Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikko ilman päihteitä takana

Vierailija
16.09.2013 |

Moikka!

Päätin pari viikkoa sitten että nyt saa päihteet jäädä. Tupakkaa olen nyt ollut ilman yli viikon (ilman korvaushoitoa), ja takana siis viisitoista vuotta tupakointia. Aiemmin on myös tullut otettua lasillinen viiniä iltaisin ja viikonloppuna enemmänkin. Myös ilman alkoholia olen ollut jo 1,5 viikkoa.

Muita samanlaisia kokemuksia muilla, miten on toiminut ja pysynyt tavoitteet?

Olen huomannut että alkoholin kanssa sitä tupakkaa meneekin, joten parempi oli molemmat jättää pois yhtä aikaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysraittiutta takana 3 vuotta. En enää voi tajuta minkä takia olen joskus viitsinyt sumentaa aivojani päihteillä.

Vierailija
2/18 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lääkityksellä? Celincro?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen melkein lankesin, puolisokin otti vähän viiniä. Tiesin kuitenkin että jos otan lasillisen, niin sitten tekee tupakkaakin mieli. Jäi onneksi kaikki väliin, ja nukutti tosi hyvin.

Eiköhän tämä tästä..

--AP

Vierailija
4/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole jotenkin tajunnut käyttäväni "päihteitä" kun juon viiniä iltaisin lasillisen tai pari tai kolme. Eli siis käytän päihteitä?

Vierailija
5/18 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 21:16"]

Millä lääkityksellä? Celincro?

[/quote]

Kakkosella alussa bentsoja ja mielialalääkitys, kahteen vuoteen ei mitään.

Vierailija
6/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkon suurkuluttaja on ollut kohta 3 vkoa ilman alkoholia. Olen 7 vuotta juonut päivittäin. Että tämmönen äippä täällä.

Vierailija
7/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:44"]

Mä en ole jotenkin tajunnut käyttäväni "päihteitä" kun juon viiniä iltaisin lasillisen tai pari tai kolme. Eli siis käytän päihteitä?

[/quote]

Niin. Mitä luulit että viini on? Alkoholia, päihdettä. Se vaikuttaa aivokemiaan.

Vierailija
8/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käyttänyt uutta alkoholin käytön vähentäjää ?

Vierailija
9/18 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut millään lääkityksellä.

--AP

Vierailija
10/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:44"]

[/quote]

Moi!

Älä väärin ymmärrä - en ole näitä kukkahattutätejä jotka huutavat ANNA PÄIHTEETÖN JOULU LAPSELLE. :-D Tässä omalla kohdallani siis on vain ollut liikaa viinaa ja tupakkaa. Ja viinasta seuraa aina lisää tupakkaa. Halusin jättää tupakan pois, joten se vaati sen viinankin lopettamista hetkeksi.

En millään tapaa tuomitse viinin juontia. Juominen on kivaa, minä tykkään päihtyä. Mutta jos haluan tuosta sauhuttelusta eroon, niin pitää olla ilman viinaa - omalla kohdallani se on ihan fakta. Ja siis päihteitähän kaikki ovat juurikin nuo jotka "päihdyttävät". Tupakka, viina, pilvi - kofeiinikin tietyssä mielessä. Kahvia on juo koskaan, joten ongelmaa "aamuinen kahvi ja tupakka" ei onneksi ole.

--AP

Vierailija
11/18 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi päihteettömyyttä nyt 7. viikko, eli vasta ollaan alussa. On kuitenkin ollut elämäni paras ratkaisu, olo on energisempi kuin aikoihin ja masennuskin on helpottanut huomattavasti. Masennuslääkitys kuitenkin jatkuu ainakin vielä, jotta se tukee ainakin tätä alkua.

Välillä tekee mieli niitä juomia, joita rakastin juoda, esim. joitakin siidereitä, mutta mielihalu ei ole ollut ylivoimainen. Varmuuden varalta kaapissa on limpparia ja kivennäisvettä, jos haluan esim. hemmotella itseäni.

Vierailija
12/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin aikanaan tuhat viimeistä tupakkaa, kunnes osui kohdalle se oikeasti viimeinen. Usein käy mielessä tupakoinnin aloittaminen, mutta sen katkun ajatteleminenkin tekee pahaa enkä halua antaa lapselleni sellaista äidin mallia (isäkin lopetti tupakoinnin vuosia sitten). Tsemppiä kaikille näistä ongelmista kärsiville!!

Vierailija
13/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 22:04"]

Onko kukaan käyttänyt uutta alkoholin käytön vähentäjää ?

[/quote]

mikä se on? 

Ja tosi hienoa että moni on onnistunut vähentämään/lopettamaan jotka kokevat sen tarpeelliseksi :)

Vierailija
14/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele lopettaneeni. Sanoin aamulla että tänään en juo enkä tupakoi. Tänään en niitä juttuja tee. Ja toki kaikkeni teen että tätä voin ekstrapoloida hyvinkin pitkälle. :) Lopettaminen on liian "lopullista". Vaikka tarkoituksena olisikin lopettaa, niin moni varmasti ajattelee kauhulla että voi että kuinka kymmenen vuoden päästä joskus sitten kesämökin laiturilla tekee mieli sikaria eikä sitten voikaan......Siksi minä en polta tänään. Ja yritän saman todeta huomennakin.

--AP

Vierailija
15/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholin käyttöä vähentää esim Selincron

Vierailija
16/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, Selincro!

Vierailija
17/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa 14. v.

Hyvin menee edelleen.

Vierailija
18/18 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole lopettanut mutta olen pyrkinyt vähentämään. Tykkään viinin mausta ja pikkuhiprakasta. Joudun ihan taistelemaan etten mene Alkoon ostamaan viinipulloa. Pakotan itselleni välipäiviä ja jos ostan niin ostan vain pikkupullon (25ml) kerrallaan. En koskaan juo humalaan, mutta tartten välille sen lasillisen tai kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi