Mistä ostatte syyskoristeet? Olisipa Suomessa Hobby Lobby, Target, Homegoods, TJ Maxx
En löydä esim, isoja koristekurpitsoja mistään. Sellaisia keinotekoisia, ei kasvatettuja. Finnmarilla on vähän syyskoristeita, mutta haluaisin kierrellä kunnolla syyskoristeosastolla jossain kaupassa.
Kommentit (164)
Miksi pimempänä aikana vaihdetaan verhot ja matot tummempiin? Mikä järki?
Vierailija kirjoitti:
Kurpitsat näyttää omaan silmään jotenkin tökeröiltä, millä muulla sais luotua syksyfiilistä? Yks oranssi kynttilä löytyy. :D
Minulla on vaahteraköynnöksiä muutama, pari syksyisempää pöytäliinaa ja käsipyyhettä ja pimeneviin iltoihin sopivat myös pienet "jouluvalot". Pienet jouluvalot olen saanut ostettua Suomesta joulun alelaarista, samoin osan pyyhkeistä löysin kauan aikaa sitten Suomesta. Loput olen joutunut tilaamaan tai tuomaan ulkomailta.
Ihanaa, tekokurpitsat, teko-omenat ja tekosipulit esiin, kun syksy tulee.
Oi että toivoisin samaa! Jossain Finnmarilla joku kämänen yks muovikurpitsa maksaa maltaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekologisempi elämäntapa olla ostamatta rihkamaa.
Samaa mieltä. Sisusta niin ettet kyllästy ja kierrätä vaikka verhoja ja tyynyjä kaapista esille aina uudestaan vuodenajan mukaan, jos vaihtelua tarvitset.
No vtttu jos niitä koristeita ei vielä ole ja haluaa ne kerran ostaa? Luuletko, että joka vuosi ostetaan uudet?
Ah, pääsispä käymään Targetissa tai Home Goodsissa!
Suomessa koristelu ylipäänsä tosi niukkaa. Myöskään vuodenaikojen mukaan ei juurikaan vaihdeta koristeita. Minimalista, nuukaa, (ankeaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo kurpitsakoristeet ole myöhäissyksyn juttuja ennemmin kuin elokuun, joka on vielä kesäkuukausi?
Syyskuuhun on kuusi päivää...
Syyskuu ei olekaan myöhäissyksyä. Lokakuun loppu alkaa vasta olla.
Marraskuun loppu on myöhäissyksyä.
Erittäin myöhäissyksyä, koska joulukuu on jo talvikuukausi.
Syyskuu on alkusyksyä, joten kyllä lokakuun loppu jo loppusyksyä alkaa olla.
Kertauksen vuoksi:
Talvikuukaudet: Joulu, Tammi, Helmi
Kevätkuukaudet: Maalis, Huhti, Touko
Kesäkuukaudet: Kesä, Heinä, Elo
Syyskuukaudet: Syys, Loka, Marras
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kaipaisin TK MAXXia tänne. Asun itsemurhayksiössä, kun muuhun ei nyt sinkkuna pääkaupunkiseudulla ole varaa ja työt ovat täällä. Vähän vaihtelua siihen, ettei iske mökkihöperyys, saan laittamalla asuntoa aina hieman eri näköiseksi vuoden aikojen mukaan. Jo erilainen pöytäliina, kynttilät ja parit koriste-esineet piristävät. Onhan keväällä pääsiäinen ja siitä tavallaan saa "kevätkoristelun" niin halutessaan.
Saksassa syyskoristelu on ihan normaalia ja kaupat pursuvat syysaiheisia juttuja sekä nykyään vähän Halloween kamaa. Olen ostanut sieltä muutamia syyskoristeita, kuten pari kurpitsaa ja hienompia tuoksukynttilöitä.
Syyskoristelu ei nyt tarkoita sitä, että joka helvatan syksy pitää saada uudet koristeet. Ihan samoin minä kierrätän noita paria kurpitsaa ja tiettyä pöytäliinaa kuin joulukoristeitakin.
Olen ostanut saksalaisesta Klingelistä jonkin verran kausi-koristeita. Sekä Saksassa että Englannissa kausi-koristelu on iso asia ja niitten verkkokaupoista löytää kaikkea kivaa.
Ah, Finnmarilla oli muutama kiva juttu, mutta muuten syystyyli on heilläkin neutraalin skandinaavinen, joka ei hirveästi erotu ns. normaalista sisustuksesta harmaine, valkoisine ja ruskeine sävyineen.
Itse haluaisin, että kotini näyttäisi syksyllä tältä suunnilleen, mutta Suomesta moisia koristeita ei tahdo löytyä millään. Jos tiedätte jonkun paikan, vinkatkaa!
http://www.zarealestate.com/backend/wp-content/uploads/2013/07/fall-dec…
https://img1.southernliving.timeinc.net/sites/default/files/styles/resp…
http://blogdailyherald.com/wp-content/uploads/2014/10/fireplace-mantel-…
Samoin pidän tunnelmallisesta Halloween-koristelusta, jossa on syksy mukana.
https://architectureandinteriordesign.files.wordpress.com/2013/10/goods…
http://homeklondike.site/wp-content/uploads/2013/10/1-bank.jpg
https://www.sheknows.com/wp-content/uploads/2018/08/290297419_J73FTt7h_…
Youtubesta löytyy paljon videoita aiheesta : "Hobby Lobby Fall Decor 2020". Siellä on ihania koristeita ja sieltä saa paljon uusia ideoita. Suosittelen. Käykää katsomassa. :)
- ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kaipaisin TK MAXXia tänne. Asun itsemurhayksiössä, kun muuhun ei nyt sinkkuna pääkaupunkiseudulla ole varaa ja työt ovat täällä. Vähän vaihtelua siihen, ettei iske mökkihöperyys, saan laittamalla asuntoa aina hieman eri näköiseksi vuoden aikojen mukaan. Jo erilainen pöytäliina, kynttilät ja parit koriste-esineet piristävät. Onhan keväällä pääsiäinen ja siitä tavallaan saa "kevätkoristelun" niin halutessaan.
Saksassa syyskoristelu on ihan normaalia ja kaupat pursuvat syysaiheisia juttuja sekä nykyään vähän Halloween kamaa. Olen ostanut sieltä muutamia syyskoristeita, kuten pari kurpitsaa ja hienompia tuoksukynttilöitä.
Syyskoristelu ei nyt tarkoita sitä, että joka helvatan syksy pitää saada uudet koristeet. Ihan samoin minä kierrätän noita paria kurpitsaa ja tiettyä pöytäliinaa kuin joulukoristeitakin.
Olen ostanut saksalaisesta Klingelistä jonkin verran kausi-koristeita. Sekä Saksassa että Englannissa kausi-koristelu on iso asia ja niitten verkkokaupoista löytää kaikkea kivaa.
Kiitos, Klingel menee heti tsekkaukseen! :)
Vierailija kirjoitti:
Löysin viimevuonna haaparannan ica maxista ison samettisen kurpitsan
Voi hitto, minäkin naureskelin aluksi näille syyskoristeille, mutta nyt on pakko saada iso samettikurpitsa! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostetut vuodenaikakrääsäkoristeet tuntuu oudolta ajatukselta.
Syyskoristeet, talvikoristeet, kevätkoristeet, kesäkoristeet?No miksi avaat ketjun jossa nimenomaan puhutaan siitä mikä sinusta on outoa?
No vaikka sinua kiusatakseni.
Tässä kiteytyi palstan ydin. Ketjuissa kirjoittelee suurimmaksi osaksi ne, jotka haluavat vain kiusata muita. Entiset koulukiusaajat, nykyiset työpaikkakiusaajat.
Joskus olisi ihan kivoja keskustelunaiheita, mutta ne aina vääntyvät tähän vänkäämiseen ja kiusaamiseen. Ketjuun tulee tuhat kommentoimaan, kuinka typerä aloittaja on tehdessään niin tai näin.
En osta mitään hölmöjä vuodenaikakoristeita. Vältän kaikkea turhaa krääsää. Järkkyjä noi jenkkisisustukset jotka pursuaa krääsää.
YouTube on täynnä kaikenlaisia DIY videoita eli tuunaa ja tee ite, saat ainakin mieluisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, pitääkö syksyäkin varten nykyään koristella???? WTF
Sinun ei ole pakko, jos et pidä mistään kauniista. Mutta kyllähän nyt syyskrysanteemit, syksyinen ovikranssi, oranssit kynttilät ja syksyiset servetitkin jo tekee syksyisen fiiliksen. Mutta aina voi mököttää harmaassa kopissa ja kiroilla, jos se on se sinun juttusi. No fence.
No fence = Ei aitaa. Ei kannattaisi brassailla olemattomalla kielitaidolla.
Suomessa on niin ankeeta! Aina vaa ne perus Jyskit ja korruptio Maskut.... mistään ei koskaan saa mitään kivaa!
En halua ajatella syksyä kesällä.