Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä valtio saa rahansa?

Nuori vasemmistolainen kysyy
27.08.2020 |

Osaisiko joku selittää tämän simppelisti? Voiko meiltä esim. loppua rahat? Jos voi loppua, niin miten se käytännössä siis tapahtuisi?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut veroista?

Vierailija
2/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut veroista?

Olen kyllä kuullut ja juuri olin tulossa kirjoittamaan. Mistä ne verotettavat saavat sitten rahansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut veroista?

Olen kyllä kuullut ja juuri olin tulossa kirjoittamaan. Mistä ne verotettavat saavat sitten rahansa?

Oletko kuullut palkasta?

Vierailija
4/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut veroista?

Oletko kuullut palkasta?

Mistä ne palkanmaksajat saavat rahansa?

Vierailija
5/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä varmaan päättyy myös siihen  kuka tekee työt miten omaisuus jakautuu maailmassa harvoille jossa prosentti jne

Vierailija
7/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.inderes.fi/fi/mista-raha-tulee

Kiitos linkistä.

"Summa summarum, nykyaikana rahan luonti tapahtuu pitkälti liikepankeissa lainanannon kautta. Keskuspankki voi vaikuttaa välillisesti liikepankkien rahan tarjontaan, mutta raha ei liiku taloudessa ilman kysyntää. Tähän ovat avainasemassa kuluttajat ja yritykset, jotka kulutus- ja investointiaikeillaan pitävät rahan liikkeellä ja kansantalouden rattaat pyörimässä."

Miksi meidän piireissä sitten vihataan yrittäjiä jos ne kerran tuovat rahaa meille? Ei varmasti tietenkään kaikki, mutta olen kyllä tosi usein kuullut kuinka yrittäjiä haukutaan näissä piireissä.

Vierailija
8/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos linkistä.

"Summa summarum, nykyaikana rahan luonti tapahtuu pitkälti liikepankeissa lainanannon kautta. Keskuspankki voi vaikuttaa välillisesti liikepankkien rahan tarjontaan, mutta raha ei liiku taloudessa ilman kysyntää. Tähän ovat avainasemassa kuluttajat ja yritykset, jotka kulutus- ja investointiaikeillaan pitävät rahan liikkeellä ja kansantalouden rattaat pyörimässä."

Miksi meidän piireissä sitten vihataan yrittäjiä jos ne kerran tuovat rahaa meille? Ei varmasti tietenkään kaikki, mutta olen kyllä tosi usein kuullut kuinka yrittäjiä haukutaan näissä piireissä.

Teidän piireissä ollaan kateellisia heille, joilla on osaamista luoda tuottavia yrityksiä, sekä liian laiskoja tehdäkseen itse saman.

Vierailija
9/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://valtionbudjetti.fi/

Tuolla hyvä kuvaaja tulot ja menot.

Vierailija
10/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos linkistä.

Teidän piireissä ollaan kateellisia heille, joilla on osaamista luoda tuottavia yrityksiä, sekä liian laiskoja tehdäkseen itse saman.

Omituista. Tämä kyllä avasi nyt silmiä.

Vierailija
11/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut veroista?

Oletko kuullut palkasta?

Kysymys, mistä palkanmaksajat saavat rahansa, on itse asiassa hyvä ja uutta tietoa monelle.

Koko hyvinvointivaltio rahoitetaan yritysten toimesta. Ne myyvät palveluita ja tuotteita ja saavat siitä rahaa. Ne maksavat veroa tuotoistaan ja myös palkkaa työntekijöilleen. Työntekijät maksavat veroa ja ostavat yrityksiltä palveluita ja tuotteita. Veroista maksetaan kaikki julkisen sektorkn palvelut ja toiminta, myös julkisen sektorin työpaikat ja palkat, kuten sairaanhoitajien ja opettajien palkat. Hekin maksavat palkastaan veroa ja ostavat yritysten tuotteita.

Yritysten omistajat maksavat saamastaan pääomatulosta myös veroa ja ostavat yritysten tuotteita. Näin raha kiertää. Mitä enemmän yritykset onnistuvat mtymään jotain ulkomaille, sitä enemmän rahaa tulee Suomeen. Ja mitä enemmän suomalaiset ostavat ulkomailta, sitä vährmmän rajähaa jää Suomeen. Lisäksi, jos valtiolla tai kunnalla ei ole tarpeeksi verotuloja menoja kattamaan, ne ottavat velkaa.

Vierailija
12/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos linkistä.

Omituista. Tämä kyllä avasi nyt silmiä.

Olet vielä nuori, iän kanssa alkaa usein vasemmistolaisuus lähteä pois kun ymmärtää ettei raha tosiaan kasva puussa.

Vierailija
13/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut veroista?

Oletko kuullut palkasta?

Yritys myy tiotetta tai palvelua, laskuttaa siitä jamaksaa verot ja palkat.

Vierailija
14/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit lainaavat rahaa ulkomailta ilman aiettakaan maksaa takaisin.

Rahat jaetaan paskasakille joka äänestää demareita.

Näin suomen talous pyörii.

15/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos linkistä.

Et ole varmaan kovin monta viikkoa vasemmistolaisten parissa liikkunut, jos kuvittelet että niissä yrittäjiä haukutaan. Ei haukuta. Taidat vain tekeytyä vasemmistolaiseksi.

Vierailija
16/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut veroista?

Oletko kuullut vientiyrityksistä?

Vierailija
17/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremminkin kysyn MIKSI palkansaajat saavat rahansa.

Jussi Pesonen

Vierailija
18/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos linkistä.

Et ole varmaan kovin monta viikkoa vasemmistolaisten parissa liikkunut, jos kuvittelet että niissä yrittäjiä haukutaan. Ei haukuta. Taidat vain tekeytyä vasemmistolaiseksi.

Itse en ole kyllä vasemmistolainen mutta kummasti vasemmisto yrittää tehdä yrittämisestä aina mahdollisimman vaikeaa.

eri

Vierailija
19/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräti 2/3 tuloista valtio saa arvonlisäverosta eli ALVsta (entinen liikevaihtovero).

Alvia maksetaan aina kun joku yritys tai yrittäjä myy tai ostaa tuotteita tai palveluksia.

Tarvitaan siis yrityksiä ja yrittäjiä jotka tilittävät ALVin valtiolle.

Vierailija
20/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi