Miksi nuoret naiset antavat ihmisten kohdella itseään miten huvittaa?
Varsinkin miesten. Oma neuvoni nuorille 18-30-vuotiaille naisille on, että pitäkää vain rohkeasti puolenne ja uskaltakaa ajatella omilla aivoilla.
Kommentit (25)
Alle 30-vuotiaat eivät osaa ajatella omilla aivoillaan ja esimerkiksi uskovat kaiken mitä mies lupaa. Jos ei ole omia mielipiteitä, niin miten voi olla kykenevä pitämään puoliaan?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 16:26"]
Alle 30-vuotiaat eivät osaa ajatella omilla aivoillaan ja esimerkiksi uskovat kaiken mitä mies lupaa. Jos ei ole omia mielipiteitä, niin miten voi olla kykenevä pitämään puoliaan?
[/quote]
Eipäs yleistetä!
No, jos joku esittää törkeitä kommentteja, tytöttelee tms., olen yleensä järkyttynyt enkä heti saa mitään nasevaa siihen sanottua. Mitä pitäisi tehdä? Tuntuu, että samalla mitalla antaminen vain laskee minut samalle tasolle.
Palkka-asioissa ja ammattitaitoon liityvissä asioissa pidän kyllä puoleni, mutta niissä riittää kun voi vain olla viileän ammattimainen ja todeta tosiasiat.
Parisuhteessa en ole koskaan suostunut alistettavaksi, ja olenkin kyllä valinnut kumppanini huolella niin, ettei tuollaista uhkaa edes muodostu. Kynnysmattona ei kukaan minua kohtele.
Niinpä, nuoret naiset nähdään objekteina asiassa kuin asiassa. Ja aloituksestakin saa sellaisen kuvan.
Ensi sukujuhlissa 50+ ikäiset miehet essu päälle ja laiskat loiset töihin kahvinkeittoon ja lapsia hoitamaan. Ja kaikki kunnioittamaan nuoria naisia.
Kuka perustaa tällaisen uskonnon, jossa nuori nainen on jumala ja miehet tehty kylkiluusta?
Varmaan naisia vieläkin kasvatetaan tuohon. Joko suoraan tai epäsuoraan. Muita on miellytettävä. Muunlainen nainen on bitch, mies on vaan joku itsevarma vastaavalla käytöksellä varustettuna. Kaksinaismoralismi, edelleen. Näin luulen.
T. nuori nainen
Mut on ainakin kasvatettu kiltiksi. Äiti oli perheessä se jyrä ja vahva. Isän mielipiteellä ei ollut merkitystä vaikka isä puolusti monesti minua mutta kun äiti sanoi niin se piti. Niin ja naiset piti opettaa siivoamaan ei miehet, veljeni siis ei tarvinnut siivota. Aina jos kiukuttelin äidille niin tuli vastauksena että aikun sä olet ilkeä ja toivottavasti sulle tulee samanlainen lapsi kuin itse olet. Noh, eipä ole oma tyttö juuri kiukutellutkaan ja on aivan hurmaava. ;)
johtuu huonosta itsetunnosta. jos on hyvä itsetunto, niin tietää oman arvonsa eikä anna kenekään kohdella huonosti. t: itsekin nuori nainen, joka on oppinut hyvän itsetunnon ja tuntee arvonsa
Jos kotona ei rohkaista tyttöä niin menee kauan ennenkuin hän ymmärtää arvonsa. Elikkä vanhempana naisena sanon teille nuoret naiset älkää uskoko kaikkea mikä miehen suusta lähtee vaan vaatikaa hyvää kohtelua ja jos sitä ette saa jättäkää mies. Samoin satsatkaa tulevaisuuteen enemmän kuin merkkilaukkuihin.
Miehenä tämä on ihmetyttänyt minua koko ikäni. Useasti on tuntunut siltä, että moni nainen oikein yrittämällä yrittää uhriutua elämässään: hankkiudutaan huonoihin tilanteisiin ja väärään seuraan, eikä puoliaan osata yhtään pitää.
Alkakaa nuoret naiset puolustaa itseänne, tarvittaessa aggressiivisestikin. Olette kevyesti sen arvoisia.
T. Mies 28v.
Aggressiivisia naisia pidetään mielisairaina tai ainakin häiriintyneinä. Sen vuoksi nainen ei saa puolustaa itseään aggressiivisesti. On vaikeaa olla jämäkkä olematta yhtään aggressiivinen.
Olen huomannut, että tukevaan 40-50-vuotiaaseen naiseen suhtaudutaan vakavammin kuin nuoreen ja hentoon. Kaupoissa saa parempaa palvelua, enää ei katsota ohi. Asiakkaatkaan eivät enää huuda ja mesoa kuten ollessani nuorempi. On vaikeaa arvostaa itseään, jos muutkaan eivät näytä arvostavan, tönivät kadulla, etuilevat jonossa jne.
Missähän tuo sitten näkyy? Uskon että naiset alistuvat helpommin esim.erilaisiin työehtoihin, typeriin koulutehtäviin ja hienoihin hipsterinormeihin ajatustensa suhteen. Naiset alistuvat trendikkäisiin asioihin enemmän kuin miehet, mikä on osittain hyvä ja osittain huono asia.
Mutta että naiset antavat miesten kohdella miten huvittaa? Jos kyseessä ei ole naisen työnantaja, paskan värinen trendimies tai muu valtaa omaava erityismies, niin tuosta ei ole mielestäni mitään todisteita. Miksi meillä on maat ja mannut täynnä romanttisia ja yksinäisyyttään itkeviä AT-miehiä, jotka eivät ikinä pääse treffeille? Naisille on paljon hyväksytympää tylyttää ja käyttää väkivaltaa harmitontakin miestä vastaan.
Tuli mieleen kun 16v tyttö sanoi minulle kerran, että seksiä saa kun vain sanoo rakastavansa. Pitäisiköhän joskus kokeilla...lol.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 16:02"]
Varsinkin miesten. Oma neuvoni nuorille 18-30-vuotiaille naisille on, että pitäkää vain rohkeasti puolenne ja uskaltakaa ajatella omilla aivoilla.
[/quote]
Mitä tarkoitat? Millä perustelet? En ymmärrä..
T: nuori nainen
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 17:04"]
Miehenä tämä on ihmetyttänyt minua koko ikäni. Useasti on tuntunut siltä, että moni nainen oikein yrittämällä yrittää uhriutua elämässään: hankkiudutaan huonoihin tilanteisiin ja väärään seuraan, eikä puoliaan osata yhtään pitää.
Alkakaa nuoret naiset puolustaa itseänne, tarvittaessa aggressiivisestikin. Olette kevyesti sen arvoisia.
T. Mies 28v.
[/quote]
Vitsi mikä mies!! Tollasista puheista minä käyn aina ihan kuumana ;)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 19:47"]
Aggressiivisia naisia pidetään mielisairaina tai ainakin häiriintyneinä. Sen vuoksi nainen ei saa puolustaa itseään aggressiivisesti. On vaikeaa olla jämäkkä olematta yhtään aggressiivinen.
Olen huomannut, että tukevaan 40-50-vuotiaaseen naiseen suhtaudutaan vakavammin kuin nuoreen ja hentoon. Kaupoissa saa parempaa palvelua, enää ei katsota ohi. Asiakkaatkaan eivät enää huuda ja mesoa kuten ollessani nuorempi. On vaikeaa arvostaa itseään, jos muutkaan eivät näytä arvostavan, tönivät kadulla, etuilevat jonossa jne.
[/quote]
no kyllä tasan voi hoitaa nuo tilanteet ilman agressiivisuutta.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 19:47"]
[/quote]
Hyvä kirjoitus.
Mutta kaikkihan lähtee sieltä lapsuudesta, miksi me annamme suomessa toisen sukupuolen ottaa äänitilan ja fyysisen tilan haltuunsa? Miksi?
Miksi kouluissa pojat saavat kentät, päiväkodissa pelisalit? Miksi taaperona molemmat sukupuolet pitävät liikkumisesta yhtä paljon
Taaperona molemmat sukupoulet haluavat puhua yhtä paljon. mIksi tyttö kiikutetaan lastenkotiin jos hän heittää puolet tunnista vitsejä opetajasta ja toisen puoliajan lennokkeja. tämä on normaalia ja sallittua pojille.
Kaikki tämä lähtee sikiöajalta, jolloin me vaadimme tietää sukupolen, jotta tiedämme alammeko väheksyä vai nostammeko jalustalle.
Pojan 6 on hyvä matikan numero, sillä pääsee insinööriksi ja aina se on niin nero ollut. Tytön 6 on surkea ja eivät tytöt osaa matikkaa.
Miksi naisten pitää raataa sukujuhlta ja miehet vain ilmestyvät niihn passattavaksi?
Miksi miehet vain tulevat valmiiseen pöytään?
tosi hyvä aloitus, kiitos ap :)
Itse olen 29 ja juuri pari päivää mietiskellyt tätä samaa asiaa. Luulen että omalla kohdallani on se, että ajattelen itse valoisasti ja jotenkin olen aina onnistunut selittämän miehen sikamaiset temput " ei se ajatellut" "ei se tarkoittanu" ja vielä kun mies kutsuu mua sekopääksi jos esitän omia mielipiteitä tai alan valittaa jostain (todella vakavasta) aiheesta, niin..
Mutta olen päättänyt nyt muuttua. Se mua lähinnä ihmetyttää, että jos itse kohtelisin jotain miestä noin en haluaisi olla sen kanssa tekemisissä. Ilmeisesti jotkut miehet nauttivat alistamisesta.
Ajattelen ehkä liikaa muiden tunteita, en halua loukata miestä, niin minun on vaikea alkaa tapailla miestä joka on todella lääpällään minuun, koska en voi taata että olisin sen arvoinen tai voisin antaa saman verran takaisin.
Ja.. tämä voi kuulostaa oudolle, mutta loppuaikoina roikuin ehkä suhteessa koska vaikka tajusin että tyyppi on aivan hirveä, ja todella sikamainen, minua pelotti että eron jälkeen se löytää jonkun toisen jota kohteleekin hyvin.
Noh nyt en jaksa enää välittää tehköön mitä tekee en halua kuulla.
Mitä se niille kuuluu, miten muut kohtelee itseään?
Omaa tyhmyyttähän se on jos antaa.
Itse en ainakaan anna ihmisten kohdella itseäni miten huvittaa.
t.23v nainen