Osaatko olla tasavertainen kaikille lapsillesi?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 12:50"]
En tiedä. Lapsemme (2) ovat niin erilaisia. Heidän tarpeensa ovat erilaiset ja heidän kanssaan tehdään erilaisia asioita. Kauheasti olen miettinyt olenko tasavertainen. Vaikeaa se ainakin on.
[/quote]
Häh! Siis on vaikeaa kohdella lapsiaan yhtä hyvin? Ehkä olisi kannattanut jättää yhteen jos ei osaa olla tasapuolinen lapsilleen.
Minusta mieheni suosii leikki-ikäistä lastamme taaperon kustannuksella. Antaa viedä leluja kädestä, ei päästä mukaan leikkeihin "koska sotkee" jne. Siksi ehkä tulee itse oltua vastapainoksi pikkuveljen puolella ja annettua hänelle enemmän aikaa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 12:50"]
En tiedä. Lapsemme (2) ovat niin erilaisia. Heidän tarpeensa ovat erilaiset ja heidän kanssaan tehdään erilaisia asioita. Kauheasti olen miettinyt olenko tasavertainen. Vaikeaa se ainakin on.
[/quote]
Häh! Siis on vaikeaa kohdella lapsiaan yhtä hyvin? Ehkä olisi kannattanut jättää yhteen jos ei osaa olla tasapuolinen lapsilleen.
[/quote]
Tuossa ei kerrottu mitään tasapuolisuudesta vaan tasavertaisuudesta, ovat kaksi eri asiaa.
Joo joo eiköhän kaikki kuitenkin tajunnut, että ap tarkoitti tasapuolista. Ei tarvi taas tosta koko ketjua vääntää.
En, eikä tarttekkaan. Toinen hoitaa asiansa mallillaan (nuorempi) ja toinen niskuroi.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 18:03"]
Joo joo eiköhän kaikki kuitenkin tajunnut, että ap tarkoitti tasapuolista. Ei tarvi taas tosta koko ketjua vääntää.
[/quote]
Ei, en tajunnut. Se ei ilmennyt mitenkään kysymyksenasettelusta.
Varmaan, koska kaikki on aina sitä mieltä, että toi sai enemmän oli sitten kyse ajasta, suklaasta, peliajasta, ihan mistä vaan:) Ajattelen asian niin että se kuka tarvitsee saa kohtuudella tarvitsemansa esim. jos hoitaa läksyt ok ei tarvii apua, jos matikka on vaikeaa ja tarvii apua, sitä myös saa. Tasapuolisuutta lienee myös se että olen kiinostunut kaikkien läksyistä ja joskus harvoin katson myös että sen jolla homma sujuu läksyt on tehty.
"Tahallaan" ei suosita toista.
En osaa olla tasavertainen yhdenkään lapseni kanssa, koska minusta lapsen ja aikuisen ei kuulukaan olla tasavertaisia (minulla on siis vielä pienet lapset, tilanne varmaan muuttuu, kun kasvavat aikuisiksi).
Kyllä haluamme olla tasapuolisia ja tosissamme myös haluamme yrittää sellaisia olla. Meillä kotona on perusperiaate aina ollut se. Miehen kotona valitettavasti ei.
Ap, tarkoitatko tasapuolista? Lapsilleni olen mielestäni tasapuolinen. Mieheni kanssa olen ehdottomasti tasavertainen.
Mahdollisimman paljon. Tottakai nuorempi vaatii enemmän huomiota kuin vanhempi, mutta onhan se vanhempi tietenkin saanut samanikäisenä vähintääkin saman huomion.