Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minustako Mary Kay -myyjä?

Vierailija
19.09.2013 |

Nyt sulla on mahdollisuus torpata tää idea. Mutta rakastan meikkejä ja ihania tuoksuja ja hemmottelua ja, ja... Kaverini myy Mary Kay -tuotteita ja on siis itsenäinen ihonhoitokonsultti. Kovasti yrittää mua houkutella myymään tuotteita. Aloituspakkaus pitäisi ostaa. 

Itse olen käyttänyt tuotteita ja ne on ihan hyviä. Ainakin ne, mitä mulla on ollut käytössä. Mutta tienaakohan tuolla todella? Vai tuleeko siitä rasite? Että suosittelee ystäville ja ne sitten kiemurtelee ja keksii syitä, kun eivät halua tuotteita ostaa. Siis pilaakohan tuo myyntihomma suoraan sanoen ystävyyssuhteet?

Oletko käyttänyt Mary Kay -tuotteita? Voitko hyvällä mielellä suositella niitä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa sitten oikeasti verkostomarkkinointia.

Vierailija
22/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niillä jotain oikein hyviä tuotteita. Ei tosiaan kannata hirveesti painostaa kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluakaan painostaa. Mut mietin, saanko koskaan myydyksi mitään. Myyvätköhän tuotteet itseään? Meinaan, onko ne tosiaan hyviä?

Vierailija
24/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pitänyt luonasi kutsuja? Oletko nähnyt miten kaveri toimii työssään? Mitä vieraasi ovat pitäneet? Miksi itse pidät tuotteista? Miksi arvelet, ettet saisi mitään myydyksi? Uskotko, että noille syille voisi jotain tehdä ja mitä muutoksia se tarvitsisi?  Itse tekisin niin, että ottaisin aloituspakkauksen ja tilaisin vain aloitukseen tuotteita joista itse pidän ja käytän. Mahdollisesti myös kyselisin vierailtani mitä haluaisivat tilata ja ottaisin ne. En ottaisi hirveästi meikkejä ( kaappiin seisomaan) vaan ihonhoitotuotteita joita itse käytän ja esim. vartalonhoitotuotteita joita voisin antaa lahjaksi läheisille nätisti pakattuna. Jos minua ei kiinnostaisi myyminen isosti, riittää, kun tekee tietyn suuruisen tilauksen 1x/vuosi. 

Vierailija
25/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle meinaat niitä myydä ellet kavereillesi/tuttaville?

Sain lahjaksi voidetta joka maksaa kuulemma 40e ja se vastasi 3e vaseliinia mielestäni..

Vierailija
26/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanon ystävyyteni, jos kuvittelet minun olevan kiinnostunut ostamaan vapaa-ajallani ystäviltäni jotain. Jos haluan meikkejä käyn erikoisliikkeessä tai Prismassa. Olen pistänyt jo kaksi mammakamua tuputtamisesta pois ystäväpiiristäni. Toisen vei herba ja toisen amway. En suostunut edes facessa kavereiksi. Kumpikaan ei enää myy. Mulle ihan sama. Ahneet jää ilman.

Vierailija
27/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ois hyviä niitä myytäis joka kaupassa, kuten esim. Lumene, rimmel, L'Oréal jne.

Vierailija
28/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan niitä Jenkeistä huomattavasti halvemmalla. Kävin kutsuilla, menin kotiin ja laitoin tilauksen netistä menemään. :)

Vierailija
29/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kannattaisi? Mary Kaylla et tosin ole myyjä vaan itsenäinen konsultti. Tarjoat esim. hemmotteluiltoja niistä kiinnostuneille naisille ja tarjoat heille mahdollisuutta ostaa tuotteita myös omaan käyttöön.

MK:lla sinulla on mahdollisuus suuriinkin ansioihin, mutta nekin vaativat työtä. Tiedän naisia jotka elättävät itsensä Mary Kaylla ja samalla saavat enemmän aikaa perheellensä eli pääsevät irti "oravanpyörästä".

Mitä Mary Kayn tuotteisiin tulee, niin ne ovat laadullisesti erittäin hyviä ja olen kuullut tapauksista joissa ovat auttaneet esim. vaikeaan akneen.

Vierailija
30/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa tää mainonta on? Joka päivä uusi aloitus samasta aiheesta? Tätä merkkiä tulen kyllä aina karsastamaan enkä mitään aio ostaa. Ärsyttää jo sen verran tämä spammaaminen...

Vierailija
31/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 23:16"]

Jos ne ois hyviä niitä myytäis joka kaupassa, kuten esim. Lumene, rimmel, L'Oréal jne.

[/quote]

Niitä ei ole myynnissä kaupassa ideologisista syistä eli MK haluaa tarjota naisille mahdollisuuden työllistyä itseään kiinnostavalla alalla. Jos tuotteita olisi myynnissä kaupoissa olisi myös epätodennäköisempää että myyjä ehtisi valitsemaan jokaiselle asiakkaalle sopivimman tuotteen kun heitä pyörisi ympärillä satoja. Yksityisessä myynnissä taas asiakkaita on kussakin ihonhoitohetkessä läsnä alle 10 jolloin jokainen saa parasta mahdollista palvelua.

Vierailija
32/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 08:40"]

Mitä hittoa tää mainonta on? Joka päivä uusi aloitus samasta aiheesta? Tätä merkkiä tulen kyllä aina karsastamaan enkä mitään aio ostaa. Ärsyttää jo sen verran tämä spammaaminen...

[/quote]

Kyse on mahdollisuuden jakamisesta :)

http://www.pinktruth.com/

Vierailija
33/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astroturffaus on maksettua nettikehumista tai -haukkumista, jota lukija luulee aidoksi. Tavoitteena on siis esiintyä autenttisena tai tasavertaisena keskustelijana ja kertoa muka oma puolueeton mielipiteensä, vaikka todellisuudessa mielipide on ostettu.

Astroturffaukseen käytetään sekä kuvitteellisia nettihenkilöllisyyksiä että aitoja ihmisiä, jotka myyvät mielipiteitään halvalla.

Mutta mikä siis astroturffauksen suomennokseksi? Facebookissa on jo meneillään epävirallinen äänestyskin, mutta olen huolestunut sen tuloksista.

Tällä hetkellä eniten ääniä on saanut palkkatrollaus. Termi on kuitenkin harhaanjohtava, sillä trollaus on yleensä provosointia ja riidanhaastamista, kun taas astroturffaus voi olla hyvinkin positiivista ja iloista kehumista.

Toiseksi eniten ääniä on saanut mielipidelannoitus, joka taas on liian pitkä arkikäyttöön. Se toki viittaa alkutekstin keinonurmi-merkitykseen, mutta tätä yhteyttä on turha väen väkisin säilyttää.

Kolmanneksi eniten ääniä oli saanut valekannatus, joka on jo lähellä alkutekstin merkitystä. Olennaista olisi kuitenkin saada termiin säestämisen mielikuva. Astroturffaajahan ei koskaan luo itse mitään uutta (kuten kannattaja voisi tehdä), vaan hän peesaa maksusta olemassa olevia mielipiteitä tai tuotteita.

Onneksi löysin loistavan ehdotuksen Hanna Nikkasen postauksen kommenteista: nimimerkki Albert ehdotti valekomppausta. Upea sana!

Valekomppaajiin törmää muuten ajoittain blogien kommenttipalstoilla, Facebookissa ja erilaisissa tuotearviointipalveluissa. Joskus olen huomannut myös oman blogini joissain nimimerkkikommenteissa valekomppauksen makua: ensin olen kritisoinut jotain firmaa, ja yhtäkkiä puskista ilmaantuu lukuisa määrä saman firman faneja.

Ah, valekomppaus, mikä ihana sana!

http://eioototta.fi/oletko-tormannyt-valekomppaajaan/

Vierailija
34/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkaltaista toimintaa, jossa esimerkiksi nettikeskustelijoita palkataan tai muutoin haalitaan edistämään jonkin ideologian tai organisaation intressejä kutsutaan englanninkielisessä jargonissa astroturffaukseksi (astroturfing). Astroturffausta harjoittavia kutsutaan astroturffaajiksi (astroturfer) tai shilleiksi (shill). Joskus astroturffaajat tai shillit esiintyvät samassa keskustelussa useilla eri nimimerkeillä, joita kutsutaan sockpupeteiksi.

Astroturffausta tai shillausta pidetään eettisesti hyvin kyseenalaisina markkinointimenetelminä ja niiden jotkin muodot ovat jopa rikollisia ainakin Yhdysvalloissa. Lisäksi monet webbisaitit nimenomaisesti kieltävät tällaisen toiminnan käyttöehdoissaan (esim. Amazon, E-bay) ja käyttävät teknisiäkin keinoja saadakseen sääntöjä rikkovat kiinni. Molempia ilmenee myös politiikassa, esimerkiksi Kiinan hallitus käyttää palkattuja bloggaajia ja nettikeskustelijoita ideologiansa ja intressiensä ajamiseen netissä - heidän tehtävänään on lähettää johdon ideologian mukaisia kommentteja löytämiinsä kriittisiin nettikirjoituksiin (ns. 50 sentin puolue).

Vaikka astroturfaajia onkin joskus vaikea erottaa muista keskustelijoista toivoisin, ettei moderointi sallisi kukkimaan palkattujen kukkien kukiskella tällä foorumilla. Eettisesti on tietenkin eri asia, mikäli keskustelija selkeästi itse tuo ilmi olevansa vaikkapa kirkon palkkaama keskustelija ja pyrkivänsä puheenvuoroissaan nimenomaan edistämään edustamansa organisaation intressejä. Tällöinhän lukijan on mahdollista tulkita hänen puheenvuoronsa omassa kontekstissaan (propaganda) tai helpompi täysin sivuuttaa ne keskustelussa.

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?f=14&t=38186&view=previous

Vierailija
35/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko siis näistä nettihöpötyksistä saada rahaakin? Itseäni alkaa silloin tällöin kiinnostaa joku aihe, jolloin teen ehkä siitä postauksen jollekin palstalle. Jos mielipiteitä tulee yksipuolisesti saataan itse kirjoittaa niistä poikkeavan vastineen herättääkseni keskustelua. 

Vierailija
36/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyrian hallitus varmaan tällä hetkellä palkkaa shillejä ja Nokian matkapuhelimet tietysti ja kokkareiden nuortenosastolla on varmaan myös kiireapulaisen paikkoja.

Kuluttajatuotteita myyvät yritykset ovat olleet astroturffauksen edelläkävijöitä. Uuden tuotteen lanseeraamista siivittää satojen internethahmojen tolkuton innostus, ja tuotteita kohtaan esitetty kritiikki hukkuu keskustelupalstoilla samaisten internethahmojen vastaväitteisiin.

Exxonsecrets.org -sivuston mukaan öljy-yhtiö Exxon on maksanut ainakin 124 yritykselle astroturfing-palveluista, jotka keskittyvät levittämään väitteitä ilmastonmuutoksen epätieteellisyydestä. George Monbiotin mukaan vastaavia esimerkkejä löytyy erityisen paljon tupakkateollisuudesta.

Hallituksetkin ovat päässet vihille astroilun iloista. Viime talvena turvallisuusyritys HB Garyn sähköpostien vuoto paljasti, että Yhdysvaltain hallitus oli tilannut yritykseltä ohjelmiston, jonka on tarkoitus helpottaa ja automatisoida keksittyjen internethahmojen hallintaa.

Tuttavat Syyriasta, Israelista, Swazimaasta ja Sudanista valittavat, ettei politiikasta enää voi käydä tolkullista keskustelua verkon avoimilla palstoilla, niin paljon tekaistuja henkilöitä niillä liikkuu puolustamassa kunkin maan hallitusta.

Heinäkuussa yhdysvaltalainen homofobinen pikaruokaketju Chick-Fil-A jäi nalkkiin levitettyään Facebookissa virheellisiä tietoja toiminnastaan fiktiivisen teinitytön “Abby Farlen” nimissä. Tökerön astroilun paljastuminen on noloa Chick-Fil-A:lle. Noloahan tämä on myös sille taholle, joka on maksanut “Natalya Niemiselle” HUS:in kalliin sairaanhoitojärjestelmän puolustamisesta. Eikö uskottavampaa profiilia löytynyt?

Vierailija
37/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde edelliseen siis oli: http://www.laitos.fi/tervetuloa-suomeen-astroturffaus.html

Toivon modejen puuttuvan näihin Mary Kay ketjuihin. Kiitos.

Vierailija
38/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Lopetetaanko tähän Neiti Kay?

Vierailija
39/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:35"]

Voisko siis näistä nettihöpötyksistä saada rahaakin? Itseäni alkaa silloin tällöin kiinnostaa joku aihe, jolloin teen ehkä siitä postauksen jollekin palstalle. Jos mielipiteitä tulee yksipuolisesti saataan itse kirjoittaa niistä poikkeavan vastineen herättääkseni keskustelua. 

[/quote]

Johanna Tukiaisen pikkuveljellä on firma, joka myy facebook-tykkäyksiä. Esim 500 tykkäystä tietylle sivulle.Sai jonkun tunnustuksenkin ansioistaan nuorena inovatiivisena yrittäjänä Ruotsissa. En tiedä, kuinka käytännössä toimii, onko hänellä joku tykkääjäverkosto, joka käskystä peukuttaa :)

http://www.fblikes.se/fi

Vierailija
40/42 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ap:n välttämättä alkaa myymään Mary Kaytä? Mites ois Avon tai Orflame?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi