Onko työpaikallanne sellaisia työntekijöitä, jotka ovat koko ajan jotenkin hermostuneita ja pakkomielteisiä?
Tuntuu että heillä on hirveä suorittamisen tarve, ehkä yrittävät tehdä vaikutuksen pomoihin ja kokevat itsensä niin paljon muita paremmiksi työntekijöiksi, että kävisivät päänsä sisällä jotakin kamppailua "minun ja noiden muiden välillä". Nämä myös tekevät kaiken hyvin kovaäänisesti kuin mieltä osoittaakseen.
Itse olen rauhallinen ja tarkka työssäni, ei minun tarvitse vetää suurieleisesti jotain "hyvän työntekijän roolia". Välillä töissä ollessa tuntuu kuin olisin katsomassa satiirista näytelmää.
Jos tunnistat tämän ihmistyypin työpaikallasi, millaisia tuntemuksia sellaiset sinussa herättävät?
Kommentit (4)
Luulen että on vain lahjakas ja työhön intohimolla suhtautuva. Kiipijä keskittyisi olemaan myös hyvä tyyppi.
Hermostun ainoastaan typeriin, rumiin ja lihaviin asiakkaisiin. T. Asiakaspalvelija
Kiipijät on rasittavia. Aina yhtä mieltä. Palaverit ovat porukan sisäistä olalle taputtelua. Kaikki riippuu siitä, kuuluuko oikeaan porukkaan. Yleensä tämän porukan muodostaa se suht. keskinkertainen kaarti. Jos esität kehitysehdotuksen tai idean, kaikilla nousevat karvat välittömästi pystyyn ja puolustusreaktio iskee päälle. Sinua vastustetaan periaatteesta kaikessa, koska et kuulu porukkaan.
Sillä mitä sanoo, ei ole väliä, vain sillä joka sanoo. Ei ihme, ettei mitään saada aikaan. Samoja kysymyksiä pyöritellään vuosikausia.
Sitä paitsi toiset on nopeita, toiset luonteeltaan hitaita. Toiset kuluttaa aikaa pakoilemalla töitä ja toiset tekemällä töitä. Toiset tekee, toiset puhuu.
Olisivatko eri luonteisia kuin sinä?