Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tehnyt luokkanousun ta laskun?

Vierailija
26.08.2020 |

Mistä mihin ja miten se tapahtui? Mitkä olivat suurimmat syyt? Miten sukulaiset suhtautuvat sinuun nyt?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työläisperheestä, sukuni ensimmäinen ylioppilas ja korkeakoulutettu. Nykyään naimisissa vanhan rahan ruotsinkieliseen sukuun kuuluvan miehen kanssa. Tapasin mieheni baarissa vajaa kolmekymppisenä. Siinä vaiheessa mulla oli jo ura hyvin aluillaan ja oma asunto.

Luulen, tai oikeastaan tiedän että suku puhuu selän takana mutta minulle suoraan ei kukaan ole koskaan kommentoinut sosiaalista nousuani.

Omiin vanhempiini ja sisaruksiini on läheiset ja lämpimät välit.

Vierailija
2/6 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työläis-/toimihenkilöperheestä. Suvun ensimmäinen akateeminen, tohtori ja johtaja asemassa.

Omalle lapsuuden perheelle, etenkin äidille asia on vaikea. Opiskeluaikoina sain kuulla kommentteja "Ai, nyt ollaan jo niin hienoja..." Nykyään, jos joku esim. kysyy äidiltäni, että mitä teen, niin se aina vastaa, että en nyt muista.

Omista tohtoriopinnoista en viitsinyt edes puhua lapsuuden perheelleni pariin ensimmäiseen vuoteen.

Vierailija
4/6 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/6 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, mulla ei ole harmainta hajua mitä luokkaa olen, mutta omasta mielestäni olen kyllä huippuluokkaa ^^

Vierailija
6/6 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyöttömien ja mielisairaiden lapsi. Pääsin työväenluokkaan kuuluvan miehen kanssa naimisiin ja eletään pienituloisten elämää mutta paljon parempaa kuin lapsuuteni oli. On omakotitalo, mökki, 2 autoa, vene yms.