Rokote tulee keväällä - siihen asti Suomi on kiinni
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Suomea ei voi laittaa kiinni. Yhteiskunnan on toimittava normaalisti. Jos kauppa hyytyy ja vienti ei vedä tai ihmiset jää työttömiksi niin kohta ei ole varaa esim. kuin Venäjän kaltaiseen terveydenhoitoon.
Puhut ihan kun tauti ei koskettaisi konkreettisesti kauppaa ollenkaan. Kauppakin on pakko laittaa kiinni jos ja kun työntekijät on koronassa. Voi kestää kuukausia.
Eihän Suomi ole kiinni nytkään, mitä höpötät? Enkä tiedä miksi edes haluaisit sitä, kustannukset taloudelle olisivat katastrofaaliset?
Vierailija kirjoitti:
En ota rokotetta
Mä en myöskään ota rokotetta mitä ei ole kunnolla keretty testaamaan.
En minäkään ota rokotetta.
Muuten iloitsisin siitä, että sote-alalla olevat ihmiset toimivat koekaniineina, mutta tyttäreni valitettavasti on sote-alalla :(
Ei sitä vanhuksille tule sitä rokotetta
Suomi selvisi himputin hyvin kevään "kiinni olosta", eli samoilla linjoilla voidaan jatkaa.
Höpö höpö..ei tule mitään oikeaa rokotetta. Aids-rokotetta kehitelty jo vuosikymmeniä,eipä ole tullut. Tämäkö tulisi sitten alle vuodessa? Tutkijat eivät ole pystyneet edes eristämään koko virusta vielä,googlatkaa asia vaikka huviksenne..
Minusta tuo että puhutaan jostain pakkorokottamisesta juuri kehitetyllä rokotteella, jota ei ehditä kunnolla testata, on pelottavampaa kuin itse tauti.
Vierailija kirjoitti:
En ota rokotetta
En minä, mutta muut voivat ottaa.
Ja toisaalta sekin toimii. Ei lähellekään kaikkia tarvitse rokottaa että laumasuoja muodostuu.
Riittää että jotkut, eli iso osa ihmislampaista ottaa sen.
Toffo kirjoitti:
Höpö höpö..ei tule mitään oikeaa rokotetta. Aids-rokotetta kehitelty jo vuosikymmeniä,eipä ole tullut. Tämäkö tulisi sitten alle vuodessa? Tutkijat eivät ole pystyneet edes eristämään koko virusta vielä,googlatkaa asia vaikka huviksenne..
Ei virusta tarvitse eristää, että rokote voidaan kehittää.
Eihän Suomi ole missään vaiheessa ollut kiinni. Toki matkailuala ja ravintola-ala ja joku tapahtumabisnes ovat kärsineet paljon mutta niistä ei koko Suomen talous ole kiinni.
Suomeen vaikuttaa enemmän se miten menee taloudessa niissä maissa, joihin Suomen vienti kohdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomea ei voi laittaa kiinni. Yhteiskunnan on toimittava normaalisti. Jos kauppa hyytyy ja vienti ei vedä tai ihmiset jää työttömiksi niin kohta ei ole varaa esim. kuin Venäjän kaltaiseen terveydenhoitoon.
Puhut ihan kun tauti ei koskettaisi konkreettisesti kauppaa ollenkaan. Kauppakin on pakko laittaa kiinni jos ja kun työntekijät on koronassa. Voi kestää kuukausia.
Miksi? MIkä pakko se on? Joku kuolee, entäs sitten, joku kuolee jokatapauksessa. Oltiin kiinni tai ei. Mutta se kiinnioleminen aiheuttaa kaikille valtavat ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo että puhutaan jostain pakkorokottamisesta juuri kehitetyllä rokotteella, jota ei ehditä kunnolla testata, on pelottavampaa kuin itse tauti.
Miten sitä rokotetta voisi riittää pakottamiseen? Juuri kehitetty ja 7 miljardia kappaletta jostain ilmestyisi yhtäkkiä. Ehkä jonkun humanismin perusteella Suomeenkin liikenee muutama.
Suomi ei ole mikään kehitysmaa vaan täällä on hyvä hygienia ja toimiva terveydenhuolto. Voidaanko vaan suhtautua koronaan kuin mihin tahansa influenssaan.
En tunne ketään kuka etulinjassa haluaa rokotteen ottaa.
Ihan samalla tavalla on kumppani käynyt tehtaalla töissä koko ajan oli koronaa tai ei. Eli ei koko Suomi kyllä kiinni ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vanhuksille tule sitä rokotetta
Sote-ryhäläiset ja vanhukset ovat sensimmäisenä rokotettavien joukossa. Tänään luki mediassa. Toki puoli-vegetatiivisessa tilassa vaipoissaan makaava vanhus tuskin rokotetta saa, hyväkuntoiset saavat.
Ei vaikuta rokote mun hommiin. Tai voisihan se invalidisoida ehkä, jos menisin sen ottamaan. Aion kuitenkin malttaa olla kokeilematta. Eikä tee edes tiukkaa. Oon jo niin kauan ollut ilman rokotetteita että että roktoehimo ei kovin helposti herää henkiin
Vierailija kirjoitti:
En ota rokotetta
Jos olet tavallinen terve työssäkäyvä etkä sote-alallakaan, niin et muuten edes saa rokotetta ennen ensi vuoden syksyä. Että silleen.