Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin euroopan kaupunkiin syyslomalla koululaisten kanssa?

Vierailija
18.09.2013 |

Suositelkaa kaupunkikohteita, jossa olisi tekemistä ja nähtävää pariksi-kolmeksi päiväksi ala-asteikäisille?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo

Vierailija
2/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma

Vierailija
4/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisin disney worldiin :)

Vierailija
5/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotetut Pariisi ja Lontoo ovat mielestäni liian isoja kaupunkeja parin-kolmen päivän lomaan, varsinkin jos Pariisin käynnin yhteydessä haluaa viettää päivän siellä Disney Worldissä. 

Amsterdam tai Kööpenhamina ovat ns. lapsiystävällisiä kaupunkeja ja noin lyhyelle lomalle sopivan lähellä, jos mahdollisesti vähän ikävämpi ilma ei haittaa. Nizza tai joku pienempi kaupunki Pohjois-Italiassa taas voisi olla kiva ilmojen puolesta. Veronassa ja Firenzessä ainakin kärryttelee siinä missä Helsingissä mukulakivillä, vaikkei varsinaisesti lapsille räätölöityä puuhamaa-tyyppistä ohjelmaa ehkä niin ole.

Vierailija
6/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:50"]

Ehdotetut Pariisi ja Lontoo ovat mielestäni liian isoja kaupunkeja parin-kolmen päivän lomaan, varsinkin jos Pariisin käynnin yhteydessä haluaa viettää päivän siellä Disney Worldissä. 

Amsterdam tai Kööpenhamina ovat ns. lapsiystävällisiä kaupunkeja ja noin lyhyelle lomalle sopivan lähellä, jos mahdollisesti vähän ikävämpi ilma ei haittaa. Nizza tai joku pienempi kaupunki Pohjois-Italiassa taas voisi olla kiva ilmojen puolesta. Veronassa ja Firenzessä ainakin kärryttelee siinä missä Helsingissä mukulakivillä, vaikkei varsinaisesti lapsille räätölöityä puuhamaa-tyyppistä ohjelmaa ehkä niin ole.

[/quote]

Toivonpa, ettei ap pahemmin enää kärryttele...

Vierailija
7/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä Amsterdamiin lähtisi tuon ikäisten lasten kanssa. Aivan liikaa niitä punaisia verhoja ja tyttöjä niissä, ja muuallakin kuin siinä varsinaisella punaisten lyhtyjen alueella. Kööpenhaminaa sen sijaan olisin minäkin ehdottanut. Myös Bryssel on mielestäni yllättävän kiva ja näkemisen arvoinen kaupunki, vaikkei siltä kuulostakaan. Muita hyviä voisivat olla Wien ja Split.

Vierailija
9/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wien on kyllä kaunis

Vierailija
10/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että 2-3 päivässä ei Lontoota, Pariisia tai Berliiniä kerkeä näkemään. Mutta toisaalta nuo on säävarmoja kaupunkeja. Niissä - tai varsinkin Lontoossa - on niin paljon myös paikkoja, joissa vierailla, ettei säillä ole mitään merkitystä vierailun onnistumiselle.

Minä tykkään turistikaupunkeina tosi paljon Budapestista ja Prahasta, mutta molemmat ovat enemmän kevätkaupunkeja.

Jos on hyvä tuuri ilmojen kanssa, niin Muenschen voisi olla todella kiva! Yksi minun lempikaupunkeja. Siellä on ihan mahtava museo Deutsches Museum, jossa voi helposti viettää koko päivän tai useammankin. Myös lennot on yleensä halpoja.

Vierailija
11/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin Sarajevoon tai Pariisiin. Mutta missä tahansa muussakin kaupungissa voisi olla kivaa.

Vierailija
12/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten München.

Vierailija
13/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:52"]

Se on muuten München.

[/quote]

tai Muenchen, totta s-kirjain oli livahtanut sinne vahingossa, mutta enpä juuri jaksa oikolukea kirjoituksiani täällä av:llä.

Vierailija
14/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:41"]

Lissabon

http://www.pienimatkaopas.com/lissabon/nahtavaa.html

[/quote]

Säiden psta ainakin kiva!!!!

Vierailija
15/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:42"]

Mä en kyllä Amsterdamiin lähtisi tuon ikäisten lasten kanssa. Aivan liikaa niitä punaisia verhoja ja tyttöjä niissä, ja muuallakin kuin siinä varsinaisella punaisten lyhtyjen alueella. 

[/quote]

Ja höpö höpö! Amsterdamissa ns normialueilla liikkuessa ei näe mitään tuollaista. Punainen alue kutistuu kaupungin johdon toimesta koko ajan, ja kohta kuolee kokonaan pois. Ja hyvä niin.

Vierailija
16/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:28"]

Se on kyllä totta, että 2-3 päivässä ei Lontoota, Pariisia tai Berliiniä kerkeä näkemään. 

[/quote]

Eikö se Lontoo, Pariisi tai Berliini ole koko ajan siinä ympärillä? Minne vain katsot, näet kyseistä kaupunkia. Vai mitä mahdat tarkoittaa?

Tuollaiset kaupungit läpikotaisin tunteakseen niissä täytyy asua vuosia ja vuosia. Jos riittää sekään. Että kyllä noihinkin kaupunkeihin kannattaa lähteä lyhyemmällekin lomalle. Jos paikka miellyttää, voi sinne palata uudestaan. Ja uudestaan. Ja...

Vierailija
17/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:28"]

Se on kyllä totta, että 2-3 päivässä ei Lontoota, Pariisia tai Berliiniä kerkeä näkemään. 

[/quote]

Eikö se Lontoo, Pariisi tai Berliini ole koko ajan siinä ympärillä? Minne vain katsot, näet kyseistä kaupunkia. Vai mitä mahdat tarkoittaa?

Tuollaiset kaupungit läpikotaisin tunteakseen niissä täytyy asua vuosia ja vuosia. Jos riittää sekään. Että kyllä noihinkin kaupunkeihin kannattaa lähteä lyhyemmällekin lomalle. Jos paikka miellyttää, voi sinne palata uudestaan. Ja uudestaan. Ja...

[/quote]

En kyllä oikeastaan tarkoittanut mitään kovin syvällistä. Juurikin tuota, että jos se itseä häiritsee, ettei kerkeä näkemään kuin pikkuisen, sitten varmaan on parasta valita jokin pienempi paikka. Minä olen ehkä hieman tällainen matkaaja.

Mutta toisaalta, jos ei se häiritse, niin sitten ei ole ongelmaa viettää noita päiviä ko. kaupungeissa, vaikka säät olisi kuinka huonot, koska sitä sisätiloissa olevaa nähtävääkin on niin paljon...

Vierailija
18/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:42"]

Mä en kyllä Amsterdamiin lähtisi tuon ikäisten lasten kanssa. Aivan liikaa niitä punaisia verhoja ja tyttöjä niissä, ja muuallakin kuin siinä varsinaisella punaisten lyhtyjen alueella. 

[/quote]

Ja höpö höpö! Amsterdamissa ns normialueilla liikkuessa ei näe mitään tuollaista. Punainen alue kutistuu kaupungin johdon toimesta koko ajan, ja kohta kuolee kokonaan pois. Ja hyvä niin.

[/quote]

No siitä on jo muutama vuosi kun olin Amsterdamissa, oisko ollut 2008 tai jotain sellaista, niin kyllä niitä silloin oli todella paljon. Ja ihan kyllä muuallakin kun siinä perinteisellä alueella. Ja itse siinä punaisten lyhtyjen alueella oli ihan tosi paljon plus muita erotiikka- ja seksikauppoja, eikä niitä kyllä mun mielestä oikein voi välttääkään jos siinä keskustassa on. Eli mun mielestä ei mikään sopiva kohde lasten kanssa vierailuun. Ja noin muutenkin, niitä pyöriä viuhuu siellä runsaasti suuntaan ja toiseen, eli niidenkin kanssa saa olla tarkkaavainen :) Kuulostan nyt ehkä neuroottiselta, mutta mun mielestä Amsterdam on tosi kiva kaupunki, mutta ala-asteikäisten kanssa en sinne lähtisi. Ihan pienet lapset olisivat ok, jos ovat vielä rattaissa eivätkä tajua niistä punaisista lyhdyistä mitään.

Vierailija
19/20 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gibraltar ehdottomasti.

Vierailija
20/20 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wien. Sopivan pieni suurkaupunki. Upea eläintarha ja paljon muutakin katseltavaa.