Onko järkevää ostaa Niken juoksukengät?
Kommentit (5)
Minun mielestä Niken trikoot ja lenkkarit on menneet vuoden sisään todella huonolaatuisiksi. Maksoin 3 kk sitten Air Maxeista 139 eur ja ne ovat huonoimmat lenkkarit mitä olen koskaan omistanut. Pohjaan tuli värjäymiä ja kuosi venähti.
Puman lenkkarit ajattelin ostaa seuraavaksi, niitä on kehuttu tosi paljon että olisi paras hinta-laatusuhde nykyään.
Adidakset ovat ok mutta niitä tulee korvista ulos kun jotkut Kardashianit mainostaa, ja hinta liian korkea merkin takia.
On.
Mulla oli vuosia sitten paljon vaivoja jalkaterissä ja jalat olivat niin kipeät etten voinut enää käyttää oikein mitään kenkiä. Onnistuin sitten ostamaan hyvät Niken juoksukengät - ihan tavalliseen arkikäyttöön. Sen jälkeen olen ostanut edelleen Niken juoksukenkiä ihan kävelykengiksi. Tällä hetkellä käytössä Nike Air Zoom Pegasus 36, naisten juoksukenkä.
Jos mietit oikeasti juoksuharrastukseen sopivia kenkiä, onhan Nike ihan hyvä merkki. Toki on tärkeää ensin analysoida on jalkasi kapea, normaalilevyinen tai leveä. Sen jälkeen pitäisi hahmottaa tarvitsetko pronaatiotukea tai et eli pyrkiikö jalan kaari löpsähtämään sisäänpäin vai ei. Haluatko vahvemmin tukevat kengät (nilkasta ja jalan päältä) vai riittääkö ihan pehmeät. Sen perusteella löydät oikeat mallit ja koot.
Netistä löytyykin sitten harkitsemastasi juoksukengästä englanninkielellä usein hyviä arvioita, usein videoitakin, jossa näytetään miten kenkä toimii juostessa. Nämä ovat usein bloggarien tekemiä, joten voivat reilusti myös suositella toista merkkiä jne...
Itse tykkään Nikestä, mutta tiedän että myös Asicsin juoksukenkiä, ja muitakin merkkejä fanitetaan.
Niken kengissä parhaita piirteitä on se päälliskangas, joka on samalla joustava ja ilmava sekä kevyt, mutta siinä on myös sisäänrakennettu tuki (ja ne joustavat nauhat) eli Niken kehittämä Flywire-teknologia. Lisäksi Nikellä on erilaisia kengänpohjan teknologioita kuten Air max ja Air zoom -kengänpohjan teknologiat, jotka tekevät askeleen pehmeäksi ja joustavaksi. Olen tykännyt kummastakin, mutta Air max kengät ovat yleensä hieman korkeammat eli vähän kuin kävelisi kiilakantakengällä, joten nykyisin toi Air zoom on matalampana mun pipille jaloille parempi. Ja muitakin on, mutta en ole kokeillut henkkoht.
Riippuu jalastasi. Lesti ym.