Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sait/löysit nykyisen työpaikkasi?

Vierailija
16.09.2013 |

Oliko ilmoitettu avoimeksi vai kuulitko vakanssista jotain muuta kautta?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehti-ilmoituksesta. Minua haastateltiin useamman henkilön voimin ja sain paikan.

Vierailija
2/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta työnantaja otti yhteytät nähtyään CV;ni netissä! Sain kaksi muutakin ihan asiallista yhteydenottoa. 

Edellisen työpaikan sain hakemalla paikkaa, joka oli avoinna mol.fi, ei ollut muualla paitsi firman omilla sivuilla, mutta en niin oudon firman sivuja olisi osannut mennä katsomaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava järjesti mulle työn oman työpaikkansa avonaiseksi tulevaan hommaan. Mun piti pikaisesti päästä omasta työstäni pois koska esimies ahdisteli.

Vierailija
4/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mollin haulla löytyi, kaksivaiheisen haun jälkeen tulin valituksi n 40 joukosta.

Vierailija
5/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka oli ollut oven välissä jo useamman vuoden.

Tein yritykselle keikkaa opintojen ohessa ja tein myös työharjoittelun siellä, jatkoin keikkailua opintojen jälkeenkin, kunnes sain toisesta yrityksestä vahingossa vakituisen työn. Sitä kesti oman aikansa, kunnes tuli yt:t.

Potkujen jälkeen soitin tutulle pomolle, joka järjesteli minulle sijaisuuden. Kaksi vuotta sitten tuli vakituisia paikkoja hakuun, hain paikkaa ja sain sen.

Vierailija
6/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molin sivuilta.

Vierailija
7/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lehdestä että järjestetään kansainvälinen kilpailu oman alani ammattilaisten kesken. Osallistuin, pääsin jatkoon, haastatteluihin ja vihdoin virkaan.

Vierailija
8/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin oman yrityksen.

Vierailija
9/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimiston seinältä, ennen tietokoneaikaa. Paikka on ollut lottovoitto minulle ja isossa talossa on ollut hyvät etenemis ja kouluttautumismahdollisuudet.

Vierailija
10/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kollega soitti kotiin ja kysyi olisinko kiinnostunut.

Vierailija
11/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas nostalginen tunne 10:n "työvoimatoimiston seinältä" -kommentista :).

Löysin nykyisen työni mol:n sivuilta. Tosin siihen valittiin ensin toinen henkilö, joka kuitenkin lopetti noin kuukauden päästä.

Vierailija
12/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol.fi, valtion virka. 

Vierailija
13/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkkärin kurssilla, johon kuului myös harjoittelua. Kurssilta lähetettiin kolme tuohon paikkaan haastatteluun ja minut valittiin harjoittelijaksi. Harjoitteluajan päätyttyä minut palkattiin vakkariksi. Olin ollut vakakri jo yli 11v.

Vierailija
14/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kautta, Se on nyt mun pomo.

Vierailija
15/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS:n sivuilta näin että etsittiin hoitajia tietylle osastolle joka mua kiinnosti. Laitoin viestiä sähköpostitse osastonhoitajalle, en halunnut vielä siinä vaiheessa vakipaikkaa vaan sijaisuutta. Sain paikan koska mulla oli kokemusta samantyyppisestä osastosta. No, hoitajilla nyt on muutenkin hyvä työtilanne. 

Vierailija
16/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin ja kysyttiin töihin. Kaveri oli suositellut, kun ei itse päässyt hommaan. Meidän alalla suurin osa töistä tuleekin juuri näin, että työnantaja soittaa ja kysyy haastatteluun.

Vierailija
17/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös HUS:ssa töissä. Lähetin sähköpostia alani rekrytoinnista vastaavalle ja tiedustelin työpaikkaa. Sellainen järjestyi viiden kuukauden varoitusajalla, sen ajan olin töissä vanhassa työpaikassani. En ole ikinä ollut varsinaisessa työhaastattelussa, aina on riittänyt tiedustelu vakansseista sähköpostitse. Usein töitä on luvattu paluupostissa ja vasta ensimmäisenä työpäivänä olen sitten tavannut minut palkanneen henkilön.

Vierailija
18/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä olleen ilmoituksen kautta, siitä haastatteluihin ja töihin. Tästä on jo yli 8 vuotta.

Vierailija
19/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupungin rekrysivulla olleen ilmoituksen kautta. Tulin valituksi noin sadan hakijan joukosta. Nyt tämä työ on sitten todennäköisesti loppumassa, mutta monta vuotta olenkin saanut olla vakipaikassa, lyhentää asuntolainaa ja kerryttää eläkettä.

Vierailija
20/41 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisestä tutkimushankkeestani lähetettiin mailia muille saman alan tutkijoille ja väitöskirjaani ohjannut professori tämän luettuaan katsoi minun täyttävän halutut vaatimukset ja kysyi kiinnostustani hakea paikkaa. Minut hyväksyttiin suoraan, koska muita hakijoita ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme