Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatka tulossa, pukeutumisvinkkejä kaivataan!

Vierailija
19.09.2013 |

Ensi viikolla pitäisi lähteä työmatkalle itseäni paremmassa ja vanhemmassa seurassa ja nyt tajusin ettei minulla ole mitään tilanteeseen sopivaa vaatetta! Reissu sisältää luentoja, illallisia ja ehkä vapaampaakin illanviettoa ja sopivaa vaatetta pitäisi olla neljälle päivälle.

Olen firmassamme ihan hyvässä ja arvostetussa asemassa, mutta koska viime vuodet on tullut vietettyä lähinnä farkuissa ja tennareissa haluaisin nyt pukeutua asemaani vastaavalla tavalla.

Olen 27 -vuotias lyhyt ja hieman pyöreä. Jalat ovat lyhyet ja reisiä riittää. Rinnat löytyvät mutta raskaudesta löysä vatsan seutu ahdistaa. Mitään hirveän kallista en nyt pysty ostamaan mutta missään henkkamaukassakaan ei kehtaa lähteä. Nyt hyviä vinkkejä osaavilta!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat / harmaat suorat housut, joku hyvä toppi/paita. Nyt on paljon löysiä sifonkipaitoja, jotka ovat ihan siistejä (vaatinee alle topin), käy jakun tai boleron tai siistin neuletakin kanssa. Paitoja pari-kolme, samoilla housuilla voinee mennä useammankin päivän.

Joku siisti mekko on aina helppo ratkaisu (käytän itse, jos olen vähän kahden vaiheilla siitä, miten formaalia pukeutumista vaaditaan). Tai siisti hame yhdistettynä paidan kanssa. Sukkahousut alle!

Lisäksi kengät, joissa on helppo olla ja jotka sopivat tyyliin. Kahdet kengät ottaisin, voi vaihtaa ilmettä pelkästään kenkien vaihtamisella vaikka ne samat housut olisivat jalassa.

Vierailija
2/7 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen jatkaa, että jos tilaa laukussa löytyy, niin saattaisin ottaa farkutkin varalta mukaan, jos sattuu sitä vapaampaa ohjelmaakin olemaan. Kengät varmaan vähän eri tyyliset, esim. korkeammat avokkaat ja arkisemmat (matalammat) avokkaat.

Kenkien kanssa mieti myös sitä, joudutko paljon seisoskelemaan tai kävelemään vai onko tiedossa enemmän istumista. Jos joudut olemaan paljon jalkojen päällä, niin katso, että mukaan tulee kengät, joissa jaksat olla.

-2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Kenkäasiaa jäin miettimään: vieläkö keski-euroopassa pärjää avokkailla? Varmasti kävelyä ja julkisilla liikkumista on tiedossa. Suoriahuosuja vähän karsastan koska mielestäni jalkani näyttävät niissä vielä paksummilta ja lyhyemmistä kuin muuten. Tuo mekko voisi olla hyvä. Olisiko parempi joku liivihame-tyyppinen vai sitten joku "pehmeämpi" neulosmekko.?

Pienen googlailun jälkeen huomasin vartalotyypistä olevani A-mallinen.

-ap

Vierailija
4/7 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkoja kehiin! Ei mitään tätimallistoa tietenkään, vaan klassisen yksinkertaisia jollain jujulla. Ballerinat jalkaan. Suorat housut, sifonkipaita ja bolero kuulostaa todella järkyttävältä.

Vierailija
5/7 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 14:41"]

Kiitos vinkeistä! Kenkäasiaa jäin miettimään: vieläkö keski-euroopassa pärjää avokkailla? Varmasti kävelyä ja julkisilla liikkumista on tiedossa. Suoriahuosuja vähän karsastan koska mielestäni jalkani näyttävät niissä vielä paksummilta ja lyhyemmistä kuin muuten. Tuo mekko voisi olla hyvä. Olisiko parempi joku liivihame-tyyppinen vai sitten joku "pehmeämpi" neulosmekko.?

Pienen googlailun jälkeen huomasin vartalotyypistä olevani A-mallinen.

-ap

[/quote]

Ihan varmasti pärjää Keski-Euroopassa avokkailla, kun pärjää Oulussakin :-)

Liivihame on siistimpi kuin neulosmekko. Neulosmekossa riippuu paljon materiaalista ja mallista, miten siisti se on. Jos on hyvin leikattu ja jämäkkää materiaalia, niin menee monessakin tilaisuudessa.

Housuistakin kannattaa etsiä sopiva malli, ei kaikkien suorien housujen tarvitse olla suoria. Nytkin on paljon kapeita / alaspäin kapenevia malleja, lähinnä vaan että ei laita farkkuja vaan siistimmät housut. Jos menet kauppaan, mene sellaiseen liikkeeseen, jossa palvellaan. Pyydä hyvin yhdisteltävä puvusto (siis että voit käyttää jakkua hameen ja housujen kanssa tms.).

Ja muista, että siistin ei tarvitse olla kallista. Viime aikoina olen löytänyt pari työkelpoista mekkoa Prismasta :-)

Itsekin olen joutunut viime aikoina opettelemaan "businesspukeutumista" vaikka konttoripäivinä vedänkin jalkaan farkut ja tennarit. Välillä vaan tulee tilanteita, joissa pitää laittaa siistimpää päälle (asiakastilaisuudet jne).

-2

Vierailija
6/7 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh mikään liivihame, vaan hihallinen. Jos ei halua investoida ja lähellä zara, suosittelen. Vaikka ei olisi pitkä ja laiha espanjatar.

http://www.zara.com/se/en/woman/dresses-c269185.html

Vierailija
7/7 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.cosstores.com/Shop/Women/Dresses

Pari yksinkertaista perusmekkoa jotka sopii tilaisuuteen kuin tilaisuuteen kannattaa hankkia. Asusteilla voi sitten tilanteen mukaan asustaa, niin sanotusti. A-mallista imartelee A-linjaiset mekot.