Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tyhmät ravintolat ja majatalot menee Ramseyn ohjelmiin??

Vierailija
16.09.2013 |

Saati Sukulan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Yleensä niillä on ensinnäkin tilanne jo toivoton ilman mitään muutosta omin voimin jatkaa, eikä rahaa ole tehdä itse sitä muutosta. Noiden ohjelmien myötä saa varsinkin jenkkiversioissa kalliin uuden sisustuksen ja välineitä, ammattilaistiimin suunnitteleman uuden menun tai toimintakonseptin, ja lisäksi ilmaista mainosta. Moni voi uteliaisuudesta mennä katsomaan paikkaa joka on uudistettu ja jos taso on säilynyt, näistä voi tulla uudestaankin tulevia asiakkaita.

Jos minä olisin yrittäjä vastaavassa kriisitilanteessa, kelpaisi minullekin apu, vaikka sitten joutuisikin vähän kuuntelemaan huutoa tv-kameroiden edessä.

Vierailija
2/9 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ja uskooko joku että Ramseyn ohjelmat ovat ihan oikeasti totta? Käsikirjoitettua roskaa, joka jakso saman kaavan mukaan tehtyjä melkein vuorosanoja myöten. Julkisuudenhimosta niihin mukaan mennään.

Sääli oikeastaan, että käsikirjoitus on niin tärkeässä osassa jopa jenkkien Masterchef-skabassa - mutta siinähän onkin Ramsey tuomarina. Aina pitää olla mukana vähintään yksi selkäänpuukottava pahis ja vastaavasti hyvis. Aussien vastaava pesee jenkkiversion 6-0 rentoudellaan ja ruokakeskeisyydellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt samaa. Siinä tulee kyllä sisustus yms ja ilmasta mainosta, mutta noi ohjelmat esittää ne raflat niin huonossa valossa, että mä ihmettelen, jos joku menee niihin ton jälkeen. 

Vierailija
4/9 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 12:08"]

Miten niin? Yleensä niillä on ensinnäkin tilanne jo toivoton ilman mitään muutosta omin voimin jatkaa, eikä rahaa ole tehdä itse sitä muutosta. Noiden ohjelmien myötä saa varsinkin jenkkiversioissa kalliin uuden sisustuksen ja välineitä, ammattilaistiimin suunnitteleman uuden menun tai toimintakonseptin, ja lisäksi ilmaista mainosta. Moni voi uteliaisuudesta mennä katsomaan paikkaa joka on uudistettu ja jos taso on säilynyt, näistä voi tulla uudestaankin tulevia asiakkaita.

Jos minä olisin yrittäjä vastaavassa kriisitilanteessa, kelpaisi minullekin apu, vaikka sitten joutuisikin vähän kuuntelemaan huutoa tv-kameroiden edessä.

[/quote]

Höpöhöpö

Vierailija
5/9 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 12:13"]

Heh, ja uskooko joku että Ramseyn ohjelmat ovat ihan oikeasti totta? Käsikirjoitettua roskaa, joka jakso saman kaavan mukaan tehtyjä melkein vuorosanoja myöten. Julkisuudenhimosta niihin mukaan mennään.

Sääli oikeastaan, että käsikirjoitus on niin tärkeässä osassa jopa jenkkien Masterchef-skabassa - mutta siinähän onkin Ramsey tuomarina. Aina pitää olla mukana vähintään yksi selkäänpuukottava pahis ja vastaavasti hyvis. Aussien vastaava pesee jenkkiversion 6-0 rentoudellaan ja ruokakeskeisyydellään.

[/quote]

Totta, mutta saahan ne muutakin kuin julkisuutta. Ravintolat remontoidaan, hankitaan uusia välineitä, astioita ja koneistoa, onhan se suuri rahallinenkin hyöty.

Vierailija
6/9 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Totta kai se on käsikirjoitettua siinä mielessä, että siinä on sama konsepti taustalla koko ajan. Ja ihan varmasti valikoidaan ohjelmaan haluavista värikkäimmät persoonat ja tapaukset, ja varmasti rohkaistaan tuomaan kameran edessä tunteita esiin jne. Mutta kyllä ne yritykset saavat myös paljon hyötyä siitä, että ovat viitsineet kuunnella sitä huutoa ja itsekin vähän järkätä teatteria. Moni niistä ravintoloista on ohjelman jälkeen menestynyt ihan hyvinkin. 

Itse olen katsonut myös brittiläistä versiota tuosta kuppiloiden kunnostuksesta ja kyllä minäkin sinänsä tykkäsin enemmän siitä. Siinä ei ollut niin paljon ilmeisesti jenkkikatsojien vaatimaa nyyhkimistä ja tunne- ja ihmissuhdedraamaa, vaan keskityttiin siihen ruokaan. Mutta toisaalta siinä brittiversiossa esimerkiksi ne tilaan tehtävät muutokset oli ihan olemattomia verrattuna selvästi isomman budjetin jenkkiversioon.

Vierailija
7/9 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 12:14"]

Mä olen miettinyt samaa. Siinä tulee kyllä sisustus yms ja ilmasta mainosta, mutta noi ohjelmat esittää ne raflat niin huonossa valossa, että mä ihmettelen, jos joku menee niihin ton jälkeen. 

[/quote]

Mä olen käynyt ainakin Sukulan kuntoon pistämistä paikoista kolmessakin ja se Keravan paikka olisi seuraava kohde. Kyllähän se kiinnostaa että onko taso pysynyt tai yleensä firma pystyssä... Ne ohjelmathan näyttää kielteisenä vain sen alkutilanteen, ei enää lopputilannetta.

Vierailija
8/9 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuudenhimosta niihin mukaan mennään.

[/quote]

Tuskin. Se on nimittäin niille omistajille varsinkin äärettömän huonoa mainosta, kun joutuvat siellä nolaamaan itsensä sillä että haukutaan paikan taso ja yrityksenpito täysin, ennen kuin autetaan. 

Muutenkaan minusta suurin osa esim. jenkkiversiossa ei ole vaikuttanut miltään julkisuushakuisilta pissistyypeiltä. Siellähän on ollut paljon perheravintoloita, erityisen paljon maahanmuuttajien ravintoloita (tosi paljon italialaista, meksikoltaista, kreikkalainen jne), joskus vähän suoraan sanoeen yksinkertaisen tapaisten ihmisten ravintoloita. Eivät ole oikein perus-julkkistyrkyiltä vaikuttaneet.

Vierailija
9/9 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ulkomaisissa sarjoissa omistajat tuntuvat usein syyttävän muita epäonnistumisesta. Ehkäpä eivät usko joutuvansa itse läksytettäviksi ?

Joskus on tullut myös fiilis että isot kalliit muutokset ja uudet laitteet oletetaan saavan ohjelmaan osallistumalla, mutta ei ehkä olla valmiita itse sitoutumaan muutokseen.

Hmmm, tuo vika huomioni saattaakin liittyä enemmän kaiken maailman kampaamot-ohjelmaan, jossa on sama idea kuin näissä ravintola- ja  hotelliohjelmissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi