Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempaintoimikuntaa taas...joka vuosi..

Vierailija
13.09.2013 |

Ja joka helkkarin vuosi vaan pakotetaan kaikki vanhemmat osallistumaan ja tekemään, leipomaan, myymään ja touhuamaan, huoh.

ihan kuin kaikilla olisi aikaa edes tuollaiseen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 22:24"]

Aika pieni koulu täytyy olla. Mun lasten koulussa on tuhat oppilasta

[/quote]

Surullista:(. Tuhannen lapsen koulu...

Vierailija
22/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kun tästäkin puhutaan ääneen. Vanhempien pitäisi istua miettimään mihin sitä rahaa kerätään? Onko se kuudennen luokan leirikoulu vai vuosittainen pikkujoulu vai mitä? Jos sitä kerätään leirikoulua varten, pitäisi miettiä kuinka kallista leriä ollaan suunnittelemassa (opettajastakin riippuu onko se puoli viikkoa naapuripitäjässä vai viikko italiassa jne)? Meidän lapsen leirikoulu oli yhteishenkeä kasvattava elämysleiri parin tunnin pbussimatkan päässä ja tuli maksamaan n.380e/oppilas ja me maksettiin se rahalla kokonaan.

Jos aloittaa säästämisen vaikka kolmannella, niin vuodessa pitäisi saada säästöön n. 130e. Jos sen taas jakaa 10 kuukauteen niin säästämistä tulisi 13e/kk. Mielummin laitan tuon summan sivuun kuussa kun leivon, myyn, pussitan, istun suunnittelemassa ja organisoimassa rahankeruuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 22:24"]

Aika pieni koulu täytyy olla. Mun lasten koulussa on tuhat oppilasta

[/quote]

Missa maassa? Suomessa ei ole noin suuria kouluja, onneksiko?. Miten siella toimii vanhempien ja koulun valinen yhteistyo. Esim. Yhdysvalloissahan se on aika tiivistä.

Vierailija
24/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakottaa?

Vierailija
25/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 22:35"]

Ihan hyvä kun tästäkin puhutaan ääneen. Vanhempien pitäisi istua miettimään mihin sitä rahaa kerätään? Onko se kuudennen luokan leirikoulu vai vuosittainen pikkujoulu vai mitä? Jos sitä kerätään leirikoulua varten, pitäisi miettiä kuinka kallista leriä ollaan suunnittelemassa (opettajastakin riippuu onko se puoli viikkoa naapuripitäjässä vai viikko italiassa jne)? Meidän lapsen leirikoulu oli yhteishenkeä kasvattava elämysleiri parin tunnin pbussimatkan päässä ja tuli maksamaan n.380e/oppilas ja me maksettiin se rahalla kokonaan.

Jos aloittaa säästämisen vaikka kolmannella, niin vuodessa pitäisi saada säästöön n. 130e. Jos sen taas jakaa 10 kuukauteen niin säästämistä tulisi 13e/kk. Mielummin laitan tuon summan sivuun kuussa kun leivon, myyn, pussitan, istun suunnittelemassa ja organisoimassa rahankeruuta.

[/quote]

joo, varmaan ihan totta, mutta kun tuo ei kaikille sitten sovi kuitenkaan. Ihmettelen kyllä näitä vanhempia, jotka eivät viitsi tehdä mitään tai maksaa mistään oman lapsensa eteen. Itse äänestin tuota 10 e/lukukausi summaa, että lapset pääsisi lähelle leirikouluun, mutta ei. On niin kallista, että kerätään rahaa jollain makkaranpaistolla sitten. Ta-daa. ja vapaaehtoisia makkaranpaistajia oli tasan 4 kpl (ja oppilaita luokassa 26).

Vierailija
26/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 22:04"]

juu, toki se on vapaaehtoista, mutta sitten nämä vanhemmat, jotka eivät osallistu, ovat kyllä tunkemassa sitä nico-pettteriään niille "kivoille retkille" jotka yleensä sillä rahakeruulla katetaan.

[/quote]

Kyse ei ole tunkemisesta vaan koulussa kaikki otetaan mukaan. Jos ei kestä, että itse on tekemässä retkeä myös vapaamatkustajien lapsille niin ei kannata osallistua itsekään.

[/quote]

juuri oikea asenne! todellinen av-mamma puhuu! ei kannata tehdä mitään, kyllä "joku muu" hoitaa munkin asiat. Sossusta täytyy sitten hakea retkirahaa, jos muut vanhemmat ei järkkää mun lapselle mitään kivaa.....

Vierailija
27/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 22:20"]

juu, toki se on vapaaehtoista, mutta sitten nämä vanhemmat, jotka eivät osallistu, ovat kyllä tunkemassa sitä nico-pettteriään niille "kivoille retkille" jotka yleensä sillä rahakeruulla katetaan.

[/quote]

Kyse ei ole tunkemisesta vaan koulussa kaikki otetaan mukaan. Jos ei kestä, että itse on tekemässä retkeä myös vapaamatkustajien lapsille niin ei kannata osallistua itsekään.

[/quote]

juuri oikea asenne! todellinen av-mamma puhuu! ei kannata tehdä mitään, kyllä "joku muu" hoitaa munkin asiat. Sossusta täytyy sitten hakea retkirahaa, jos muut vanhemmat ei järkkää mun lapselle mitään kivaa.....

Vierailija
28/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tähän mennessä minä olen lyönyt tarvittavan rahamäärän suoraan käteen ilman mitään talkoita. Jote vapaamatkustajina ei todellakaan mennä. 

Jos tuo tapa ei miellytä niin ihan sama. 

Vierailija
29/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, en nyt itsekään ole innosta puhkuen mukana, mutta mukana kuitenkin, koska mietin myöskin sitä kuvaa minkä annan lapselleni yhdessä tekemisestä / talkoista ja asenteesta niihin. Lisäksi koen, että lapselle on tärkeää, että hänen jutuistaan ollaan kiinnostunueita, on ne sitten kakun leipomista tai sukan myyntiä.

Vierailija
30/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut vanhempainillassa, että kun retken aika on, maksan lapsen osuuden ihan rahana, meillä on varaa siihen. En aio osallistua myyjäisiin, talkoisiin, mihinkään yhteiseen eikä osallistu lapsikaan. Ja sitten käännyn katsomaan toisia (yleensä äitejä) ja kysyn, eikö kukaan muu todella pysty maksamaan omaan osuuttaan ilman kerjuuta. Ja kas - puolet äideistä ilmoittaa, että he tekevät samoin. Ja näin me vapautamme itsemme leipomisesta jne.