Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on mielestäsi onni ja onnellisuus?

Vierailija
18.09.2013 |

Minulle se on sitä, että saan toteuttaa itseäni ja tehdä asioita, joista aidosti pidän eli valtaa (vapautta&vastuuta) omasta elämästä. 

Onni on myös sitä, että vastarinta tulee voitetuksi, ts. valta kasvaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus on sitä että elää tässä hetkessä ja nauttii elämästään, ei murehdi etukäteen ja kaikki voimavarat ovat käytössä.

Vierailija
2/4 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus on tyytyväisyyttä, tunnetta kokonaisuudesta ja siitä ettei kärsi minkään puutteesta. Onnellinen voi siis olla köyhänä ja sairaanakin. Onni on mielenrauhaa ja hyvää omaatuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus on tosiaankin vapautta ja vastuuta sopivassa suhteessa. Sellaista perusturvallisuuden tunnetta; että elämä kantaa, asiat järjestyvät. Onnelliseen elämänvaiheeseen voi liittyä mielestäni jonkin verran murhettakin, mutta siinä mittakaavassa, että on tunne, että tilane on hallinnassa ja että siihen voi kuitenkin itse vaikuttaa. Onnellisuus ei siis ole kokonaisvaltaista 24/7 euforiaa.  Onnellinen ihminen osaa olla kiitollinen siitä mitä on, myös niistä itsestäänselvistä asioista. 

Vierailija
4/4 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 08:57"]

Onnellisuus on tosiaankin vapautta ja vastuuta sopivassa suhteessa. Sellaista perusturvallisuuden tunnetta; että elämä kantaa, asiat järjestyvät. Onnelliseen elämänvaiheeseen voi liittyä mielestäni jonkin verran murhettakin, mutta siinä mittakaavassa, että on tunne, että tilane on hallinnassa ja että siihen voi kuitenkin itse vaikuttaa. Onnellisuus ei siis ole kokonaisvaltaista 24/7 euforiaa.  Onnellinen ihminen osaa olla kiitollinen siitä mitä on, myös niistä itsestäänselvistä asioista. 

[/quote]

Mä oon onnellinen, koska mulla menee paremmin kuin naapurin korppikotkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi