Lue keskustelun säännöt.
Kääk!
13.09.2013 |
Mulla alkoi toissapäivänä karsea kutina alapäässä. Hiivaa mulla ei oo koskaan ollut todettuna (olen siis 16v.) eikä vaikuta oireiltaan hiivalta.
Tosiaan, mulla on klitoriksen tienoilla kova kutina ja sen vasemmalla puolella ihossa selvä turvonnut kohta. Myös sisemmät häpyhuulet kutisee jonkin verran. Olen nyt pessyt pari kertaa päivässä ja rasvannut hyvin perusvoiteella, kotona ilmakylpyä paljon alapäälle. Mistähän vois olla kyse? Onko kohtalotovereita? HELP!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
"Tavallisiin oireisiin kuuluu myös kovaa tai pienempää kutinaa. Joskus limakalvot, häpyhuulet tai häpykieli saattavat turvota tai punoittaa. Peilillä katsoessa saattaa nähdä kirkkaanpunaista ihottumaa. Hiivatulehduksessa limakalvo on helposti halkeileva ja siksi virtsatessa ja pyyhkiessä tuntuu usein kirvelyä."
Minun mielestäni ainakin osa oireistasi voisi aivan hyvin viitata hiivatulehdukseen, tuo kutina ja turvotus nyt ainakin. Tosin voi aivan hyvin olla muutakin, itselläni oli kerran aivan järkyttävä kutina alapäässä, kuvittelin jo jos minkäsortin tautia, mutta loppujen lopuksi se paljastui ihan perus virtsatieinfektioksi, jonka ainoa oire tosiaan oli tuo kutina.
Kannattaa ehkä lääkärissä käydä, jos ei asetu. Mutta jos se on esim. tuo hiiva, niin ei kannata koko aikaa olla pesemässäkään alapäätä, se ei siihen vaivaan auta yhtään, päinvastoin.