Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaksaisin arjessa yksin lapsen kanssa.

Vierailija
17.09.2013 |

Käyn töissä ja lapsi hoidossa. Työ+tarhamatkaan meillä menee yhteen suuntaan 45 min (kävely tarhaan,tarhassa tossujen laitot yms,töihin kävely). Pyrin käymään kaupassa työpaikan lähellä olevassa kaupassa,ostan sen mitä nyt laukkuun mahtuu tai jos ostan enempi niin äkkiä käyn heittämässä ne kotiin ennenkuin menen lapsen hakemaan,en kehtaa kauppakassin kanssa mennä tarhaan. Sieltä sitten kotia laittamaan ruokaa,tiskit koneeseen,koneen tyhjäämistä,pyykkiä,vaatteiden laittamista valmiiksi,sitten onkin suihkut,iltapalat jne,..en jaksa. Olen ihan neuroottinen sotkun kanssa,inhoan kun lapsi murustelee lattioille ruokaa keittiössä tai jättää lelut levälleen olkkariin,tahmajälkiä jääkaapin ovessa,vaatteita lattialla..raivoan ja siivoan. Tykkään että kaikki on tiptop. ja kodin siisteys on yhtäkuin mielenhyvin vointia=voin pahoin ja ahdistun jos kotona iavan paskaista ja sekaista.Miten te jaksatte? mä en enää jaksa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet selkeästi pakko-oireinen. Kaverini oli lataamossa pari kuukautta kun lapset murusti. Nyt lasten ollessa isompia, lapset asuvat isällään. Jos ei kestä sotkua, ei hanki lapsia...

Vierailija
2/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa olisi hyvä purkaa neuroottisuutesi. Googlaa OCD ja hakeudu terapiaan. Lapsesi kärsii huudosta, nalkuttamisesta ja sun tiukkapipoisuudestasi. Pari tahmajälkeä ei saa taivasta tippumaan niskaasi, mutta lapsesi kärsii! Jos olisit mun naapurini, saisit selitellä siivouksesta johtuvaa uupumustasi ja neuroottista käytöstäsi lasten suojelulle. Tunnen yhden äidin, jolta lähti lapset puoleksi vuodeksi äidin siivousneuroosin takia. Katsottiin, että äiti laiminlöi lapsiaan siivouksen takia ja äiti tarvitsee lepoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

adoptio.

Vierailija
4/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 19:21"]

adoptio.

[/quote]

Jep. Sitten saat siivota tarpeeksi. Ja lapsi saa onnellisen lapsuuden. Kivassa perheessä, jossa saa leikkiä muovailuvahalla ja leipoa pullaa!

Vierailija
5/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sitä yhden kanssa jaksaa normaali ihminen. Mulla on 3 ja mäkin jaksan.

Vierailija
6/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta Se siivoaminen ja ala leikkimään. Ei enää nuttura kiristä!

Vierailija
7/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vanha lapsesi on?

Vierailija
8/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrita esia muita aiteja kaveriksesi. Yhdessa voivottelu auttaa! Samoin ota lapsellei avereita kylaan. Silla aikaa kun he leikkivat ehdit siivota esim. keittiota. Siivoa kylppari kun lapsesi on klvyssa / suihkussa. Opi olemaan sotkussa, ei sita kellaan normalijarkisella ole yhta siistia kuin sisustuslehdissa.

Vierailija
9/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireisuus johtaa aina uupumukseen. Aina. Ja sitä kautta huostaanottoon.

Vierailija
10/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tee iltaisin jotain kivaa lapsen kanssa? Vaikka ulkona, jos sotkua pelkäät.

Vierailija
11/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie joskus lapsi hoitoon ja jää itse kotiin vapaapäivälle. Lepo löysää hermojasi.

Siivoamisessa anna lapselle tehtäviä. Opeta lapsi tekemään mahdollisimman monia kotitöitä. Vaihda saatavilla olevia leluja. Anna uusia leluja vasta kun lapsi on siivonnut vanhat koriin.

Lapsi

-imuroi

-pyyhkii pöydät ja pölyt

- ripustaa pyykit

-viikkaa omat pyykkinsä kaappiin

- oppii valitsemaan seuraavan päivän vaatteet itse

- petaa sängyn

- jättää likaiset vaatteet suoraan pyykkikoriin

- pesee kädet kotiin tultaessa ja ruokailujen JÄLKEEN, että ei syntyisi tahmaisia  sotkuja (sisällä kotona ei tarvitse pestä ennen ruokailua)

- laittaa itse välipalaa

- laittaa likaiset astiat koneeseen

Laske kotitöiden tasoa, jotta lapsi voi harjoitella itse tekemistä.

Vierailija
12/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi ole koskaan isällään?

Vierailija
13/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoihin menee aika kauan... Mitä jos pyöräilisit? Lapsi pyörän istuimeen.

Vierailija
14/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta polkupyörä

Lakkaa raivoamasta

Hanki ystäviä

Vierailija
15/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti onko tuo mielestäsi pitkä työmatka? Ja ihan kävellen menet. Sori vain, mutta ei mene mun jakeluun. Mitä sinä oikeesti valitat? Sullahan on asiat hyvin, on työtä jne.. Mikä mättää?

Vierailija
16/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihmiseltä, jonka ei ehkä olisi kannattanut hankkia lasta. Ja sanon tämän ihan ystävällisesti.