kilpirauhasen vajaatoiminta?
Tilasin ajan labraan, mutta mietin onkohan kilpirauhasen vajaatoiminta, koska en saa laihdutettua ruokavaliolla ja liikunnalla, vaikka kaiken huomioon ottaen pitäisi. Pari kiloa lähtee, mutta sitten paino jumii ja alkaa taas nousta. Kuulo on huonontunut, aloitekyvyttömyyttä on, jotkin sanat ovat hukassa joka on erittäin kummallista minulle, ummetusta ja lyhyt pinna. Aikaisemmin arvot ovat olleet vajaatoiminnan rajoilla.
Kuulostaako tutulta te joilla on vajaatoiminta? Kuinka pian olette saaneet avun lääkkeestä ja millä annoksilla? Vaikuttaako noihin oireisiin eli mikä korjaantunut?
Kommentit (4)
Kyllä se voi olla, jos oireilee, eikä niitä saa millään muulla selitettyä. Lääkärit kyllä yrittää... Mulla aloitettiin hoito, vaikka TSH oli 2,4 Sain vihdoin elämäni takaisin.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 23:41"]
Tilasin ajan labraan, mutta mietin onkohan kilpirauhasen vajaatoiminta, koska en saa laihdutettua ruokavaliolla ja liikunnalla, vaikka kaiken huomioon ottaen pitäisi. Pari kiloa lähtee, mutta sitten paino jumii ja alkaa taas nousta. Kuulo on huonontunut, aloitekyvyttömyyttä on, jotkin sanat ovat hukassa joka on erittäin kummallista minulle, ummetusta ja lyhyt pinna. Aikaisemmin arvot ovat olleet vajaatoiminnan rajoilla.
Kuulostaako tutulta te joilla on vajaatoiminta? Kuinka pian olette saaneet avun lääkkeestä ja millä annoksilla? Vaikuttaako noihin oireisiin eli mikä korjaantunut?
[/quote]
No voihan se olla jos aiemminkin ollut rajoilla. Kuulostaa tutulle, itsellä lähinnä kaamea väsymys ettei jaksa tehdä mitään vaan tulee nukuttua paljon, paleltaa, ummetusta ja aloitekyvyttömyyttä, hiukset harventuneet ja kuukautishäiriöitä tullut vaikka ennen ne olivat aina säännölliset... Ja toki paino pyrkii nousemaan vaikka ruokailutapoja en ole muuttanut, muutama kilo tullut lyhyelle aikaa. Olen vasta saanut lääkityksen enkä ole kovin suurta eroa huomannut vielä, eli varmaan pitää nostaa myöhemmin. Hetkittäin tulee ihmeellinen virkeyden tunne mutta toisaalta tuntuu että väsyttäisi entistä enemmän... Uskon kuitenkin että kunhan saan annostuksen kohdilleen niin oireet vähenevät tai väistyvät kokonaan, jos Thyroxin ei auta niin sitten sitä Armouria. (en nyt muista miten ne kirjoitettiin).
Odottele rauhassa tuloksia, sitten tiedät paremmin. :)
Jos on rajoilla, voi olla jo kuoleman kielissä. Se on vähän yksilöllistä, kuka voi huonosti milläkin arvoilla ja riittääkö pelkkä Thyroxin. Tätä lääkärit eivät osaa ottaa huomioon.
No nuo nyt ovat niitä tyypillisiä oireita. Mutta ovat oireita myös moneen muuhun juttuun.
Onko sinulla tosiaan ollut "rajoilla" jo monta vuotta? Olisi ehkä vihdoin aika hankkia lääkitys.