Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten uskallan osallistua fb-ryhmän yhteisiin illanviettoihin tms.? Olen kaveriton

Vierailija
26.08.2020 |

Olen liittynyt ryhmään, joka järjestää kaupungissani yhteisiä tapaamisia. Siellä järjestetään vapaamuotoisesti kaikenlaista kiinnostuksen mukaan. Toki kahden keskenkin ihmiset voivat tavata ja tutustua.
Olen siis yksinäinen nainen.
Tausta on kuitenkin se, että olen asunut täällä kohta jo 10 vuotta mutta ei ole kavereita, ja olen ollut hieman masentunut ja surullinen monien asioiden takia. En ole ollut niin elämänhaluinen kuin olisi pitänyt ja vuodet ovat menneet hukkaan. Nyt kuitenkin alan nousta ja haluan tutustua ihmisiin ja löytää miehen, harrastaa jotain yms. Jopa alanvaihto on käynyt mielessä.
Mutta jännittää mennä noihin tapaamisiin, kun en kehtaa selittää miten olen kaveriton vaikka näinkin kauan täällä asunut... Tuo on pahin pelkoni. Jos joku ihmettelee miten työpaikaltakaan ei ole tuttuja tullut. Tulihan sieltä vähän, mutta ei sellaisia kavereita joiden kanssa viettää vapaa-aikaa. Eivät olleet ihan minun henkisiä.
Olen miettinyt myös seurakuntaa, vaikka en uskovainen olekaan. Onko siinä järkeä? En ole myöskään ateisti ja kuulun kirkkoon.
Kansalaisopiston kurssit kiinnostavat myös.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siellä tarvitse selittää miksi on kaveriton. Monilla ihan kiireinen elämäntyylikin vaikeuttaa kaverisuhteiden solmimista/ylläpitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/7 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut olette rohjenneet?

Vierailija
5/7 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein juuri tuon! Menin mukaan seurakunnan nuorille aikuisille järjestettyyn toimintaan ja liityin pariinkin fb-ryhmääb löytääkseni uusia ystäviä. Löysin yllättävän mukavia ihmisiä ja parin mutkan kautta myös nykyisen avopuolisoni (yhdessä nyt 3 vuotta). Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
6/7 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa elää ja heittäytyä sillä et ole ikuinen ja elämä on lahjasi. Olemme kaikki haavoittuvia, kompuroidaan ja yritetään täällä pysyä jotenkin ihmisinä.

Vierailija
7/7 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tilanne mitenkään harvinainen ole. Monella ne kaverit on elämästä pikkuhiljaa kadonneet. Osa lähtee opiskelemaan ja jäävät sille tielleen. Sitten jotkut pariutuvat ja päätyvät pyörimään sen kumppanin kaveripiirin kanssa. Perustetaan perhe ja taas muutama kaveri tipahtaa elämästä. Monella meistä on tämä tilanne, turha sitä on hävetä. Harvemmin se juurikaan on itsestä kiinni. Jos haluat uusia tuttavuuksia mene rohkeasti mukaan, ei siellä kukaan tule sulle kummastelemaan , että eikö sulla ole kavereita.