Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen työ mulle sopisi?

Vierailija
16.09.2013 |

Eli olen nyt työttömänä... Olen koulutukseltani merkonomi mutta olen pikkuhiljaa joutunut myöntämään itselleni, että se homma ei vaan sovi mulle (myyntityö), olin pitkään työuupumuksen/masennuksen takia sairaslomalla :(

Masentaa, kun kaikissa ilmoituksissa haetaan reipasta, ulospäinsuuntautunutta, asiakaspalveluhenkistä, auton omistavaa huipputyyppiä. Mä en tosiaan ole mikään rempseä "huipputyyppi" vaan enemmänkin pohdiskeleva introvertti. Siis tykkään kyllä ihmisistä, mutten oikein pärjää kauheen kiireisessä ja meluisassa ympäristössä ja jos ihmiset (asiakkaat) vaihtuu koko ajan.  Mulla ei ole ajokorttiakaan, joten esim. postin jakelu ei taida onnistua.

Ja kaiken muun lisäksi olen fyysisesti aika huonossa kunnossa (selkä leikattu muutama vuosi sitten, en pysty nostelemaan painavia juttuja) ja kemikaaliyliherkkyyden takia ei onnistu siivous tms. Ja kaiken lisäksi saan päänsärkyä tietokoneista eli toimistotyö on vähän hankalaa myös.

Kuulostan kamalan nirsolta ja varmaan olenkin (enemmän kyllä herkkä kuin nirso). Mutta mulla on myös vahvuuksia, olen luova ja hyvä kielissä, pikkutarkka... Mutta tuntuu, että jokaisessa hommassa nykyisin haetaan vaan ulospäinsuuntautunutta asennetta ja aina pitäisi tehdä tiimityötä.

Haluaisin ihan oikeasti töihin tai edes työharjoitteluun, mutta en tiedä mistä lähteä liikkeelle.

Mikä olisi sellaista hommaa, mitä voisi tehdä suht omassa rauhassa tai jossain pienessä yhteisössä, jossa saisi käyttää luovuutta, ei olis fyysisesti kauhean rankkaa eikä tarviisi istua koko päivää tietokoneella? Onko tämmöistä edes olemassa? Olen valmis kouluttautumaan uudelleen, vaikka vuosia jos on tarvis. Eikä palkalla ole mulle väliä kun tulen vähälläkin toimeen.

Voisin tehdä jotain hanttihommiakin mutta täällä on vain astianpesua tarjolla eikä mun selkä kestä sitä. :( Ideoita kellään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos kaikille vastauksista, täällähän tuli hyviä vinkkejä! Varsinkin joku opintotoimisto voisi kiinnostaa. Mutta pitääköhän niihin olla korkeakoulututkinto? Myös joku ihan uusi ala voisi kiinnostaa, ehkä kirjastoala tai jotain luovaa. Puutarhuriksi lähtisin heti jos vaan selkä kestäisi.

Menen työkkäriin ensi viikolla juttelemaan, mutta haluisin saada vähän ideoita jo etukäteen, hävettää mennä sinne ja sanoa vaan "en tiedä yhtään mitä haluan, enkä voi tehdä sitä enkä sitä enkä tätä". Tiedän kuulostavani työtä vieroksuvalta laiskurilta. :/

Vierailija
2/5 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko päässyt kokeilemaan mitään sellaista, mitä tykkäisit tehdä? Eikö kaupallinen koulutus anna aika monipuolisia mahdollisuuksia, ehkä pienellä lisäkoulutuksella? Miten olisi jossain firmassa tai virastossa sihteerin homma? Mun havaintojen mukaan monet tekevät varsin monipuolista hommaa (sihteerit on ne, joilla on asiat hallussa), tapaavat ihmisiä mutta eivät ihan koko ajan. Tai kun pikkutarkka olet, jonnekin kirjanpidon, palkanlaskennan tms. pariin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että voisit olla hyvä koordinoimaan koulutuksia toimistossa, jossain instituutissa, opintotoimistossa tai opistossa?

Vierailija
4/5 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vissiin huomannut tuota, ettei toimistotyökään oikein sovi, kun kirjoitin kommenttia :-/

Vierailija
5/5 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kykenisit sopivassa valaistuksessa tms. työskentelemään tietokoneella niin suosittelisin kirjanpitoa. Sopisi pikkutarkalle ja luovalle ihmiselle.

Työkkärissä voisit toki käydä juttelemassa jonkun työpsykologin kanssa, voi olla että sieltä löytyisi jotain sopivaa ideaa..