Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 30 vuotiaana liian vanha hankkimaan 5 lasta?

Vierailija
17.09.2013 |

Mitä olette mieltä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ei välttämättä saa yhtään tai sitten ehtii vaikka 6. Riippuu kuinka kroppa toimii, onko hyvät munasolut ja siittiöt sekä geenit, kuinka nopeasti tärppää (voi mennä parikin vuotta), tuleeko keskenmenoja (voi tulla useita) jne. Eli monen asian summa. Me aloitettiin yrittää kun olin 31, kaksi keskenmenoa ja nyt näyttäisi, että eka lapsi syntyy, kun olen 33.

Vierailija
2/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh miksi olisi?

Ilmeisesti esikoistakaan ei vielä ole?

Onhan siinä ainakin 10 vuotta aikaa, vaikka vasta kolmekymppisenä alottaisi.

T. 37v viidettään odottava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Mielenkiintoista :)

Ajattelin vaan, että nuo keillä on enemmän ovat hajauttaneet isommalle ajalle "hankinnat" ;) Minkälaisella ikäerolla omasi ovat?

Vierailija
4/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi hankkia  viisikin lasta jos hedelmällisyys riittää

ja oma jaksaminen.

Vierailija
5/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein vain 4. Viidennen olisin tehnyt, mutta olisi pitänyt ostaa isompi talo, joten jätettiin neljään. 

Vierailija
6/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sitä ehtii, vaikka aloittaisi vasta 3-kymppisenä lastenteon. Mä sain tosin ekan jo 28-vuotiaana, mutta viides syntyi, kun olin 42. Kahden nuorimman ikäero on kuusi vuotta. 

Vierailija
7/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on, koska yleensä esim. neljä lasta on ihmisellä, joka on saanut puolet niistä parikymppisenä. Aika harva oikeasti pystyy synnyttämään vaikka viisi lasta kahdeksassa vuodessa, vartalo ei kestä. Tietenkin se on mahdollista, mutta voi vain kuvitella mitä tuhoa se saa aikaan kudoksille, vatsalihaksille alapään ym. lihaksistosta puhumattakaan. Laskeumat ym. ovat taattuja. Viisi lasta kahdeksassa vuodessa olisi myös suurimmalle osalle aikamoinen burn out.

Vierailija
8/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on saadakseen, niin kyllä ehtii. Yksi tuttavani sai viisi lasta niin, että viidennen syntyessä vanhin oli alle 4-vuotias!  Eli viisi lasta alle neljässä vuodessa. Hän oli kyllä aloittessaan alle 30-vuotias.

Vierailija
9/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu noita terveydellisiä ongelmia vähän mietinkin, että miten teidän kropat on kestäneet.. 

ap

Vierailija
10/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan se mahdollista. Jaksamisen kanssa on sitten toinen asia. Riippuu siis pitkälti siitä, millaisia lapsia sieltä siunautuu. Onko sairauksia jne. Tarjolla olevasta avusta - kaikesta muustakin.

Kahden vuoden ikäeroilla se ei tarkoittaisi kuitenkaan sen kummempaa kuin, että äiti olisi viimeisen kohdalla 39-v, ei mitenkään tavattoman vanha siis. Lapset syntyisi äidin ollessa (31, 33, 35, 37, 39).

Olen tavannut äidin, jolla oli 4 lasta, jotka kaikki olivat syntyneet äidin ollessa vanhempi kuin 35-v (viimeiset 2 vahinkoja).

Vierailija
11/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan haluaisi viisi lasta? Siis varsinkaan ennen kuin on saanut ensimmäistäkään. Jotkut nyt jäävät koukkuun niihin vauvoihin ja jatkavat sitten pullauttelua, mutta että etukäteen suunnittelisi viiden hankkimista? Sulaa hulluutta.

Vierailija
12/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisi aika lailla jaksamista, tai sitten hyviä tukijoukkoja. Onko sinulla ap isovanhempia tai muita, jotka voivat auttaa lastenhoidossa?

Vierailija
13/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain esikoisen 30-vuotiaana, ja nelosen nyt kesällä, jolloin olin 35. Hyvin ehtii! :)

Vierailija
14/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta liian fiksu voi olla. Kannattaa aloittaa, kun on vielä nuori ja tyhmä. :)

Vierailija
15/15 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 18:13"]

Miksi ihmeessä kukaan haluaisi viisi lasta? Siis varsinkaan ennen kuin on saanut ensimmäistäkään. Jotkut nyt jäävät koukkuun niihin vauvoihin ja jatkavat sitten pullauttelua, mutta että etukäteen suunnittelisi viiden hankkimista? Sulaa hulluutta.

[/quote]

Kyllä me haluttiin viisi lasta ennen kuin oli ensimmäistäkään. Ja viisi myös saatiin. Ensin opiskelin, sitten olin töissä muutaman vuoden ja sitten sain lapsia viisi ja nyt olen sitten ollut taas jo vuosia töissä. En mä näe asiaa sen hullumpana kuin kahden tai kolmenkaan lapsen tekemisessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi