Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

STRESSAANTUNUT KOHTA 1V TYTÖN ÄITI

Vierailija
19.09.2013 |

olen kohta vuoden ollut tytön kanssa kotona. Mies tekee keikkatyötä ja on paljon kotona , kuitenkin koko tän ajan VAIN yhden kokonaisen päivän ollut kaksistaan lapsen kanssa, mä olen niin väsynyt . elämä yhtä ruuanlaittoa ja siivoamista. Vituttaa kaikki. Rakastan lastani tietenkin yli kaiken enkä hänelle raivoa mutta päätin nyt täällä avautua. 

Lisäksi täytin juuri pyöreitä vuosia. lahjat on tosi kivoja mut ne vitun PAKKO-OSTO-LAHJAKORTIT JONNEKIN VITUN SOKOKSELLE. eikö voisi antaa käteistä ?? Mitä vittua mä ostan jostain sokoksesta, onhan niitä vittu muitaki kauppoja ja ehkä olis ollut lahjaidea jostaki ihan muualta ku jostai vitun sokokselta ! nyt sitte väkisin ostamaa kippoa tai kappoa ! 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta kielenkäyttösi on kyllä todella syvältä...

Vierailija
2/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytit siis 20v, wt?

Joo, Porvoon Sokokselta ei löydy muuta kuin kippoja ja kappoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

he he kuulostat ihan minulta.. mee töihi, ellet ole? voihan sen mussukan viedä jonnekkin yökyläileenkin jos oikeen hermoa raastaa..isovanhemmat,tädit,sedät,kummit? muuten ei auta todeta kuin että sitä se elämä on pienen lapsen vanhempana. hoivaa,siivoo,lepää...plaa plaa plaa :)

Vierailija
4/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kotona 1-vuotiaan kans, ja tuli just viikko sitten sellainen olo, että tätä siivoamista ja kokkaamistako se elämä nyt sitten on. Oliko sitä jotain muutakin olemassa?

Meillä mies on ollut koko ajan motivoituneempi viettämään aikaa lapsen kanssa, kun lapsi alkaa vähitellen ymmärtää enemmän ja leikkiä sisällökkäämpiä leikkejä. Miehille on monesti vaikeaa viettää aikaa vauvan kanssa, kun siinä ei oikein konkreettisesti selviä, mitä lapsi ymmärtää tai saa yhdessäolosta, ja isä pelkää ettei puolestaan ymmärrä pikkuisen viestittämiä tarpeita. Toivottavasti teilläkin lapsen kasvu avaa uusia mahdollisuuksia isän kanssa vietettäviin päiviin.

Hyödynnä ne lahjakorit ja pakkoshoppailu niin, että sovit miehen kanssa päivän, jonka hän viettää lapsen kanssa kokonaan ja sinä saat olla ostoksilla ja kahvittelemassa yms. niin pitkään kuin haluat. Ei voi edes valittaa, että tuhlaisit teidän rahoja siinä, kun lahjakortit nyt pitää käyttää. :)

Vierailija
5/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kai parempi että kiroilen täällä kun kotona ? Enkös sanonu et oon stressaantunut. ei mun tee mieli laittaa vauvaa hoitoon. tää olotila menee kyl ohi mut välillä vaa ottaa päähä kaikki.. mut ei lapsi.. :)

Vierailija
6/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kai parempi että kiroilen täällä kun kotona ? Enkös sanonu et oon stressaantunut. ei mun tee mieli laittaa vauvaa hoitoon. tää olotila menee kyl ohi mut välillä vaa ottaa päähä kaikki.. mut ei lapsi.. :)

Vierailija
7/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäki oon kohta vuoden ollu tytön kans kotona. Mies on töissä päivät ja iltaisin rakentaa taloa eli ehtii päivisin vain pyörähtään kotosalla. Mulla ei ole työtä mihin palata, eikä muutenkaan töitä tiedossa. Välillä meinaa ottaa päähän ja kyllästyttää tämä ainainen huushollin pyörittäminen ja lapsenhoito. Toisaalta nämä hetket on kuitenkin niin arvokkaita, kun lapsi kasvaa niin äkkiä, ja yritän nyt vain nauttia tästä niin paljon kuin voin ja olla stressaamatta turhia. Kyllä tämä kotiäitiyskin joskus loppuu ja tilanteet muuttuu.

Vierailija
8/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mulla oli vähän samanlainen olo. Mullakin on 1v. tyttö. Tuli itkettyä kunnolla kun elämä tuntui/tuntuu pelkältä kakkavaippojen vaihdolta, pyykinpesulta, astianpesukoneen tyhjennykseltä ja ruuanlaitolta. Joka päivä sitä samaa aamusta iltaan. Noh kunnon itkeminen tais vähän auttaa kun nyt taas vähän parempi fiilis.

Sokokseltahan saa muuten vaikka mitä. Vaatteita, kosmetiikkaa, koruja, kenkiä jne.

Vierailija
9/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se töissä olokaan auvoa ole. Teet 40 tuntia viikossa töitä, näet lasta iltaisin 3 tuntia ja siitäkin ajasta se huutaa ikäväänsä ja hoitoöäivän tuomaa stressia kolme varttia. Että väsyttää täälläkin. Eikä ole miestä lainkaan jakamassa tätä elämänvaihetta. 

Vierailija
10/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako sokokselle pelkästään lahjakortteja? Täällä ei saa kun s-ketjun lahjakortteja, osti sen sitten sokokselta tai s-marketista niin samanlainen kortti on.

Ja sehän käy sitten ihan kaikkii  s paikkoihin ravintoloihin,hotelleihin tai vaikka ruoka kauppaan.

Vierailija
11/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 1v lapseni kanssa kotona,ja kyllä elämä on ihanaa!!

Vierailija
12/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle arjen pelastus on ollut, kun joku on ottanut hetkeksi tytön hoitoon, että on itse päässyt vaikka kampaajalle tai edes raksalle hetkeksi tekemään jotain muuta. Kummasti parikin tuntia antaa uutta virtaa. Ja olen myös itkenyt tätä turhautumista, onneksi mies on ymmärtäväinen.

- 8

Vierailija
13/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä se lahjakortti vaikka kauneushoitoon, eihän sillä pakko ole jotain kuppeja ostaa.

Vierailija
14/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisist kommenteista ja myötäelämisestä !! 

Vierailija
15/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin muistan aikaa kun tyttö oli 1v. mutta ihanaa se oli olla kotona.

Monesti istuin sohvalla kyyneleet silmissä...onnesta...kun olin niin kiitollinen kun sain olla tytön kanssa kauniissa kodissa ilman työressejä.

Ei se elämä ollut pelkkää kotihommia ja lastehoitoa kun oli äiti-kavereita, muskaria, jumppaa, mummolaa ja ihan omaakin aikaa.

Elämästä vain pitää tehdä (niissä pakollisissa rajoissa) miellyttävää ja pitää osata nauttia ne pienet ilot ja vapaa hetket.

Nyt se pikkutyttö on jo 16v. teini joka käy vain kotona kääntymässä kun lukion ja harrastuksen lisäksi kaikki aika menee poikaystävän kanssa.

Nauttikaa niistä pienistä kun vielä voitte kun pian ne jo pörrää maailmalla!

Vierailija
16/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin kyllä siitä että saan olla tytön kanssa, siitä ei ole kysymyskään. töihin ei todellakaan ole kiire. mutta voiko joku sanoa että elämä on joka päivä yhtä auvoa ja auringonpaistetta ? joskus vaan tuntuu siltä et kaiki kaatuu päälle. 

Vierailija
17/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärrän sua, olin itse aika-ajoittain ihan yhtä hajalla. Ei kaikki vaan oo sellaisia kodin ihmenaisia jotka rakastaa siivota ja laittaa paikkoja ja hoitaa ne samat rutiinit noin miljoona kertaa päivässä. 

Vierailija
18/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 11:49"]

olen kohta vuoden ollut tytön kanssa kotona. Mies tekee keikkatyötä ja on paljon kotona , kuitenkin koko tän ajan VAIN yhden kokonaisen päivän ollut kaksistaan lapsen kanssa, mä olen niin väsynyt . elämä yhtä ruuanlaittoa ja siivoamista. Vituttaa kaikki. Rakastan lastani tietenkin yli kaiken enkä hänelle raivoa mutta päätin nyt täällä avautua. 

Lisäksi täytin juuri pyöreitä vuosia. lahjat on tosi kivoja mut ne vitun PAKKO-OSTO-LAHJAKORTIT JONNEKIN VITUN SOKOKSELLE. eikö voisi antaa käteistä ?? Mitä vittua mä ostan jostain sokoksesta, onhan niitä vittu muitaki kauppoja ja ehkä olis ollut lahjaidea jostaki ihan muualta ku jostai vitun sokokselta ! nyt sitte väkisin ostamaa kippoa tai kappoa ! 

[/quote]

Anteeksi nyt, mutta KUKA antaisi aikuiselle ihmiselle rahaa synttärilahjaksi? Ehkä jollekin heikkolahjaiselle vajukille, mutta oikeasti aikuiselle, jo perheen perustaneelle ihmiselle?

Tosin jos sun stressinaiheet on sitä, että joku on ylipäätään viitsinyt antaa kaltaisellesi lehmälle ylipäätään mitään synttärilahjaksi, ja se on nyt sitten vääränlaista, niin oikeasti, mene vaikka ihan omin jaloin sinne saunan taakse.

Vierailija
19/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä hieman miettiä ja keskustella asioista ennen kuin ryhtyy lisääntymään...

Vierailija
20/24 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sokokselta lapselle leluja joululahjoiksi tai vaatteita lapselle tai itselle? Tai kosmetiikkaa?

Jos koet olevasi masentunut niin suosittelisin hakemaan apua. Jokatapauksessa kannattaa hakea vertaistukea muista pienten lasten vanhemmista, menkää perhekahvilaanperhekerhoon, avoimeen päiväkotiin, leikkipuistoon jne. 

Keskustele ukon kanssa kotitöiden ja lapsenhoidon jakamisesta. äläkä kokkaa koko ajan vaan tee isoja annoksia joista osa pakkaseen ja osa syödään seuraavana päivänä tähteinä jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän