Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en saa perintöjä

Huijattu
25.08.2020 |

Äitini on vuosikausia järjestellyt raha-asioitaan niin, että mitään perintöjä ei jää.
Esim. metsiä "myynyt" kahdelle sisarukselleni noin 10 vuoden ajan. Minä ja veljeni emme näistä "kaupoista" ole olleet tietoisia.
Olen hoitanut äitini asioita viimeiset 30 vuotta. Raha-asiansa hän on hoidattanut muualla.
Mulla on petetty olo, koska näitä on salattu minulta ja veljeltäni.
Tuntuu myöskin, että millään tekemälläni ei ole merkitystä.
En ole erityisesti mitään vaillakaan, mutta nyt on niin kummallinen olo, että en pysty olemaan tekemisissä enää äitini enkä sisarusteni kanssa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ärtymyksesi. Äitisi olisi pitänyt teettää asioiden hoitaminen muilla kuin sinulla, kun sitten omaisuutensa jättää muille. On käyttänyt kiltteyttäsi törkeästi hyväkseen. Voisit ihan hyvin kysyä, miten on omaisuuttaan myynyt ja onko aikomus kohdella lapsia tasapuolisesti. Jos vastaa sinne päin, että tekee omaisuudellaan miten tahtoo, voit vastata, että niin sinäkin jatkossa omalla ajallasi teet jotain muuta kuin autat hänen asioiden hoidossaan.

Vierailija
2/3 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin ärtymyksesi. Äitisi olisi pitänyt teettää asioiden hoitaminen muilla kuin sinulla, kun sitten omaisuutensa jättää muille. On käyttänyt kiltteyttäsi törkeästi hyväkseen. Voisit ihan hyvin kysyä, miten on omaisuuttaan myynyt ja onko aikomus kohdella lapsia tasapuolisesti. Jos vastaa sinne päin, että tekee omaisuudellaan miten tahtoo, voit vastata, että niin sinäkin jatkossa omalla ajallasi teet jotain muuta kuin autat hänen asioiden hoidossaan.

En ole edes ärtynyt. Olen vain järkyttynyt. En ymmärrä, miksi haluaa kohdella lapsiaan näin eriarvoisesti? Sama eriarvoisuus koskee näin myös lastenlapsia.

Kun tämä selvisi minulle lähdin pois saman tien. Enkä pysty edes soittamaan. Enkä pysty tälle yhdelle veljelle kertomaan tätä.

Ja miksi siskokin on salannut! Olen luullut, että meillä on hyvät välit.

Ja äitihän on elossa, että ei ole siinä mielessä perinnöistä kyse, mutta on asiat näin järjestänyt ja nyt muisti heittää niin, että vahingossa näitä asioita lipsauttelee. Aluksi luulin, että puhuu omiaan, mutta näin pienessä kylässä vaitiolovelvollisuuskin on vähän liukuva.

Minkälaisissa valheissa ihmiset elää? En ikinä ole ollut hänen omaisuuttaan vailla. Jos on näin halunnut järjestää, sitten on. Ei sitä olisi salata tarvinnut.

Juurikin nyt äiti tarvitsisi entistä enemmän apua, mutta minä en pysty sinne enää menemään.

Tuntuu kuin kaikki olisi vain valetta. Koko elämä.

Ja nyt minä olen se huono ihminen, joka ei huolehdi äidistään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainneet sun sisarukset järkkäillä omaisuutta itselleen.

Jos kauppoja on tehty lainausmerkeissä niin ilmeisesti käypää hintaa ei ole maksettu.

Tuossa on voinut valitusajatkin jo umpeutui, kun olisi kai sinullekin pitänyt tarjota mahdollisuutta ostaa.

Minä en ymmärrä, mikä saa ihmiset noin toimimaan.

Ainakaan et ole velvollinen äidistäsi huolehtimaan. Vaikka eihän se tunneside noin vain lopu. Tai saattaisi kyllä itselläni loppuakin.

Keräile voimia ja kerro veljellesikin. Saat varmasti häneltä tukea.