Äp-haalarista ja tumpuista
Eli kuuluuko ne äitiyspakkauksen toppatumput ja töppöset laittaa haalarin alle vai päälle? Ja kuuluuko haalarin hian- ja lahkeensuut myös taittaa umpeen?
noviisi :D
Kommentit (6)
Jos sulla on haalari, jossa hihan ja lahkeensuut saa umpeen niin se on kätevä systeemi silloinhan ei välttämättä edes tumppuja ja lapasia tarvitse jos siis lämpötilan puolesta pärjää niin.
Itselläni on oletus, että tumput ja töppöset pysyvät paremmin päällä jos ne tukkii haalarin alle ja töppöset vielä niiden kuminauhojen sisään ja ehkä ei myös pääse tuuli välistä ym. Itse en kuitenkaan aina jaksanut näin tehdä vaan laitoin välillä vauvalle ne siihen haalarin päällekin. Sitten kyllä myös irtoavat suht helposti tai meillä ainakin tumput joskus putosivat vaunujen kyydistä.
En ole siis ihan varma mikä oikeaoppista, meillä mentiin vähän sekatekniikalla vauvan kanssa ja luultavasti tulevan vauvan kanssa sama juttu.
Mä puin eka tumput ja töppöset ja sitten vasta haalari jonka lahkeista pujotin nuo esiin. Näin on tehnyt kaikki muutkin automaattisesti vauvaani pukiessa..
Oikea vastaus saattaa myös vaihtua lapsen kasvaessa. Sitten kun jalat ja kädet yltävät ulos hihoista ja lahkeista, niin niitä ei missään tapauksessa taiteta umpeen ;)
Mä en niitä käyttänyt edes kun vauva oli niin pieni ettei tarvinnut, mutta laittaisin kummatkin haalarin alle. Nyt 1-vuotiaalle puen edelleen tumput haalarin alle, pysyvät paremmin kädessä.
No ei näillä ilmoilla tarvii sitä pukua vielä!
Kuule mene ihan fiilispohjalta! :) Ei noissa voi pahasti mokata,teki niin tai näin.