Kokemuksia CC-voiteista?
Eli meikkivoiteen hankinta alkaa olla edessä, ja haluaisin kokeilla CC-voidetta, kun niitä on niin hypetetty. BB-voidetta en ole voinut harkitakaan kun niistä kaikki on olleet liian tummia/oransseja. Olen siis tosi vaaleaihoinen, en rusketu koskaan ja palan helposti. Finnejä tulee vielä jonkun verran (hormonifinnejä) ja verisuonet on aika pinnassa, eli naamani punoittaa usein.
Onko teillä kokemuksia, että onko CC-voiteet mistään kotoisin? Mammuttimarkkinamainoksessa näyttää olevan Lumenen ja Lorealin CC-voiteet tarjouksessa kympillä, kannattaako kokeilla niitä ensalkuun? Ja kumpaa mieluummin? Kotimaisuuden perusteella valitsisin Lumenen, mutta en ole niin tiukkis, jos joku muu on laadukkaampi tuote...
Kiitos neuvoista! :)
Kommentit (8)
Itse olen käyttänyt tuota Lumenen CC-voidetta keväästä asti ja olen ollut tosi tyytyväinen! Peittää ja tasoittaa ihon värin juuri sopivasti, eikä jätä pakkelimaista ilmettä. Kesällä tuo oli aivan ihana aurinkosuojan vuoksi; ei tarvinnut koskaan laittaa rasvaista aurinkorasvaa naamaan. Sulle saattaisi sopia se vaalein light-sävy.
Joo, lorealin CC on tosi hyvä, kun on ruskettunut. Keväällä oli aivan liian tummaa, mutta nyt näyttää hyvältä, kun ei päivettyneeseen ihoon meikkivoidettakaan oikein tarvitse.
Mulla on olltu Lumenea ja L'Orealin punoittavalle iholle tarkoitettua.
Lumene: En tykkää yhtään. Kauhean paksua, paksumpaa kuin oikein mikään käyttämäni meikkivoide. Lisäksi varsin rasvaista, vaatii rasvoittuvalla ihollani paljon puuterointia. Lisäksi CC-voide-puuterikerros ilmeillessä paakkuuntuu iholla niin että jää ilmerypyt, joita ei ilman meikkiä jää. Ne siis esim. hymyillessä painuvat siihen voiteeseen ne kurtut.
L'Oreal CC: Ei peitä mitenkään ihan hirveän paljon itsessään, mutta couperosa-punaisuuden häivyttää todella huomaamattomasti ja siististi. Tätä en voi levittää koko naamalle vaan vain punoittaville alueille, koska voide on sellaista kellertävän beigeä että punaisuus peittyy, ja en halua värjätä koko naamaani "keltatautiseksi". Muttta tuo on itse asiassa minusta hyvä vaan, että voidetta voi käyttää vain paikallisesti punoittaville alueille. Rajaa CC-voiteisen ja meikittömän ihon välillä ei huomaa lainkaan, koko iho näyttää meikittömältä ja tasaväriseltä. Tykkään paljon tästä.
Mä oon tykännyt Lumenen CC:stä tosi paljon. Ostin sen keväällä ja oli kovassa käytössä siihen asti, että jäi kesällä liian vaaleaksi. Kohta rusketus on varmaan kuitenkin kulunut sen verran hyvin, että pääsen taas käyttämään sitäkin :)
Mulle sopii siis tosi hyvin: peittää hyvin, mutta lopputulos on luonnollinen ja kevyt. Laitan CC:n päälle kevyen kerroksen puuteriakin kestävyyden parantamiseksi, mutta siitäkään huolimatta lopputulos ei ole "meikatun" näköinen.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 15:10"]
Mä oon tykännyt Lumenen CC:stä tosi paljon. Ostin sen keväällä ja oli kovassa käytössä siihen asti, että jäi kesällä liian vaaleaksi.
[/quote]
Ne värit on kyllä tosi vaaleat. Mulla on se tummin sävy "Deep" ja sekin oli ruskettuneena liian vaaleaa. Nyt kun on jo vähän iho vaalennut alkaa olla sopivaa. Enkä ole mikään tosi tumma, vaikken tosiaan ihan kalpeimmasta päästäkään, semmoinen oliivibeigen värinen.
Eli äänet jakautui 1 Garnierille, 1 Lumenelle ja 1 Lorealille, Lumenelle myös yks miinusääni. Noi pohdinnat värisävyistä ruskettuneena ja talvella jätän huomioimatta, olen tosiaan ollut joskus 5 viikkoa Intiassa ilman että rusketuin, en tosin palanutkaan juurikaan suojakertoimen 50 ansiosta... ;)
Luulen et koklaan tota Lorealia, ja tosiaan vaaleinta sävyä. Ei harmita toi kymppi niin paljoa, jos ei sovikaan. Garnieria katoin Sokoksella kerran, mutta hintaa ei ollut missään, niin en jaksanut alkaa kysellä sillä kertaa.
AP
Lumenelle kans täältä ääni. Oon ollu supertyytyväinen ko. tuotteeseen. Onkin purtilo lopussa ja uuden hankinta edessä. Kiitos ap:lle mammuttimarkkina-vinkistä!
mulle se cc-voide oli ainakin liian tummaa ja jäi orannsi raita poskeen. itse käytän garnierin bb voidetta ja siihen olen todella tyytyväinen... ei kai sitä auta kuin kokeilla, mutta tosi kovia noi on todella vaaleille... minäkin olen oikea haamu... silmät mustat kuopat ja garnier niille tosi hyvä