Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi hirveään oloon (flunssa)?

Vierailija
12.09.2013 |

Olen ollut elämäni ikävimmässä flunssassa nyt viikon. En pysty nukkumaan öisin, koska jatkuvasti joko yskin tai olen tukehtumaisillani kurkussa/nielussa tuntuvaan paksuun, sitkeään limaan. Olen jo koliikkivauvan kanssa valvomista muistuttavissa univajeissa, ja töihin pitäisi silti pystyä.

Olen juonut paljon nesteitä, käytän yrittitippoja, otan sallituissa rajoissa yskänlääkettä (tai nyt jo rajat ylittäenkin, ei vain auta), ja höyryhengittelen aina välillä. Ainoa, mikä auttaa edes hetkeksi, on tuo höyryhengitys, mutta en voi olla jatkuvasti tekemässä sitä varsinkaan yöllä.

Olisiko mammoilla hyviä hoitoneuvoja tilanteeseeni?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullosta kurjalta. Itse myös kovassa flunsassa kotona. Sarikuonokannulla olen huuhtonut nenää ja ottanut yskänlääkettä tai imeskely -tbl:ja pahimpan yskään.

Ja nukkunut....

Olisko sinula ketään, jonka saisit apuun? Tai , vaikka kotipalvelusta, jos ei ketään läheistä ole.

Vierailija
2/8 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi Buranaa naamariin.

Nuo jotkut yrttitipat ovat lähinnä huuhaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiani ainakin saat vaikkei se fyysisesti oloa helpota :(

Eikait noihin auta kun, että pyrkisi lepäämään, muutoin tauti pitkittyy ja voi tulla jälkitauteja. Buranaa kannattaa ottaa jos mahdollista, se kun estää tulehdusta, niin helpottaa oloa oikeasti.

Limasuuteen minulla myös auttaa höyryhengittely, sekä piparminttutee reippaalla määrällä hunajaa. Hunaja desinfioi, sitä on vanhakansa käyttänyt nielutulehduksien hoitoon.

Voit myös kokeilla kurlailla haalealla suolavedellä vaikka ilmeisesti kurkku ei varsinaisesti kipeä olekaan, vaan yskä ongelmana. Suolavesi myös puhdistaa nielua ja tappaa pöpöjä.

Yritä hakea sairaslomaa. Kuulostaa kamalalta mennä tuossa kunnossa töihin. Et tervehdy ikinä jos et pääse lepäämään. Muista, että olet oman elämäsi tärkein ihminen.

Pikaista paranemista.

Vierailija
4/8 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepo vanhin voitehista.. Itse myös kamalan flunssan kourissa täällä kolmatta päivää peiton alla ja aion myös pysyä vielä ainakin 2 päivää. 

Vierailija
5/8 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

c-vitamiini ja särkylääke

Vierailija
6/8 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otrivin comp nenäsuihkeena, Burana ja C-vitamiini. Jos kaapissa on reseptilääkkeitä, niin Duact avaa tukkoisia röörejä, Panacod (parasetamoli ja kodeiini) toimii yskänlääkkeenä+ päänsärkylääkkeenä

Vierailija
7/8 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisikin levätä :O !!! Kamala olo. Ei auta, lapset on hoidettava.

Vierailija
8/8 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkki! toimii oikeasti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän