tarvitseeko vauva oman, uuden kylpyammeen?
Eikö muka voi kylvettää samassa, missä 1v8kk ikäinen esikoinen käy kylvyssä? Ostettiin amme kun esikoinen oli vuoden. Edellinen amme kun jäi mökille. Ehkä sitten kun vauvakin on sen verran iso että harrastaa vesileikkejä ja jos tulee riitaa.. Nyt en näe syytä hankkia uutta vauvalle. Vai tarvitseeko muka uuden tehdaspuhtaan ammeen? Olenko ainut joka kylvettää "käytetyssä", sisarelle uutena ostetussa? Ehkä Kirppisammetta en käyttäisi mutta kai tuota nyt voi?! Kyseessä kun ei ole mikään 20v vanha vaan,8kk käytössä ollut. :D ystäväni suorastaan järkyttyi, kun sanoin että vauvalle ei osteta uutta. Ja ei, 15€ ei ole paha hinta, mutta silti!!
Kommentit (7)
Hirveän epäekologista ajatella että jokainen ihmiskunnan jäsen tarvitsisi oman uuden muoviammeen. Muovihan on hygieeninen materiaali. Meillä kaikki viisi lasta kylpivät samassa Orthexin ammeessa. Nyt se meni kaatopaikalle, mutta olisi sille ehkä vielä jotain käyttöä voinut keksiä, vaikka tomaattien kasvulavana tai jotain.
Olen kylpenyt lapsena samassa ammeessa kuin veljeni ja ihan hyvin oon elämässä pärjännyt.
Kysyin aikanaan samaa ja vastaus oli että voi käyttää vanhaa mutta vauva tarvitsee oman, jota ei käytetä muuhun tarkoitukseen. Eli ei siis jaeta esikoisen kanssa tai säilytetä pyykkejä. Ja tietty pestään ennen käyttöönottoa...
Ei tarvitse.
Meillä on tosin kolmella lapsella (3,3,5v) kolme ammetta. Saunoessa (ja toisinaan muulloinkin) kylpevät niissä kaikki yhtä aikaa.
No oon kyllä liottanu mattoakin lasten ammeessa. Käyhän ne vauvat uimahallissakin vauvauinnissa eikä joka vauvalle oo omaa allasta? Mummolassa ovat polskineet isänsä vanhassa ammeessa.
Meillä oli alkuun vaan yksi amme mutta ostettiin toinen kun vauvakin alkoi viihtyä kylvyssä pidempään. Ammeet mahtuu hyvin suihkun lattialle ja edelleen polskivat siellä viikoittain, nyt lapset 3ja 4v. Kaks ammetta ei vie yhtään enempää säilytystilaa kuin yks(kun ne voi pinota päällekäin) joten sen puolesta voit ap staa hetikin sen toisen ammeeN
meillä käytetään samaa, jos sisaruksella todettu matoja ja syyhyä, silloin pesty aina ennen vauvan vuoroa.
Vanha amme käy hyvin.