Mihin kannattaisi sijoittaa 30.000 euroa?
Kommentit (25)
Loma-osake tai joku verkostomarkkinointialoituspaketti.
Etkö osaa ajatella yhtään itse? Minä hankkisin tuolla summalla suunnilleen viittä eri osaketta eri aloilta.
BMW:n osaketta voisit ostaa. Saksalainen teollisuus ja varsinkin luksusautosellainen on vahvassa myötätuulessa.
Osakkeeseen, tuosta saisi käsirahan ostoon ja loput pankista velkaa. Vuokra tuloilla lyhentelisin sitten lainaa. Täällä tuo onnistuisi kun asuntojen hinnat ovat halvemman eli en asu ruuhka suomessa :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 12:45"]
Osakkeeseen, tuosta saisi käsirahan ostoon ja loput pankista velkaa. Vuokra tuloilla lyhentelisin sitten lainaa. Täällä tuo onnistuisi kun asuntojen hinnat ovat halvemman eli en asu ruuhka suomessa :)
[/quote]
Ei kiitos
t:ap
Voisit ostaa vähän osakkeita, eipä niillä vielä suuri määriä saakkaan, Outokumpu on hyvää perusteollisuutta, joka lähteen talouden nousun myötä varmaan tasaiseen nousuun, pienet riskit hävitä, varma tuotto parin vuoden aikajaksolla.
Toiseksi ottaisin Talvivaaran. Suuret riskit, voi mennä konkaan, mutta yhtähyvin jos nikkelin hinta lähtee nousuun ja tuotanto pyörimään kunnolla, voi arvo helposti nousta esim. kymmenkertaiseksi. Painottaisin 2/3 Outokumpua ja 1/3 Talvivaaraa.
Itsellä sama ongelma (mihin sijoitus). Olen päätymässä indeksiosuusrahastoihin. Niitä on vain maailma pullollaan, kuka sanoisi mitä on järkevää ostaa??
Et sä täältä mitään suurta uutta ideaa löydä. Provoilua ja epämääräistä heittelyä. Asiallisia vinkkejä löytyy pankista.
Osakkeisiin siellä sua neuvotaan sijoittamaan.
Mä hLuan sijoittaa niin, että voin myös käyttää sitä rahaa
Pörssiosakkeisiin > Olisit ostanut elokuun lopussa Nokiaa (2,95 euroa/osake) ja nyt myisit (4,8 euroa/osake) ,niin voittoa tulisi vajaa 19000 euroa.
30000 eurolla olisi saanut n. 10169 osaketta ja nyt myynnillä n.48811euroa rahaa takaisin. Tästä pois vaihtokulut ja sitten verot.
Onko sinulla arvo-osuustiliä jo valmiina?
Hyviä sijoitus vinkkejä ei tipahtele taivaalta ;) itse on vitsa väännettävä...
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 13:41"]
Pörssiosakkeisiin > Olisit ostanut elokuun lopussa Nokiaa (2,95 euroa/osake) ja nyt myisit (4,8 euroa/osake) ,niin voittoa tulisi vajaa 19000 euroa.
30000 eurolla olisi saanut n. 10169 osaketta ja nyt myynnillä n.48811euroa rahaa takaisin. Tästä pois vaihtokulut ja sitten verot.
Onko sinulla arvo-osuustiliä jo valmiina?
Hyviä sijoitus vinkkejä ei tipahtele taivaalta ;) itse on vitsa väännettävä...
[/quote]
Minäkin osaan kertoa jälkikäteen mitä olisi minäkin aikana kannattanut ostaa ja myydä. Voin kertoa myös mennet lottonumerot tai urheilutulokset. Eli ei tämä sinunkaan kovin hyvä vinkki ollut.
Miten pitkäksi ajaksi haluat sijoittaa?
Alle vuosi? 1-5 vuotta? Yli 5 vuotta?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 12:52"]
Voisit ostaa vähän osakkeita, eipä niillä vielä suuri määriä saakkaan, Outokumpu on hyvää perusteollisuutta, joka lähteen talouden nousun myötä varmaan tasaiseen nousuun, pienet riskit hävitä, varma tuotto parin vuoden aikajaksolla.
Toiseksi ottaisin Talvivaaran. Suuret riskit, voi mennä konkaan, mutta yhtähyvin jos nikkelin hinta lähtee nousuun ja tuotanto pyörimään kunnolla, voi arvo helposti nousta esim. kymmenkertaiseksi. Painottaisin 2/3 Outokumpua ja 1/3 Talvivaaraa.
[/quote]
Aika suomalais-teollispainotteinen strategia. Enpä lähtisi kelkkaasi.
Ostaisin asunnon esimerkiksi Espanjasta, jossa asuntojen hinnat ovat nyt ennätysalhaiset. Laittaisin sen vuokralle, ja käyttäisin itsekin tarpeen tullen. Tulevaisuudessa jos/kun asuntojen hinnat siellä nousisivat, myisin sen ehkä pois tai ehkä en. Vuokratulot kuitenkin olisivat kiva lisä muiden tulojeni päälle.