Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan vaihto puolison ajamien arvojen takia?

Vierailija
13.09.2013 |

Ympäripyöreä esimerkki: mies poliitikko, joka vastustaa yksityisautoilua päätyökseen. Vaimo myy Hummereita kotiäideille kauppakasseiksi.

Olen nyt tässä tilanteessa, symbolisesti, en ole autokauppias. Tilanne on raastava. Teen työtä, josta pidän, mutta se on nappikauppaa verrattuna miehen tuloihin ja asemaan. Miehellä arvoihin perustuva työ, arvoja ei voi muuttaa. Minun työni voi muuttaa, muttei helposti. Ja joka tapauksessa pitäisi vaihtaa työhön, josta en tykkää niin paljon kuin nykyisestä työstäni. Jota siis suorastaan rakastan.

Mitä tekisit?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan hyvä pointti tuo, että jos työsi on laillista hommaa, niin en näe ongelmaa.

Jos miehesi on poliitikko ja vastustaa turkistarhausta ja sulla on turkistarha, niin lähinnä ongelma voi olla perheen sisällä.

Vierailija
22/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varsinaiset laittomuudet ja moneen kertaan mainitut vihreät arvot vs. muut arvot sekä politiikka yleisesti jätetään pois niin keksin seuraavat mahdolliset vastakkainasettelut:

palkansaajat vs. työnantajat

köyhtä/työttömät vs. elinkeinoelämä

Luonnontieteellinen vs. humanistinen maailmankuva

Anarkismi vs. laillisuuden puolustaminen (esim. eläinaktivisti joka hyväksyy myös laittomat keinot on naimisissa poliisin kanssa, joka haluaa edetä urallaan poliisiorganisaation sisällä. Tai toinen on katutaiteilija ja toinen stop töhryille projektin vetäjä :)).

Suurteollisuus vs. pieni ihminen (esim. toinen isossa lääkefirmassa, toinen AIDS-kehitysyhteistyössä)

Osuiko mikään lähelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät nyt saisivat itsemurhia mahdollisimman paljon. Niin poliittisia, kuin oikeitakin. Päästäisiin siitäkin syövästä eroon joskus.

Vierailija
24/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:08"]

Nimenomaan hyvä pointti tuo, että jos työsi on laillista hommaa, niin en näe ongelmaa.

Jos miehesi on poliitikko ja vastustaa turkistarhausta ja sulla on turkistarha, niin lähinnä ongelma voi olla perheen sisällä.

[/quote]

Tällaisesta asiasta nimenomaan kyse. Teen laillista työtä, mutta työstäni ollaan montaa mieltä. Ja mies on eri mieltä. Ollaan vaihdettu työtä molemmat viimeisen 1,5 vuoden aikana ja nyt alkaa tiet työmielessä erkaantua.

ap

Vierailija
25/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kimurantti homma, mutta koska työstäsi pidät niin en kyllä vaihtaisi. Jos mies on siis eri mieltä sinun työsi arvoista, niin mitä mieltä sinä olet miehen työn arvoista? ihan kiinnostaa, taloudellisen painotuksen jo kerroit.

Vierailija
26/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:26"]

Ympäripyöreä esimerkki: mies poliitikko, joka vastustaa yksityisautoilua päätyökseen. Vaimo myy Hummereita kotiäideille kauppakasseiksi.

Olen nyt tässä tilanteessa, symbolisesti, en ole autokauppias. Tilanne on raastava. Teen työtä, josta pidän, mutta se on nappikauppaa verrattuna miehen tuloihin ja asemaan. Miehellä arvoihin perustuva työ, arvoja ei voi muuttaa. Minun työni voi muuttaa, muttei helposti. Ja joka tapauksessa pitäisi vaihtaa työhön, josta en tykkää niin paljon kuin nykyisestä työstäni. Jota siis suorastaan rakastan.

Mitä tekisit?

[/quote]

Ai kauhee kun mä luin että : työpaikan vaihto puolison ajamien _ karvojen_ takia. No mut ollaanhan tässä av:llä, joten sopii teemaan.

Vierailija
27/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap itse olet mieltä miehesi töistä? Arvostatko sitä vai onko arvostamattomuus molemminpuolista?

Vierailija
28/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap itse olet mieltä miehesi töistä? Arvostatko sitä vai onko arvostamattomuus molemminpuolista?

Vierailija
29/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 15:25"]

aika kimurantti homma, mutta koska työstäsi pidät niin en kyllä vaihtaisi. Jos mies on siis eri mieltä sinun työsi arvoista, niin mitä mieltä sinä olet miehen työn arvoista? ihan kiinnostaa, taloudellisen painotuksen jo kerroit.

[/quote]

Minä vastustan sitä asiaa, mitä mies ajaa. Tai en suorastaan vastusta, vaan hyväksyn vaihtoehtoisen tavan toimia. Ja sitä työtä teen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän