Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuiva, ärtynyt päänahka: lääkärille vai kampaajalle?

Vierailija
21.09.2013 |

Tyhmä kysymys, tiedän. Mutta en haluaisi mennä hukkaamaan lääkärin aikaa samppooteknisellä kysymyksellä, enkä myöskään ällöttämään kampaajaa ihosairaudella. Kummasta mahtaa todennäköisemmin olla kysymys?

Suoranaisesti. ei ole kysymys, mutta päänahkani on melkeinpä aina ollut jossain määrin ärtynyt ja kutiseva, ja epänormaali kuivuus vaivaa hiusalueen lisäksi myös esim. niskan yläosaa (joka on yleensä hiusten peitossa). Vaikka rasvaan monta kertaa päivässä, se iho ei jotenkin vain kosteudu kunnolla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan seborrea? Itse olen kärsinyt vähän vastaavista ongelmista. Ensin päänahka kuivui ihan korpuksi, sitten tuli välillä erilaista rasvapattia, kuivaa hilsettä ym. Käynyt läpi apteekin lääkeshamppoot, jotka eivät juurikaan auta, paitsi sellainen selukos-merkkinen. Hiuspohjan kuivumista on helpottanut  sellainen tuote kuin lactoline. Se on hapan, maitohappobakteeria sisältävä ihoa kosteuttava mieto pesuliuos. Olen dumpannut kaikki muut shamppoot, koska tuo pesee hyvin puhtaaksi, eikä kuivata hiuspohjaa samalla tavoin kuin normishamppoot. On myöskin edullista ja saa ihan tavallisesta marketista,

Vierailija
2/7 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kanssa ehdottanut Selukos shampoota, jota saa apteeksita.

Paras kaikista.

http://www.versandapo.de/en/10213/2759640/SELUKOS-Shampoo.htm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet lääkärille, niin Helsingissä on sellainen ihotautiklinikka, jossa on pari päänahan ongelmiin erikoistunutta lääkäriä. Siskoni juoksi ties millä ihotautilääkäreillä, mutta ei ne osanneet sanoa hiuspohjan ongelmiin sitä eikä tätä. Tyrkyttivät vain perusvoiteita. Tuolta sai avun, suunkautta otettavaa lääkettä ja päänahkaan linimenttiä ja ongelma on kahden vuoden jälkeen muisto vain.

Vierailija
4/7 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 01:46"]

Olisin kanssa ehdottanut Selukos shampoota, jota saa apteeksita.

Paras kaikista.

http://www.versandapo.de/en/10213/2759640/SELUKOS-Shampoo.htm

[/quote]

Hmm.. Pitääkö Selukosta siis tilata jostain Saksasta asti? Tuote katosi apteekista noin vuosi sitten. Olen kysellyt ja  siellä sanovat aina vaan, että on "jälkitoimituksessa". Todellinen harmi, sillä tosiaan ainakin omalla kohdalla se ainoa käsiapteekintuote, joka toimii. Esim. Nizoral on tarkoitettu ilmeisesti toisentyyppisen hilseen poistoon. Ei auta yhtään, ja on kallista. System 4 on  hoitobalsami, jota laitetaan puoleksi tunniksi hiuksiin. Se saattaa hiukan helpottaa päänahan kuivumista. Kun mulla kuivui hiuspohja, kokeilin melkein kaikkea, jopa vauvaöljyä. Kosteutti ihanasti, mutta todennäköisesti sen työläs poishuuhtelu kuivatti  nahkaa sitten kahta kauheammin.

Seborrea on kyllä inha vaiva. Hiuspohja on jatkuvasti tulehtunut ja tavallaan tukossa, kun se hiiva tukkii hilseellä päänahan.

Vierailija
5/7 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli ennen. Vaindoin sampoot luomuun ja päänahka parani. Urtekramin luomusampoota saa ihan Prismastakin. Vaikutuksen huomasi jo viikossa. Varsinkin talvisin minulla on myös niskan iho ollut todella kuiva vaan enää ei tarvi edes rasvata.

Vierailija
6/7 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa konsti rauhoittaa päänahkaa on kookosöljy. Siis se paksu tahmea tahna, mitä myydään kaupan öljyhyllyllä, ainakin isommissa marketeissa. Kokeile. Hiero päänahkaan, anna vaikuttaa (vaikka päivän/yön yli) ja pese pois.

Vierailija
7/7 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani auttoi apteekista saatava Louis Widmerin remederm shampoo. Tarkoitettu kuivalle ja kutiavalle päänahalle, myös psorias-oireisiin. Minulla kutina päänahassa oli todella ärsyttävä ja olin kokeillut kaikenmaailman "terapia"- ja hilseshampoita (vaikkei minulla hilsettä ollutkaan). Lisäksi kampaajani sanoi, että päänahkani oli punalaikukkaaksi ärsyyntynyt.

Tuo Remederm-shampoo auttaa hyvin. Vastaava tuote on Eucerinilla (halvempi), mutta sitä ei saa Suomesta, ainoastaan netistä tilaamalla jostain ulkomailta tai itse tuomalla Tallinnasta apteekista.

Apteekkari minulle tuon Remedermin vinkkasi, sanoi että hyvin monet ovat saaneet avun tuotteesta.

Onnea peliin ap, että löydät itsellesi sopivan tuotteen. Valitettavasti etsiminen tietää ehkä rahan menoa, kun oikea löytyy vain kokeilemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme