipeä, että päivystykseen tarvitsee lähteä, vai voisiko sitä odottaa arkipäivään tai miettiä onko tarvetta lainkaan lääkärissä käymiseen.
[/quote]
[/quote]
Lasten päivystyksessä lääkärille mennään tulojärjestyksessä, jollei sitten ole vakavasti loukkaantunut. "Pikkumurtuma" se ei ollut, vaan reisiluu oli poikki.
Eikö olekin kivaa kun joku vähättelee sinun lapsesi vaivaa tietämättä fakoja? Aivan kuin olisin ollut lukevinani sinun syyllistyneen samaan ap:n kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:52"]
Noooh, siellä päivystyksissä ja ylipäätänsäkin useimmiten vastaanotoilla laitetaan asiakkaat ns kiireellisyysjärjestykseen. Eli lapset menevät yleensä aikuisten edelle etc. Joten ihan turhaan keuhkoat siellä ja imeskelet herneitä reikääsi. Toisekseen vatsakivun syy voi hyvinkin olla jotakin "vakavampaa" esim juurikin puhkeamassa oleva umpilisäke tai milj muuta vaihtoehtoa ja silloin ei todellakaan ole aikaa hirveästi odotella. By the way, olisit kärrännyt sen murtuneen koiven hallitsijan suoraan yksityiselle, ärsyttää kun tulette pikkumurtumisen takia päivystykseen viemään akuutimpien potilaiden aikoja.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:46"]
Poikani mursi jalkansa ja kieltämättä sapetti istua lasten päivystyksessä 7h, kun ap:n kaltaiset vanhemmat kiikuttivat lapsiaan sinne ihottuman, nuhan, kuumeen tai vatsakivun vuoksi. En toki vähättele lasten sairauksia, mutta hitusen voisi miettiä onko lapsi niin kipeä, että päivystykseen tarvitsee lähteä, vai voisiko sitä odottaa arkipäivään tai miettiä onko tarvetta lainkaan lääkärissä käymiseen.
[/quote]
[/quote]
Lasten päivystyksessä lääkärille mennään tulojärjestyksessä, jollei sitten ole vakavasti loukkaantunut. "Pikkumurtuma" se ei ollut, vaan reisiluu oli poikki.
[/quote]
Päivystyksissä ja terveyskeskuksissa käytetään kiireellisyysluokitusta, olet ehkä huomannutkin tervareiden seinillä ilmoituksia missä seisoo, että lapset ensin ja toivomme kärsivällisyyttä ymv.
Eli teidän sairaalan päivystys oli ja on ilmeisen tehoton tai huonosti organisoitu tai kumpaakin tai sitten mukulasi murtuma ei ollut niin akuutti tai paha että se ei olisi kestänyt tuollaista 7h odottelua. Se on asia jonka vain sinä tiedät ja josta vain sinä voit reklamoida kyseiseen laitokseen jos tarvetta on.
Eli se ei anna oikeutusta vähätellä muiden vanhempien huolta ja toimenpiteitä omien lastensa suhteen, tuskin kukaan lähtee aikaisin aamulla valvotun yön jälkeen ihan huvikseen minnekään jonottelemaan ja odottelemaan.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:46"]
Poikani mursi jalkansa ja kieltämättä sapetti istua lasten päivystyksessä 7h, kun ap:n kaltaiset vanhemmat kiikuttivat lapsiaan sinne ihottuman, nuhan, kuumeen tai vatsakivun vuoksi. En toki vähättele lasten sairauksia, mutta hitusen voisi miettiä onko lapsi niin kipeä, että päivystykseen tarvitsee lähteä, vai voisiko sitä odottaa arkipäivään tai miettiä onko tarvetta lainkaan lääkärissä käymiseen.
[/quote]
No se teidän 7h odottelukin kertoo sen ettei poikasi murtuma mitenkään paha ollut. Turha äyskiä tai syyllistää täällä muita sen johdosta että itse koet tulleesi väärinkohdelluksi päivystyksessänne. Ne lääkärit tekevät siellä varmastikin parhaansa ja ottavat todellakin kiirellisyysjärjestyksessä potilaat sisään, varsinkin lapsipotilaat.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:52"]
Noooh, siellä päivystyksissä ja ylipäätänsäkin useimmiten vastaanotoilla laitetaan asiakkaat ns kiireellisyysjärjestykseen. Eli lapset menevät yleensä aikuisten edelle etc. Joten ihan turhaan keuhkoat siellä ja imeskelet herneitä reikääsi. Toisekseen vatsakivun syy voi hyvinkin olla jotakin "vakavampaa" esim juurikin puhkeamassa oleva umpilisäke tai milj muuta vaihtoehtoa ja silloin ei todellakaan ole aikaa hirveästi odotella. By the way, olisit kärrännyt sen murtuneen koiven hallitsijan suoraan yksityiselle, ärsyttää kun tulette pikkumurtumisen takia päivystykseen viemään akuutimpien potilaiden aikoja.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:46"]
Poikani mursi jalkansa ja kieltämättä sapetti istua lasten päivystyksessä 7h, kun ap:n kaltaiset vanhemmat kiikuttivat lapsiaan sinne ihottuman, nuhan, kuumeen tai vatsakivun vuoksi. En toki vähättele lasten sairauksia, mutta hitusen voisi miettiä onko lapsi niin kipeä, että päivystykseen tarvitsee lähteä, vai voisiko sitä odottaa arkipäivään tai miettiä onko tarvetta lainkaan lääkärissä käymiseen.
[/quote]
[/quote]
Lasten päivystyksessä lääkärille mennään tulojärjestyksessä, jollei sitten ole vakavasti loukkaantunut. "Pikkumurtuma" se ei ollut, vaan reisiluu oli poikki.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:52"]
Noooh, siellä päivystyksissä ja ylipäätänsäkin useimmiten vastaanotoilla laitetaan asiakkaat ns kiireellisyysjärjestykseen. Eli lapset menevät yleensä aikuisten edelle etc. Joten ihan turhaan keuhkoat siellä ja imeskelet herneitä reikääsi. Toisekseen vatsakivun syy voi hyvinkin olla jotakin "vakavampaa" esim juurikin puhkeamassa oleva umpilisäke tai milj muuta vaihtoehtoa ja silloin ei todellakaan ole aikaa hirveästi odotella. By the way, olisit kärrännyt sen murtuneen koiven hallitsijan suoraan yksityiselle, ärsyttää kun tulette pikkumurtumisen takia päivystykseen viemään akuutimpien potilaiden aikoja.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:46"]
Poikani mursi jalkansa ja kieltämättä sapetti istua lasten päivystyksessä 7h, kun ap:n kaltaiset vanhemmat kiikuttivat lapsiaan sinne ihottuman, nuhan, kuumeen tai vatsakivun vuoksi. En toki vähättele lasten sairauksia, mutta hitusen voisi miettiä onko lapsi niin kipeä, että päivystykseen tarvitsee lähteä, vai voisiko sitä odottaa arkipäivään tai miettiä onko tarvetta lainkaan lääkärissä käymiseen.
[/quote]
[/quote]
Lasten päivystyksessä lääkärille mennään tulojärjestyksessä, jollei sitten ole vakavasti loukkaantunut. "Pikkumurtuma" se ei ollut, vaan reisiluu oli poikki.
[/quote]
Mä en kyllä usko tätä hetkeäkään. Jos reisiluu on ihan oikeasti poikki, yleensä tarvitaan ambulanssia ja pari kertaa kun olen tällaisen tilanteen lasten urheilutreeneissä nähnyt, jo ambulanssihenkilökunta aloittaa kipulääketiputuksen.
Eli te menitte päivystykseen omin avuin lapsen kanssa jolla on reisiluu poikki ja odotitte 7 h ennen kuin saitte mitään apua tilanteeseen??? Missä tää tapahtui ja miten ihmeessä et tehnyt vähintään muistutusta ja jopa ilmoitusta potilasvahingosta?
En ole asiantuntija, mutta olen luullut tuollaisen tilanteen aina vaativan leikkausta. Jos taas odotitte pääsyä leikkaussaliin, se on eriasia. Sitä ei nuhakuumeiset kuormita, vaan ne vielä pahemmin loukkaantuneet ja hengenvaarallisesti sairastuneet.
Tämän ketjun on aloittanut sama INCL-mamma,joka tehtaili tuon toisen provon
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 13:04"]
Tämän ketjun on aloittanut sama INCL-mamma,joka tehtaili tuon toisen provon
[/quote]
Sulla on päässä vikaa
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:52"]
Noooh, siellä päivystyksissä ja ylipäätänsäkin useimmiten vastaanotoilla laitetaan asiakkaat ns kiireellisyysjärjestykseen. Eli lapset menevät yleensä aikuisten edelle etc. Joten ihan turhaan keuhkoat siellä ja imeskelet herneitä reikääsi. Toisekseen vatsakivun syy voi hyvinkin olla jotakin "vakavampaa" esim juurikin puhkeamassa oleva umpilisäke tai milj muuta vaihtoehtoa ja silloin ei todellakaan ole aikaa hirveästi odotella. By the way, olisit kärrännyt sen murtuneen koiven hallitsijan suoraan yksityiselle, ärsyttää kun tulette pikkumurtumisen takia päivystykseen viemään akuutimpien potilaiden aikoja.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:46"]
Poikani mursi jalkansa ja kieltämättä sapetti istua lasten päivystyksessä 7h, kun ap:n kaltaiset vanhemmat kiikuttivat lapsiaan sinne ihottuman, nuhan, kuumeen tai vatsakivun vuoksi. En toki vähättele lasten sairauksia, mutta hitusen voisi miettiä onko lapsi niin kipeä, että päivystykseen tarvitsee lähteä, vai voisiko sitä odottaa arkipäivään tai miettiä onko tarvetta lainkaan lääkärissä käymiseen.
[/quote]
[/quote]
Lasten päivystyksessä lääkärille mennään tulojärjestyksessä, jollei sitten ole vakavasti loukkaantunut. "Pikkumurtuma" se ei ollut, vaan reisiluu oli poikki.
[/quote]
Mä en kyllä usko tätä hetkeäkään. Jos reisiluu on ihan oikeasti poikki, yleensä tarvitaan ambulanssia ja pari kertaa kun olen tällaisen tilanteen lasten urheilutreeneissä nähnyt, jo ambulanssihenkilökunta aloittaa kipulääketiputuksen.
Eli te menitte päivystykseen omin avuin lapsen kanssa jolla on reisiluu poikki ja odotitte 7 h ennen kuin saitte mitään apua tilanteeseen??? Missä tää tapahtui ja miten ihmeessä et tehnyt vähintään muistutusta ja jopa ilmoitusta potilasvahingosta?
En ole asiantuntija, mutta olen luullut tuollaisen tilanteen aina vaativan leikkausta. Jos taas odotitte pääsyä leikkaussaliin, se on eriasia. Sitä ei nuhakuumeiset kuormita, vaan ne vielä pahemmin loukkaantuneet ja hengenvaarallisesti sairastuneet.
[/quote]
Jos on pieni lapsi, voi hyvinkin olla ettei ambulanssia tarvita. Joku aika sitten oli hoidossa reisimurtuman saanut lapsi, joka tuli ihan vanhempien kanssa päivystykseen, kun ei käyttänyt jalkaansa, vanhemmat ei siis tienneet että on reisimurtuma. Kyllä nekin jonkun aikaa päivystyksessä vietti, eikä lapsi kovin kipeä ollut, jos jalka sai olla ihan paikallaan.
ei se ap nyt käynyt kertomassa mikä lapsella oli, eli ei varmaankaan mitään vakavaa?
Murtuma ei ole sama asia kuin "poikki". Kumpaa se reisi oli?
En nyt tietysti voi olla 100% varma että itsellänikin oli umpparin takia kipuja monta päivää, töissä alkoi kivut to, sain sairaslomaa pe ja oli viikonloppu vapaa, ei ollut niin kipeä kun lepäsin, ma töissä ja mahaan särki koko ajan enemmän, alkoi vähän niinkuin närästyksenä ja illalla kotona oli niin kipeä ettei kipulääkkeet auttanut. Alavasempaan alkoi kipuilla vasta lekurin paineltua siellä, yöllä leikattiin tulehtunut umppari.