Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko raskaana?

apua
25.08.2020 |

elikkä, mulla on tullut viimekuussa sellasta ylimäärästä rusehtavaa vuotoa, sekä eilen ja toissapäivänä ennen menkkojani. minulla on yaz-pillerit ja ne on olleet minulla käytössä 1,5 vuoden ajan ehkä ylikin, (en ole varma). ja tälläistä ei ole ennen tullut. olen ottanut pillerini säännöllisesti ja minulla on poikaystävä jonka kanssa olemme kohta olleet vuoden yhdessä. minulla on ollut viimepäivinä päänsärkyä, ja sunnuntai-aamuna minulla oli todella kova mahakipu, joka johti ihan jäätävään ripuliin :D. eli voinko mä olla raskaana, vai johtuuko jostakin muusta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae raskaustesti.

Vierailija
2/17 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosiis se olis tarkotus mutta se pitäis tehä huomenna aamulla, mut tässä nyt kyselen että voinko olla ku alkaa paniikki iskemään D: onko se miten luotettava jos teen sen illasta sitte ku pääsen kotii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin oireisiin voi olla monta syytä joten aloita raskaustestistä. 

Vierailija
4/17 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ripuli ole yksi oire koronasta? Mitä muuten teit lauantaina, ettämaha oli sitten kipeä sunnuntaina. Krapulakin voisi olla yksi syy. Mutta helpoin lienee aloittaa raskaustestistä, sillä sen tulosta ei tarvitse odotella päiväkausia kuten koronan tulosta. Nyt hopi hopi kauppaan tai apteekkiin ostamaan testi.

Vierailija
5/17 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua! kirjoitti:

nosiis se olis tarkotus mutta se pitäis tehä huomenna aamulla, mut tässä nyt kyselen että voinko olla ku alkaa paniikki iskemään D: onko se miten luotettava jos teen sen illasta sitte ku pääsen kotii

Positiivinen on positiivinen, teet sen mihin aikaan vuorokaudesta hyvänsä. Jos raskaushormonia on vähän (raskaus hyvin alkuvaiheessa), näyttää testi sitä herkemmin plussan, mitä pidemmän aikaa virtsa on ollut rakossa.

Oireistasi ei todellakaan voi tehdä jontopäätöstä suuntaan eikä toiseen. Mutta se raskaustesti kannattaa tehdä ennen kuin hakeudut lääkäriin. Itselläni on joskus ollut tilanne, että arvoin, teenkö raskaustestin vai varaanko lääkäriajan. Päätin sitten tehdä ensin raskaustestin, ja katsoa sen jälkeen, onko vielä tarvetta lääkäriajalle, vai varaanko suoraan neuvola-ajan.

Vierailija
6/17 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo siis mut pistettiin nuhan takia korona-testehin, ja se oli negatiivinen joten koronaa ei ainakaan ole. mulla on ollut pitkään ummetusta ja kaikki sitten tulee ulos heti todella löysänä. meinas näkö siellä vessassa lähtee.

Vierailija
7/17 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis kävin tänään koulun terkkarilla kysymässä että voinko olla raskaana niin hän ohjeisti mut soittamaan e-neuvolaan ja sitten soitin, niin siellä sanottiin että vuoto on normaalia ja päänsärky ja hetken ripuli voi johtua myös viime viikon nuhasta niinkuin jälkioireina, mutta itseäni ihmetyttää kun sellaista ei ikinä ole ollut. äitille kerroin ja hän on mun tukena tuli sieltä positiivinen tai negatiivinen. olen siis vasta aloittanut opiskelut niin vähän jännittää. kerroin juuri poikaystävällekkin että vähän jännittää, hän rupesi vitsiä heittämään, joten hän varmasti on myös tukena.

pitää tehä raskaustesti.

Vierailija
8/17 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin voi tehdä milloin vain, osta tuplapkkaus. Jos negatiivinen niin uusi testi aamulla. Jos raskaus jokusen viikon pidemmällä niin kyllä päivälläkin tulee plussa, hailakka haamuviivakin on plussa

Vierailija
9/17 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut sillai?

Vierailija
10/17 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

update: tein testin yks ilta ja seuraavana aamuna, molemmat oli negatiivisia eikä haamua näkynyt. mulla tulee vieläki ruskeeta pientä vuotoo, menkkojen olisi pitänyt alkaa mutta ei ole alkanut, huomenna menee viimeinen valkoinen pilleri. jos menkat ei ala huomenna niin teen raskaustestin uudelleen. kiitos kaikille neuvoista!

Vierailija
11/17 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on keskustelupalsta, ei raskaustesti. Joten täältä et saa luotettavaa vastausta kysymykseesi.

Vierailija
12/17 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtutulehdus se on

Vierailija
13/17 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en niin, tiedän sen. mutta haluan vain kuulla mielipiteitä että onko mahdollista että _olenko raskaana_ koska testi näyttää negatiivista. mistä tämä ruskea vuoto johtuu?!

Vierailija
14/17 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitauti??

Vierailija
15/17 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on keskustelupalsta, ei raskaustesti. Joten täältä et saa luotettavaa vastausta kysymykseesi.

LOL HAHAHAHA kiitos näistä nauruista :''''DDDDD

Vierailija
16/17 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös jokin tulehdus tai esimerkiksi kysta, nekin tekee samanlaisia oireita ja ruskeaa vuotoa. Myös virtsatietulehdus kannattaa sulkea pois. Tuskin olet raskaana, jos molemmat testit negatiivisia.

Vierailija
17/17 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitautitesteissä kannattaa myös käydä, äidinkielentuntien lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi