Miten motivoidun seuraamaan sähköpostia tiiviimmin?
Olen todella huono seuraamaan sähköpostia. Tuntuu, että sitä postia tulee ihan massoittain koko ajan. Kaikkeen pitäisi reagoida siltä istumalta. Ei riitä, että reagoit huomenna tai ylihuomenna, kun siihen postiin pitäisi vastata heti.
Ongelma on, kun nämä ovat esim. työhön tai opiskeluun liittyviä posteja. Eli niihin pitäisi reagoida Tuntuu, että ennen sähköpostia asioista sovittiin kerralla ja sitten niistä pidettiin kiinni. Joskus voitiin muuttaa asioita, mutta ei jatkuvalla syötöllä.
Nyt kaikki on tosi hektistä. Työprojektit ja opiskelukurssien asiat tuntuvat muuttuvan ihan koko ajan. Jatkuvalla syötöllä keksitäänkin jotain uutta. Aiemmin opinnoissa annettiin kurssin aluksi tiedot, missä kokoonnutaan, koska, mikä on ohjelma ja mitä tehtäviä kurssin aikana tulee tehdä. Nyt tätä informaatiota tulee tipottain ja se muuttuu pitkin kurssia.
Tuntuu, että enemmän aikaa menee muutosten seuraamiseen ja kartoittamiseen kuin itse työn tekemiseen.
Oikeasti en tykkää yhtään tietokoneen ääressä istumisesta ja sillä työn tekemisestä. Mutta ihan kaikki työ tuntuu menneen siihen suuntaan.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Etkö lue kännykästä? Ota tavaksi ottaa känny vessaan.
Ei. En lue kännykästä. Siksi siis muut vastaavat viesteihin ties mihin kellonaikaan ja mistä vaan. He seuraavat niitä ilmeisesti kännykästä.
Olen tietoisesti päättänyt, että seuraan sähköposteja vain työpisteessä koneelta.
Voi luoja taas. Lataa sähköpostisovellus kännykkään ja aktivoi ilmoitukset niin, että kuuluu "bling" kun saat sähköpostiviestin. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja taas. Lataa sähköpostisovellus kännykkään ja aktivoi ilmoitukset niin, että kuuluu "bling" kun saat sähköpostiviestin. Ongelma ratkaistu.
Se bling kuuluu sitten koko ajan. Niitä posteja pitäisi lukea ihan koko ajan eikä mistään varsinaisesta tekemisestä tule mitään.
Voit säätää asetukset myös niin ettei blingiä kuulu vaan luet viestit silloin kun itsellesi sopii parhaiten. Esim. juurikin vessa/bussi/juna tms. Missä nyt tuleekin luppohetkiä.
Mutta ei se mitään, tee vaan itse itsellesi elämästäsi tietoisesti vaikeampaa.
Älä sitten muille valita kuitenkaan.
Päätä ajat milloin tarkistat onko sähköpostia tullut? Esim. tasatunnein, puolen tunnin välein tai joka toinen tunti.
Laita sähköpostisivu selaimen aloitussivuksi. Näin katsot pakosti sähköpostit heti kun tulet työpisteelle tai käynnistät selaimen uusiksi. Harva asia on oikeasti niin tärkeä, että siihen pitäisi reagoida heti. Ja jos pitäisi, niin silloin soittaisivat. Vastaat kaikkiin samantien ja pistät tärkeät jutut muistiin. Sitten annat niiden taas kertyä seuraavaan aamuun jos et muista välissä katsoa.
Etkö lue kännykästä? Ota tavaksi ottaa känny vessaan.