Suurin osa maasta juhlii ylioppilaita tänä viikonloppuna. Vähän harmittaa
Kommentit (10)
Hassua että monilla koronattomilla pikkupaikkakunnilla peruttiin. Jossain Helsingissä tai Turussa ei.
Olikohan vain tekosyy, raskasta järkätä tuollaisia heti lukukauden alussa.
Itsekkyys kostautuu omaan nilkkaan näille. Ei mitään empatiaa näille jos sairastuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka juhlii ammattiopistosta valmistuneita?
Ammattiopistosta valmistuneet? Itse kävin keväällä kauppakoulusta valmistuneen valmistujaissa. Mutta tuskin olisin mennyt, jos ei olisi juhlia pidetty ja minua kutsuttu.
Meillä järjestettiin juhlat jo heinäkuussa kun tuli tieto opiskelupaikasta. Nyt lapsi jo muuttanut toiselle paikkakunnalle.
Turhaa harmittelet meidän puolesta. Päästään käymään itse kylällä juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka juhlii ammattiopistosta valmistuneita?
Miksi aniksia pitäisi juhlia? Tätä kitisijöiden vaatimusta en ole koskaan ymmärtänyt. Mitä yhtä merkittävää, kunniakasta ja suurta amikset muka ovat saavuttaneet että se olisi samanlailla juhlimisen arvoista kun ylioppilaiden lakki ja YO-paperi?
Osa nuorista on jo siirtynyt seuraavaan elämänvaiheeseen eikä välitä edes juhlia enää. Näin meillä. Ihan ok niin ei tarvitse ressata sairastuuko itse tai onko joku vieraista sairas ym.
Jokainen valmistuva nuori ansaitsee juhlansa jos itse kerran haluaa juhlia. Naurattavaa vähätellä muiden opiskeluja. Näkee taas ettei sydämen sivistystä saa kaikki vaikka kuinka olisi ylioppilas/kandi/maisteri/tohtori. Sitä paitsi oikeasti pelkillä yo-papereilla ei tee mitään nykyään. Se on vasta alku.
Yhyy