Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö linnut teidän omenapuissa nokkimassa reikiä omenoihin?

Vierailija
13.09.2013 |

ketuttaa, ensin mansikat ja viinimarjat, nyt omenat...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy, tiaiset.

Vierailija
2/14 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:20"]

Käy, tiaiset.

[/quote]

Mä olen epäillyt rastaita, niitä kun aamuisin pelmahtelee pihalla. Tinttien maine meni kyllä jo viime talvena, kauheita ganstereita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:20"]

Käy, tiaiset.

[/quote]

Mä olen epäillyt rastaita, niitä kun aamuisin pelmahtelee pihalla. Tinttien maine meni kyllä jo viime talvena, kauheita ganstereita

[/quote]Meillä sinitiainen jäi rysän päältä kiinni. Tai siis omenan päältä.

Vierailija
4/14 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina ne nokkii kauneimmat ja mehevimmät!

Mansikoita suojelemaan laitettiin puskan juurelle lapsen muovinen värikäs leikkikäärme - saivat olla rauhassa. Ehkä omenapuun latvaan pitäisi viritellä joku feikkipetolintu?

Vierailija
5/14 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei ole marjoja eikä omenoita, nokkivat kaiken muun, minkä vain nokkiinsa saavat. Ovikransseja on mennyt jo lukemattomia. Tekstiilisydämillä koristellusta kranssista nokkivat pumpulit sisältä ja muovisilla puolukoilla koristellusta kranssista söivät ne muovipuolukat!

Vierailija
6/14 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät - eilen aamulla huomasin jopa tikan naputtelemassa omenaa :D ...meillä jää omput ja marjat usein keräämättä, joten haitaksi tuo ei ole, saavatpahan linnut ruokaa ja me silmäniloa!

Olen kuullut, että juuri tuollaisella "feikkipetolinnulla" saisi lintuja peloteltua marjojen/omenoiden kimpusta, ja myös sama kikka estämään lintujen lentelyn ikkunoihin (ne kun eivät esim. metsän heijastusta ikkunasta välttämättä erota). Mustaa kartonkia + sopivaa lankaa/narua ja siluetin leikkelyyn! Netin luulisi olevan pullollaan ohjeita tuohon, ja jollei, niin ainakin esim. wikipedia tms. tarjonnee kuvia petolinnuista, joten mallin siluettiin löytänee helposti.

Toinen vinkki (toimii ainakin mansikkapellolla, ehkä myös marjapusikoiden kanssa?) muistuu lapsuudestani, isovanhempani pingottivat (sopivan löysälle kuitenkin) n. metristen keppien väliin vanhojen c-kasettien nauhaa. Tuuli hoiti loput: nauhat välkehtivät auringossa ja niistä syntyi kumma ääni. Tässä konstissa ehkä myös kokeilemista? toki huomioiden ettei c-kasetti/videokasettinauha aiheuta vaaroja eläimille/lapsille jne.

Vierailija
7/14 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narun väliin laitetun cd-levytkin ajaa asiansa. Petolinnunkaan ei tarvitse olla kummoinen: mulla riitti ihan mustat urheiluhousut ajamaan petolinnun asemaa. Lepattivat tuulessa = petolintu.

Vierailija
8/14 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy

Vierailija
9/14 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän linnut ei kyllä sellaista tee

Vierailija
10/14 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy tikka

Vierailija
11/14 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä se on linnuillakin. Ei linnut pysy poissa millään pelättimillä, niiden teho kestää korkeintaan päivän.  Pikkulinnut aiheuttavat kuitenkin aika vähän vahinkoa. Rastaat ja harakat voi pitää poissa verkoilla.

Vierailija
12/14 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaa puutarhasi. Linnuilla ja eläimillä on kova nälkä ja marja mehukas maukas, tee niille erikseen omat paikat mistä saa ottaa. 

Vierailija
13/14 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, jokaiseen yksi reikä. Samoin kirsikoihin, jokaiseen yksi reikä. Se tuntuu olevan lintujen ym. oravien tapa. Joku on sanonut että eläimet eivät hassaa ruokaa, mutta meidän puutarhassa on asia aivan päinvastoin.

Vierailija
14/14 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla kay hirvi syomassa omenoita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi