Onko sinulle tehty koronatesti?
Kommentit (43)
Kirveli ihan helkutisti. Mutta pikkujuttu kaikenkaikkiaan.
Olishan tuo peräaukosta otettava testi paljon parempi. Etenkin kun tulos on luotettavampi. Korona on senverran vakava tauti, ettei minkään häveliäisyyden vuoksi pitäisi suosia huonompaa testitapaa.
Ei ole otettu koska ei ole ollut syytä ottaa. Turhaan en mene.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole otettu koska ei ole ollut syytä ottaa. Turhaan en mene.
Ei siihen välttämättä henkilökohtaista syytä tai oireita vaadita.
Minut määrättiin testiin jotta pääsin hengityselinsairauksiin erikoistuneelle lääkärille vaikkei ollut yhtään mitään oireita. Ja oli pakko päästä lääkäriin joten menin testiin. Hyvä vaan että suojellaan lääkäreitä tässä tilanteessa myös.
Testi itsessään ei tuntunut miltään, mutta varmasti eri asia jos on mitään flunssan yms oireita.
Ekalla kerralla sattui ja jyysti nenäontelon verille. Tokalla kerralla tikku meni nieluun, eikä juuri tuntunut. Luulen, että eka testi tehtiin väärin ja antoi siksi väärän negatiivisen, koska olin ollut kotona viikon koronapositiivisen perheenjäsenen kanssa. Sairastuin 2 pvää testin ottamisen jälkeen samoihin oireisiin, kuin koronapotilas, jota hoivasin.
On tehty. Kutitti. Ei sen kummempaa.
On otettu, ei se tuntunut niin kamalalta, mitä kuvittelin, nopeasti ohi
Vierailija kirjoitti:
On otettu. Nenästä lensi veri suihkuna loppupäivän ja osa aivoistakin tais valua mukana.
Tuostako se johtuu, että tällä palstalla on nykyisin niin aivotonta keskustelua? Palstan modelle on kai käynyt vielä pahemmin kuin sinulle, eli on raukka menettänyt aivonsa lähes kokonaan koronatestin seurauksena.
Olen käynyt. Se testaaja yritti kairata sen tikkunsa läpi jostain, mistä se ei läpi (onneksi) mennyt. Huusin suoraa huutoa.
Helpompi testi lisäisi varmasti testissä käyvien määrää.
Yalen yliopiston testeissä sylkinäytteestä tehty testi antoi luotettavammat tulokset kuin nenänielunäytteestä tehty.
Vierailija kirjoitti:
ei ja en ikinä mee testiin
Jos joudut sairaalaan, se tehdään sinulle, halusit tai et.
Ei ole tehty. Ei ole ollut aihetta.
Sattui niin s...tanasti ja kirvely jatkui suunnilleen vuorokauden. Taitaa olla aika yksilöllistä.
Yhdeksän kertaa on tehty. En usko itsekään.... Mutta voin sanoa, että testaajissa on isoja. Eka testi oli keväällä ja se sattui. Ei varmaan vielä osattu tekniikkaa. Seuraava testi ei sattunut yhtään, alkusyksystä. Suurin osa kerroista vaan tuntui ikävältä ja kotiin palattua ei edes huomannut olleensa testissä. Älkää turhaa pelätkö testiä, sitä voi verrata rokotuksen ottamiseen: hetken pistää ja sitten on ohi.
Kolme kertaa, vähän kirvelee, mutta vain hetken. Ekalla kerralla näytteenottaja yritti vasemmasta sieraimesta eikä onnistunu, joten sen jälkeen oon osannut sanoa aina, että oikeesta saa helpommin.
Tuloksetkin on tullu joka kerta suunnilleen kuudessa tunnissa (Helsingin ilmasissa näytteenotoissa oon käyny). Ei mitään syytä pelätä hetken epämiellyttävää oloa, se ei oikeesti kestä ees kymmentä sekuntia.
On tehty. Ei se tuntunut juuri kummemmalta kuin vettä menisi nenään. Nieleskellä ei kannata, ja päätä kannattaa pitää mahdollisimman takakenossa.