Kuinka usein pitää käydä koronatestissä, jos usein flunssa?
Olen käynyt jo kahdesta, nega molemmilla. Kesälomalla iski flunssa ja hirveä kurkkukipu, nyt töiden alettua sain uuden flunssan, koronatestissä, taas nega. Nyt on taas flunssainen olo, ehkä parin viikon terveenäolon jälkeen, pitääkö mun taas mennä testiin? En uskalla mennä töihinkään, koska kurkku tosi kipeä. Tämä viimeisin on tod näk lapselta, joka lievässä flunssassa kotona, eli pois koulusta. Tuntuu naurettavalta ravata testeissä koko ajan kun testeihin on jo valmiiksi niin pitkät jonot, mutta mikä on oikea tapa toimia tilanteessa, jossa flunssaa pukkaa koko ajan, mutta ei siis ole yksi ylipitkä flunssa, vaan välillä terveenä töihin ja sitten taas iskee...
Kommentit (10)
Mikset sä kysy työterveydenhoidosta?
Vaikka joka päivä. Mä olen käynyt jo 15 kertaa ja toinen lapsistani 8 kertaa ja toinen 6 kertaa. Nega aina kaikilla, mutta lievistäkin oireista pitää mennä testiin.
15 kertaa? Se on kyllä tosi monta. Ei ihme, että on jonoja testeihin...
En ole mennyt vastaavassa tapauksessa uudestaan, eli kun flunssa on uusinut parin viikon sisällä.
En ole käynyt kertaakaan, on jatkuva flunssa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka joka päivä. Mä olen käynyt jo 15 kertaa ja toinen lapsistani 8 kertaa ja toinen 6 kertaa. Nega aina kaikilla, mutta lievistäkin oireista pitää mennä testiin.
Voi herranjestas sentään :D Työnantaja varmaan kiittää tästä, mikäli olet työelämässä, olet siis puolenvuoden sisällä ollut ehkä pari viikkoa töissä, muuten odotellut koronatestin tuloksia, joko omiasi tai lastesi?
Lapsi paratkin, kun jatkuvasti rääkätään.
Ei tietenkään ollenkaan. Jäät vain kotiin ja parannut rauhassa. Vastaisuuden varalta alat hankkia vastustuskykyä: d-vitamiinia, paljon marjoja ja kasviksia, ei sokeria, hiilarit vähemmälle, riittävästi ulkoilua ja varsinkin metsässä oleilua, ruuasta probiootteja ja prebiootteja, muista nukkua ja levätä, vältä stressiä, älä ajattele koronaa, mutta pese kädet usein.
En tajua tätäkään kyllä. Itse en voi olla pois töistä ilman lääkärintodistusta parin päivän oman ilmoituksen jälkeen ja jos menee lääkärille, määrätään tietysti koronatesti. Siihenkö sitten vaan jätetään menemättä?
Kyllähän siihen pitää mennä, jos tulee uusi flunssa eli uudet oireet.
Ihanne testaamisessa on Uudenseelannin malli, ovat onnistuneet todella hyvin torjumaan koronaa. Siellä on drive in testipaikat, joihin voi ajaa, jos esim. aamulla tulee oireita, tuloksen saa käteen samantien ja tietää, voiko jatkaa töihin vai ei.
Meillä ei ole Suomessa vielä niin hienoa systeemiä, mutta sitä rakennetaan ja päästään siihen suuntaan, kun saadaan helppmpia testejä ja varsinkin pikatestejä lisää.
Kyllä pitäisi mennä.
Taudissa ei ainakaan saa mennä töihin.