Munasarjakysta ja raskaus!!
Löytyykö muita??
Mitä on tohtori sanonut? miten raskaus edennyt? onko ollut kipuja? mitä on tehty? Kertokaa kaikki...
Kävin tänään ultrassa ja pienokaisen sekä sykkeen lisäksi löytyi parin sentin munasarjakysta oikeasta munasarjasta, ei ollut sileä, vaan siinä oli jotain " muutoksia" ...
Lääkäri ei sanonut että vaikuttaisi raskauteen, mutta käski kuitenkin kontrolliin kolmen viikon kuluttua.
En oikein pysynyt mukana siinä mitä lääkäri kertoili, kun säikähdin niin paljon...nyt kaipailen sitten muiden kertomuksia vastaavasta tilanteesta!!
Helphelp
Tappert - hämmentyneenä
Kommentit (4)
Mutta nyt, kun mietin tarkemmin, minulla oli silloin alkuraskaudessa tosi tuskallisia vatsakramppeja muutamina öinä ihan alkuraskaudessa, en tiedä liittyikö kystaan.
mulla löytyi myös rv7 noin 3cm kysta. sitä seurailtiin ja katosi itsestään- np-ultraan mennessä. mullakin oli muuten kovaa kipua munasarjassa- ilmeisesti tuo kysta poksahti itsestään.
häviävät kuulemma useimmiten ihan itsestään. joskus harvoin saattavat alkaa kasvaa ja jos kasvavat liian isoksi ja alkavat kiertyä munasarjan ympärille niin ne poistetaan-ilmeisesti sekään ei ole ihan kamalan iso operaatio.
mom rv23+3
Liinuska75;
luulenpa että ne kivut johtui just kystasta.
Nimittäin mä itse vietin viimeyöstäkin puolisen tuntia istuen täristen ja tuskanhiessä vessassa, samaan aikaan oksentaen ja ripuloiden.
Kipu oli niin kovaa että oli lähellä etten tilannut ambulanssia, ja yleensä mun kipukynnys on hyvinkin korkeella.
Raivoavaa kipua (menkkakipu x10 ainakin) kestää 5-15 minuuttia joka tuntuu ikuisuudelta, lämmin eikä kylmä kääre auta asiaa ollenkaan.
Tällaista kipua on ollut nyt joka toinen yö...aina joskus aamuyön aikaan, viimeyö oli tosin poikkeus kun heräsin jo ennen puolta yötä raastavaan kipuun.
menossa rv5+? luulin että lähempänä rv7 mutta tohtori palautti maan pinnalle.
Toivon niin kovin että tuo ilkimys katoais kokonaan pois - kumpa sitä ei olis kun menen kolmen viikon kuluttua uudestaan ultraan.
Tappert
kirjotin sulle tuonne meidän pinoon kokemuksia.
-m-