Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen, kannattaisiko lopettaa juominen. Puolesta ja vastaan?

Vierailija
26.08.2020 |

Kesän aikana olen juonut muutaman pullon kirkasta, enimmäkseen yksinäni, ja useimmat känneistä oli sellaisia, jotka harmittivat jälkeenpäin. Syitä juomisen lopettamiselle olisi aivojen säästäminen sekä se, että lakkaisi tuhlaamasta aikaa krapulaan ja rahaa juomiin. Toisaalta ei se rahanmeno mitenkään karseaa ole ollut, kun ei ole baariin päätynyt.
Syitä juomisen jatkamiselle erilaisten juomien kokeilu (maku, sivistys, uteliaisuus) ja se, että välillä kännissä on hauskaa ja rentouttavaa.
Mielipiteitä? Pitäisikö mun säästää juominen vain sosiaalisiin tapahtumiin (joissa käyn harvoin)?
Lihomista/laihtumista en ole koskaan huomannut, jos olen juonut paljon tai ollut juomatta pitkään. Painoon se ei tunnu siis vaikuttavan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen juomaan pohditusti, eli esim. max. 6 annosta viikossa. Se on kivaa, eikä tule ongelmia, kun ei kerralla juo.

Vierailija
2/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen juomaan pohditusti, eli esim. max. 6 annosta viikossa. Se on kivaa, eikä tule ongelmia, kun ei kerralla juo.

Juu. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa niin siis kun sanoin, että pari pulloa kirkasta kesällä - tarkoitin lähinnä kuvailla määrää. Olen kyllä tehnyt drinkkejä likööreistä, kokeillut uusia viinejä ym. Ap

Vierailija
4/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin vuosia sitten. Alkoholi toi enemmän negatiivista kuin positiivista elämään.. meni rahat, terveys ja olin masentunut aina päiviä juomisen jälkeen vaikken olisi paljoa edes juonut. Voin paremmin niin henkisesti kuin fyysisesti raittiina.

Vierailija
5/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti sellanen "ei enää yhtään pisaraa"-vannominen aiheuttaa että yhtäkkiä mitään muuta ei ajattelekaan.

Miten ois sellanen projekti että pari kertaa viikossa teet jonkun oikein mielenkiintoisen drinkin? Jonkun ihanasti erikoisen.

Vierailija
6/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä lopeta, äläkä vähennä. Tee kaikille palvelus ja ala juomaan oikeen kunnolla.

Vierailija
7/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleisesti suositetaan juomaan päivittäin vähintään puolitoista litraa.

Vierailija
8/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin siis kun sanoin, että pari pulloa kirkasta kesällä - tarkoitin lähinnä kuvailla määrää. Olen kyllä tehnyt drinkkejä likööreistä, kokeillut uusia viinejä ym. Ap

oin sitä aloitti itsekkin, alkoi vaan maistua. melkein kaikki taide on tehty päihtyneenä joten enpä kehuskelisi ankealla harmaalla alueella.

Jouppoutta suunnitteleville sanon yhden neuvon, KOULUTTAUDU! Juoppona on parempi olla suhteellisen korkealla yhteiskunnan tikkailla, itsekkin olen aika iso pomo ja ihann kännissä (7 olutta ja lisää ON)

Vierailija
9/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka juomista. Aina voi vähentää jos kokee tarpeelliseksi.

Vierailija
10/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile joitain kuukausia juomatta olemista. Sitten tiedät. 

Vierailija
11/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti sellanen "ei enää yhtään pisaraa"-vannominen aiheuttaa että yhtäkkiä mitään muuta ei ajattelekaan.

Miten ois sellanen projekti että pari kertaa viikossa teet jonkun oikein mielenkiintoisen drinkin? Jonkun ihanasti erikoisen.

Jos ei yhtäkkiä ajattele muuta kuin alkoholia, on alkoholiriippuvainen eli alkoholisti, eli alkkis, juoppo, deegu, pultsari.

Kannattaa viimeistään siinä vaiheessa pistää korkki lopullisesti kiinni.

Ap, lopeta, mikä pakko sitä syöpämyrkkyä on juoda? Alkoholin etanoli on voimakas karsinogeeni, ei ole turvallista määrää juoda sitä. Säästyt todella monelta murheelta, ja löydät henkisen tasapainon kun et sekoita aivojasi. Juo vaikka tuorepuristettuja mehuja.

Vierailija
12/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei yhtäkkiä ajattele muuta kuin alkoholia, on alkoholiriippuvainen eli alkoholisti, eli alkkis, juoppo, deegu, pultsari.

Kannattaa viimeistään siinä vaiheessa pistää korkki lopullisesti kiinni.

Ap, lopeta, mikä pakko sitä syöpämyrkkyä on juoda? Alkoholin etanoli on voimakas karsinogeeni, ei ole turvallista määrää juoda sitä. Säästyt todella monelta murheelta, ja löydät henkisen tasapainon kun et sekoita aivojasi. Juo vaikka tuorepuristettuja mehuja.

No, en ole alkkis enkä juo usein, mutta itselläni ainakin jos päätän että lakkaan syömästä suklaata kokonaan, pyörii se suklaa vaan koko ajan mielessä. Tai ihan mikä vaan. Mutta jos päätän että ostan vain parasta mahdollista suklaata ja syön harvemmin, en ajattele sitä sen enempää.

Vierailija
13/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join varmaan 10 vuotta, loppuvaiheessa meni viinikanisteri kahdessa illassa. Töissä kävin päivät. Sitten tulin siihen johtopäätökseen, että en vain saa siitä enää mitään ja lopetin kerrasta. Siitä on nyt 3 kk aikaa, eikä enää alkoholi ole edes usein mielessäkään.

Vierailija
14/14 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi se siellä kolkuttelee ja omatuntokin soimaa. Kuten suklaankin suhteen "päätät ostaa parasta" ja tehdä mielenkiintoisia drinkkejä mutta se sama etanoli on se vaikuttava aine. Ihan sama missä muodossa tai hintaluokassa. Pian huomaat, ettei se drinkkien sotkeminen välttämätöntä ole, siitä vaan laatikkopunkkua lasiin, jos nyt puhtaita sattuu olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme