Vinkkejä Lontooseen
Ollaan menossa poikaystävän kanssa pariksi päiväksi Lontooseen parin viikon päästä, molemmille eka kerta, joten vinkkejä kaipailtais! Mikä on ollut teidän reissun kohokohta? :)
Kommentit (44)
Hyppäisin kieroajelubussin kyytiin ja kiertelisin sillä yhden päivän.
Hotellin/hostellin valinnassa vaikuttaa tietty eniten hinta sekä sijainti. Lontoo on sen verran iso kaupunki, että matkustelua tulee joka tapauksessa, mutta tuskin kannattaa kuitenkaan kovin kauas keskustasta majoittua. Parin yön majoittumisessa hintaerotkaan eivät kovin suuriksi nouse. Itse olen tykännyt esim. Bloomsburysta ja Kensingtonista. Bloomsbury on rauhallinen, kävelymatkan päässä Oxford Streetiltä ja siellä on paljon kirjakauppoja sekä tietty British Museum. Kensingtonissa taas olis Natural History Museum lähellä. Earls Court sijaitsee monien keskeisten metrolinjojen varrella, ja siellä on hyviä Gastropubeja, voin sitäkin suositella. Paddingtonista en erityisemmin välittänyt, sielläkin tuli yhdellä reissulla oltua.
Lontoon hotellihuoneet ovat sitten todella pieniä, ja tasoerot ovat huimat. Jos löytyy kivanoloinen majoitus, kannattaa tsekata http://www.tripadvisor.com/ siellä on kävijöiden arvioita hotelleista.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:42"]
Älkää sortuko lounaalla Mäkkäriin, vaan syökää pubilounas. Turistien suosimilla alueillakin osa pubeista on ihan hyviä syömäpaikkoja, mutta vain lounasaikaan. Menkää ennen klo 13, niin mahdutte istumaan. Ruoka on piirakoita slaisseina, perunasalaattia, makkaroita, pikkelsejä jne. Melko robustia syötävää, mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoista. Ja jos olutta juotte ruuan kanssa, niin valitkaa aito ale tai bitter, ei mannermainen lager.
[/quote]
Ruuaksi suosittelen minäkin pubiruokaa. Käytiin Lontoon reissulla kahdesti syömässä yhdessä pubiketjussa, ruoka oli hyvää ja kohtuuhintaista. Olueksi suosittelen Abbotsia.
London Bridge on kaamea, älkää sinne menkö. Tower Bridge sen sijaan on se ihana klassikkosilta. Sinne pääsee myös aika edullisesti ylös ja maisemia ihailemaan (yhtä hyvät näköalat kuin London Eyesta mutta paljon halvemmalla).
Kiertokävelyitä järjestää mm. London Walks, suosittelen. Vaikka Jack the Ripper -kierros...
Jep, sijainti ON tärkeä asia hostelin/hotelin valinnassa! Mitään varsinaista budjettia ei oo mietitty, mutta oon tottunut matkustelee aina aika pienellä budjetilla, eli tyydyn suht vähään :) vaatimuksena on oikestaan vaan oma huone, mielellään oma kylppäri ja se sijainti. -ap
Ja kiertokävely kuulostaa hauskalta, oon ollu sellaisella Edinburghissa, se oli ainakin loistava! :) -ap
Mille kentälle lennätte? Majoituksen sijaintia voisi miettiä sen asian suhteen (esim. kun tulette junalla kentältä keskustaan, ei tarvitsisi enää isoja matkoja siirtyä).
Eli jos jatkatte kentältä junalla, päädytte Victorian aluelle. Siellä on ihan valtavasti edullisia hotelleja, ja sieltä on hyvät yhteydet kaikkialle.
Mene Tripadvisoriin, rajaa alueeksi Victoria, ja aloita etsintä.
Jep täytyy tutustua :) kiitti vinkistä!! -ap
Me olimme kesäkuussa tässä hotellissa. Pienet huoneet, mutta mitä väliä sillä siellä käytiin vain kääntymässä ja nukkumassa. Hyvä sijainti, hyvä palvelu. Aamupala kallis emmekä ottaneet sitä, vaan käytiin aina jossain syömässä. Kerran unohdettiin aamupala kokonaan kun oli kiiren Notting Hilliin ostoksille :)
Lontoo on ihana, olimme siellä siis ensimmäisen kerran ja seuraavaa jo suunnitellaan. Me lensimme myös Gatwickille, sieltä mentiin expressillä (joo, kalliimpi mutta niitä menee useammin) Victorian asemalle ja sieltä metrolla hotellille päin. Metrolla helppo kulkea, busseilla taas näkee kaupunkia kivasti.
Ihanaa reissua!
Kiitti vinkistä! :) Täytyy alkaa vertailemaan näitä hotelleja ja sijainteja, vaikka tosiaan vähään tyydytään :) Ja ooh Notting Hill on kyllä pakko tsekata! :) Ostitteko jonkun matkakortin tms., vai matkustitteko kertalipuilla?
Kiitos! :)
Hankkikaa Oyster, ja ladatkaa sille sopiva summa matkarahaa. Sen voi helposti hankkia jo Gatwickin kentällä tai vaikka Victorian asemalla.
Mä olen itse viettänyt Lontoossa aika paljon aikaa, ihana kaupunki.
Itse varmaan menisin katsomaan jonkun musikaalin, valitsisin yhden museon monista, jossa kävisin. Hyvin söisin Sohon tai Angelin metroaseman lähellä Islingtonissa (tykkään itse Lontoon kasvisruokabuffeteista, halpoja ja maukkatia ruokia) ja sitten myös söisin sen pubilounaan jossakin ja illallakin vähän istuisin jossain pubissa.
Jos on ekaa kertaa Lontooseen menossa niin siellä on aika helppo kävelläkin nähtävyyksiä. Siltoja on kiva kiertää, käydä katsomassa Big ben ja Tower bridge esim. näin.
Mun mielestä London Eye on ensikertalaiselle, joka on todella lyhyellä visiitillä, aika hyvä, siitä saa jonkinlaista kokonaiskuvaa.
Pubilounas on taatusti klassikko, jos vaan pystyy syömään niin raskasta ja rasvaista ruokaa - minä en.
Meillä oli myös Oyster-card, ostettiin Victorian asemalta ja kerran ladattiin siihen lisää matkoja jonkun aseman automaatilla, oli helppoa.
Eli Oyster-card siis kannattaa hankkia, thanks! :) London Eye varmasti on kiva muille, mutta itse oon sen verran korkeapaikankammoinen, että pakko jättää välistä :D -ap
Ei London Eye kierrosta tarvitse jättää välistä korkeanpaikankammon takia. Jos uskaltaa lentokoneeseen, niin uskaltaa tännekin. Ne kapselit, joissa matkataan, ovat tilavia. T: yksi toinen korkeanpaikankammoinen, joka kävi kesäkuussa London Eyessä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 21:24"]
Eli Oyster-card siis kannattaa hankkia, thanks! :) London Eye varmasti on kiva muille, mutta itse oon sen verran korkeapaikankammoinen, että pakko jättää välistä :D -ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 21:24"]
[/quote]
mä olen myös, eikä todellakaan haitannut kannattaa mennä!!!
en menisi ainakaan bayswateriin vaikka moni hotellia sielta suosittelee. ottakaa mieluummin hotelli lahempaa kaikkia nahtavyyksia yms. mika teilla hotellibudjetti?